معرفی بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و مبل


			
		معرفی بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و مبل
0
فرش برای ما ایرانی‌ها فقط یک کالا نیست؛ بلکه یک اثر هنری ارزشمند است و تمام تل&...



فرش برای ما ایرانی‌ها فقط یک کالا نیست؛ بلکه یک اثر هنری ارزشمند است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جلوه زیبای آن را حفظ کنیم. به همین دلیل برای شست‌وشوی فرش حساسیت زیادی داریم و سعی می‌کنیم از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش استفاده کنیم.

 

همگی به یاد داریم در گذشته که شستن فرش در قالیشویی چندان مرسوم نبود، بزرگترها برای شست‌‍وشوی فرش چه زحماتی می‌کشیدند و همیشه نگران رنگ پس دادن فرش و تیره شدن ریشه‌های آن بودند. اتفاقی که متأسفانه در بیشتر مواقع رخ می‌داد و زحمات را بی نتیجه می‌کرد. اما امروزه راهکارهایی وجود دارد که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند. فقط کافی است جنس الیاف فرش خود را بشناسیم و بهترین مواد شوینده برای شستن فرش را انتخاب کنیم یا شست‌وشوی فرش را به قالیشویی معتبر بسپاریم.

 

برای شستن فرش از چه موادی استفاده کنیم؟

اگر قصد شستشوی فرش خود در قالیشویی را ندارید و می‌خواهید فرشتان را در خانه بشوئید، باید حتما اطلاعاتی درباره مواد شوینده داشته باشید. در حال حاضر محصولات شوینده متنوعی تولید می‌شوند که بیشتر آن‌ها حاوی مواد سفیدکننده هستند و می‌توانند سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرند. اما برای انتخاب بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و مبل لازم است از میان انواع مواد شوینده موجود در بازار، مناسب‌ترین شوینده را انتخاب کنیم که به الیاف فرش و مبل آسیبی نرساند. 

 

واقعیت این است که در فرمولاسیون مواد شوینده لکه‌بر، از مواد قلیایی و سود سوزآور استفاده می‌شود. این دو عنصر عامل مهمی در پس دادن رنگ فرش و به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها هستند. یکی دیگر از مواد مضر در شوینده‌های لکه‌بر، ماده اکسیدکننده است. زمانی که این ماده با کلر آب ترکیب می‌شود، یک محلول قوی ساخته می‌شود که می‌تواند درخشندگی رنگ فرش را از بین ببرد و به الیاف پشمی و ابریشمی فرش، آسیب جدی بزند. 

بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که بهترین مواد شوینده برای شستن فرش، شوینده‌ای است که حاوی این ترکیبات مضر نباشد.  

 

  

شستن فرش با پودر دستی یا ماشینی؛ کدام بهتر است؟

پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی یکی از پرکاربردترین مواد شوینده در نظافت منزل هستند و در بیشتر مواقع برای شستن فرش و مبل استفاده می‌شوند. اما تجربه نشان می‌دهد که یکی از آسیب‌زننده‌ترین مواد شوینده به فرش و مبل، همین پودرهای لباسشویی هستند. 

 

پودر دستی با قدرت پاک‌کنندگی کم و کف غیرقابل‌کنترل، کار آبکشی را خیلی سخت می‌کند و باقی‌ماندن آن در تاروپود فرش و پارچه رومبلی باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شود؛ علاوه‌بر آن برای اعضای خانواده هم حساسیت‌زا است. از طرف دیگر پودر لباسشویی ماشینی آنزیم‌دار، به‌راحتی می‌تواند رنگ الیاف پشمی یا ابریشمی فرش‌ را کمرنگ کند و همان مشکل قدیمی یعنی مخلوط شدن رنگ‌ها را به وجود بیاورد. 

 

بنابراین شستن فرش با پودر دستی یا ماشینی روش تضمین‌شده‌ای نیست. اما در صورت تمایل، بهتر است پودر دستی را به مقدار کم و با آب سرد استفاده کنید.

  

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش,شستن فرش,به جای شامپو فرش از چه چیزی استفاده کنیم

  

به جای شامپو فرش از چه چیزی استفاده کنیم؟

شامپو فرش‌هایی که مصرف خانگی دارند، شوینده‌های ایمنی برای فرش و حتی مبل به‌شمار می‌آیند؛ زیرا آسیب جدی در فرش و مبل ایجاد نمی‌کنند؛ اما در کنار این مزایا، به‌دلیل استفاده از دترجنت‌های نایونیک، کاتیونیک و آنیونیک، قدرت لکه‌بری چندان قوی ندارند و بسیار ملایم هستند. 

 

بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که تمیز کردن فرش و شستن مبل با شامپو فرش، تمام لکه‌های قدیمی و سرسخت را از بین ببرد. همچنین شامپو فرش، کف زیادی دارد و آبکشی فرش و به‌ویژه مبل را سخت می‌کند. شما می‌توانید با ساخت شامپو فرش خانگی و استفاده از مواد طبیعی از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. در ادامه فرمول ساخت چند شامپو فرش خانگی را بیان می‌کنیم که بسیار کاربردی هستند. 

 

طرز تهیه شامپو فرش خانگی,مواد شوینده مصرفی در قالیشویی‌,شستن فرش,بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

   

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و مبل؛ ساخت شامپو فرش خانگی

بهترین کار برای برق انداختن مبل، شستشوی آن با دستگاه است. امروزه شرکت‌های زیادی خدمات مبل شویی در منزل ارائه می‌دهند. بعد از شستشوی مبل با دستگاه مبلمان مثل روز اول برق می‌زند و لکه‌ها از بین می‌روند. 

اما اگر به هر دلیلی قصد داشتید خودتان مبلتان را بشوئید؛ با چند ماده طبیعی خانگی می‌توانید شامپو فرش خانگی بسازید و از مضرات مواد شیمیایی در امان بمانید.

 

دستورالعمل اول؛ ترکیب جوش شیرین و سرکه

اولین دستورالعمل موثر برای ساخت بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و مبل، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. انجام این روش کمی زمان‌بر است، صبور باشید و مراحل زیر را انجام دهید:

 

فرش را جارو بکشید و روی کل فرش، جوش شیرین بریزید.

سرکه را روی جوش شیرین اسپری کنید. در قسمت‌هایی که لکه بیشتری وجود دارد، سرکه بیشتری اسپری کنید.

با پارچه زبر یا برس فرش را بسابید. 

پس از 6 ساعت فرش را جارو بکشید.

برای رفع بوی سرکه اجازه دهید فرش در هوای آزاد برای چند ساعت بماند.

 

دستورالعمل دوم؛ ترکیب نمک، سرکه سفید و آب

همچنین می‌توانید محلولی از ترکیب آب، چند قاشق نمک و 1 الی2 فنجان سرکه سفید را با هم مخلوط کرده و روی فرش اسپری کرده و با برس فرش را تمیز کنید.

 

دستورالعمل سوم؛ استفاده از آب اکسیژنه

برای تمیز کردن فرش‌های رنگ روشن، طبق روش بالا از آب اکسیژنه استفاده کنید.

 

دستورالعمل چهارم؛ ترکیب آب، مایع ظرفشویی، سرکه و آمونیاک

برای پاک کردن لکه‌های سرسخت و قدیمی در یک لیتر آب یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بریزید و به آن مقداری سرکه و آمونیاک اضافه کنید و روی فرش اسپری کرده و با دستمال یا برس فرش را تمیز کنید. این محلول، یک لکه‌بر قوی است. هنگام استفاده از آن از دستکش استفاده کنید. این محلول‌های شوینده خانگی برای تمیز کردن مبل هم موثر هستند. 

  

طرز تهیه شامپو فرش خانگی,مواد شوینده مصرفی در قالیشویی‌,شستن فرش,بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

   

مواد شوینده مصرفی قالیشویی‌ها چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که قالیشویی‌ها چگونه لکه انواع فرش‌های ابریشمی، پشمی و پلی استر را بدون اینکه رنگ آن‌ها به‌هم بریزد، می‌شویند و ریشه‌های فرش را مانند برف، سفید و تمیز می‌کنند؟ 

 

راز این تمیزی در مواد شوینده مصرفی قالیشویی ها و تجهیزاتشان است. کارشناسان کاربلد قالیشویی های معتبر، با بررسی لکه‌ها و در نظر گرفتن جنس الیاف فرش، بهترین مواد شوینده برای شستن فرش را مشخص می‌کنند. امروزه شستن فرش با مواد نانو توسط قالیشویی‌های مجهز، روش مناسبی است که ایمنی و تمیزی فرش‌های نفیس شما را به‌صورت 100درصدی تضمین می‌کند. 

 

اگر در جستجوی یافتن بهترین مواد شوینده برای شستن فرش‌ها و مبلمان خود هستید، یکی از ساده‌ترین روش‌ها سپردن شست‌وشوی فرش به قالیشویی معتبر و همچنین بهره‌مندی از خدمات مبل‌شویی است تا با مواد شوینده مناسب و تجهیزات پیشرفته، علاوه‌بر شست‌وشو و میکروب‌زدایی، جلوه زیبای فرش و مبلمان نفیس شما حفظ شود. 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow