نظافت منزل با حیوانات خانگی نظافت منزل با وجود داشتن حیوان خانگی 


			
		نظافت منزل با حیوانات خانگی
		نظافت منزل با وجود داشتن حیوان خانگی 
0
نکات مهم درمورد نظافت خانه با حیوان خانگی   منازلی که در آنها از حیوان خانگی &#...



نکات مهم درمورد نظافت خانه با حیوان خانگی

 

منازلی که در آنها از حیوان خانگی نگهداری می کنند باید به طور دائم و مخصوص تمیز و نگهداری شوند تا به سلامت افراد خانه آسیبی نرسد و حیوان خانگی را هم خطری تهدید نکند. شست و شوی حیوانات خانگی و همچنین نگهداری و تمیزی محل زندگی آن‌ها میتواند اثر زیادی در سلامت خانواده داشته باشد، ولی چطور باید به صورت صحیح نظافت خانه را انجام داد؟

یکی از معضلات اصلی افرادی که سگ یا گربه دارند، ریزش موی این حیوانات در جاهای گوناگون منزل می‌باشد. برای حل این مشکل بهترین کار جلوگیری است. تلاش کنید روزانه موهای حیوانات را شانه بزنید تا موی کمتری در منزل بریزد. البته این کار تنها می‌تواند مانع از ریزش زیاد مو گردد، چون به هر حال قدری از موی این حیوانات در منزل می‌ریزد. برای رفع این مشکل چند راه‌حل وجود دارد.

 

نخستین راه‌کار این است که در جاهایی که گربه یا سگتان بیشتر در آن می‌نشینند. پارچه‌ یا ملحفه بیندازید. این کار سبب می‌شود هر روزه مجبور به تمیز کردن آن مکان نشوید. شما می‌توانید این پارچه‌ها را به آسانی تکان دهید و مجددا در آن مکان بیندازید.

 

نکات مهم درمورد نظافت خانه با حیوان خانگی,ترفندهای نظافت منزل با حیوانات خانگی,نکات نظافت منزل برای افرادی که سگ یا گربه دارند

ترفندهای نظافت منزل با حیوانات خانگی

 

تمیز کردن موی حیوان خانگی

چنانچه حیوان خانگی دارید بهتر است کف خانه فرش یا قالی پهن نکنید. تمیز کردن مو از روی کاشی و پارکت خیلی آسان تر از فرش است.

 

کسانی که حیوان خانگی دارند باید حتما جاروبرقی با مکش بالا داشته باشند تا هم پرزها و هم خاک را به خوبی تمیز کند.

 

از خاکی شدن ورودی خانه پیشگیری کنید

حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها، بعد از گردش در محیط بیرون از خانه، موقع وارد شدن مقدار زیادی و از گرد و خاک را هم به همراه خود می‌آورند. به‌ جای صرف ساعت‌ها زمان برای پاک کردن خاک از روی زمین، بهتر است یک حوله و یک ظرف پر از آب را کنار در بگذارید! به این صورت، می‌توانید هنگام وارد شدن سگ یا گربه خود، پنجه‌های او را تا حد امکان پاک کنید.

 

و یا این که می‌توانید تشک مخصوصی را در داخل و یا بیرون درب ورودی بگذارید و سگ خود را یاد دهید تا پنجه‌هایش را در آن محل پاک کند.

 

برای تمیز کردن فرش خود از سرکه سفید استفاده کنید

یکی از بهترین راه حل های خانگی برای برطرف کردن بوهای ناخوشایندی و لکه‌ها از فرش شما سرکه سفید است.

 

شما می‌توانید به راحتی یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید و روی هر لکه به صورت یکسان اسپری کنید (فقط مواظب باشید که لکه خیس نشود). آنگاه، بگذارید آن قسمت خشک شود و با یک دستمال آن قسمت را پاک کنید. مقدار تاثیرگذاری سرکه سفید در برطرف کردن لکه‌های قدیمی و سرسخت، بسیار زیاد است.

 

نکات مهم درمورد نظافت خانه با حیوان خانگی,ترفندهای نظافت منزل با حیوانات خانگی,چگونه با وجود حیوانات خانگی

خانه تمیز با حضور حیوانات خانگی

 

نکته: شما باید هر محلول تمیزکننده‌ای از جمله سرکه را اول در محلی کوچک و مخفی روی فرش اسپری کنید تا نتیجه آن تست گردد؛ آنگاه با اطمینان خاطر آن را روی همه سطوح فرش اسپری کنید.

 

مبلمان با سطح صاف بخرید

برای حیوانات خانگی به خصوص گربه‌ها داشتن مبلی با سطح بافتی و پشمی اصلا مورد خوبی نیست زیرا مو‌های آنها روی مبل میماند و جدا کردن و تمیز کردن آن بسیار دشوار خواهد شد، بهتر است هنگام خرید مبل از مبلمان با سطوح چرمی استفاده کنید تا به آسانی تمیز شوند. در ضمن مبل‌هایی با سطح بافت میتوانند به پنجه حیوانات صدمه برسانند.

 

توصیه میکنیم برای حیوان خانگی خود تخت ویژه تهیه کنید. اگر او عادت کند در آن زمان بیشتری را بگذراند نظافت منزل به راحتی خیلی بیشتری انجام میشود.

 

زدودن خانه با پرزگیر غلتکی

پرزگیر غلتکی نیز وسیله مناسبی برای رفع پرزها و موهای ریخته شده بر روی زمین می باشد. هر فردی که حیوان خانگی نگهداری می کند یک وسیله پرزگیر پارچه ای یا رول چسبی غلتکی دارد.

 

حمام بردن حیوان خانگی

حمام بردن نقش زیادی در رعایت نظافت حیوان خانگی دارد و به دلیل اینکه بدن او را از انواع آلودگی‌ ها پاک می‌سازد، سبب حفظ سلامتی و بهداشت پوست و موی او می‌ شود.

در ضمن حمام کردن حیوان خانگی می‌تواند باعث رهایی از دست موهای کهنه و قدیمی و رویش موی جدید گردد به همین دلیل می‌تواند شیوه ای در کنترل ریزش موی حیوان خانگی باشد.

 

پس از غذا خوردن، خوردن حیوان خانگی خود را در اسرع وقت تمیز کنید

مکانی که در خانه اغلب حیوان عاشق آن است جایگاه غذا خوردن است، اطراف ظرف غذا و آبخوری، می تواند خیلی آلوده و کثیف باشد. قرار دادن یک سینی لبه دار زیر ظروف غذا و آب، راه مناسبی برای کمتر کردن آلودگی و تمیز نگاه داشتن آن مکان است.

 

هیچ وقت نگذارید ظروف غذای حیوان سرباز بماند و بلافاصله پس از خوردن غذا ظرف ها را تمیز کنید. همچنین هنگامی که شما ظرف غذا را تمیز نکنید، حیوانات خانگی آن را به عنوان یک رفتار مناسب می داند و آن را تکرار می کند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow