10 گیاه مناسب اتاق خواب که به شما کمک می کند تا بهترین خواب را داشته باشید گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب


			
		10 گیاه مناسب اتاق خواب که به شما کمک می کند تا بهترین خواب را داشته باشید
		گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب
0
گیاه مناسب اتاق خواب   گیاهی برای اتاق خواب مناسب است که به بهتر شدن هوای اتا&#...



گیاه مناسب اتاق خواب

 

گیاهی برای اتاق خواب مناسب است که به بهتر شدن هوای اتاق کمک می‌کند. این کار می‌تواند به چند روش به وسیله گیاه انجام میگیرد. به طور مثال گیاه مناسب اتاق خواب خاصیت تصفیه کنندگی دارد. یعنی سبب از بین رفتن سموم از محیط می‌شود. توجه داشته باشید همه گیاهان خاصیت تصفیه‌کنندگی ندارند. در این مقاله می‌خواهیم گیاه مناسب اتاق خواب را با تمام ویژگی‌ها و انواعش به شما معرفی کنیم.
گلهای مخصوص اتاق خواب

خصوصیات دیگر گیاه مناسب اتاق خواب، توانایی تولید اکسیژن در شب است. در حقیقت گیاه مناسب اتاق خواب با بالا بردن سطح اکسیژن محیط، به بهتر شدن کیفیت خواب شما نیز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که همه گیاهان برای اتاق خواب مناسب نمی‌باشند. زیرا بعضی از گیاهان نه فقط تولید اکسیژن ندارند، بلکه در شب دی اکسید کربن آزاد می‌کنند. بنابراین بهتر است جهت خرید گلدان برای محیط زندگیتان، گیاه مناسب اتاق خواب را بشناسید.

 

سانسوریا

سانسوریا گیاهی است که نگهداری آسانی دارد. در شب اکسیژن منتشر کرده و دی‌اکسید کربن جذب می‌کند که به این ترتیب هوا را تصفیه کرده و خواب بهتری به وجود می آورد. همینطور این گیاه سموم معمول در هوای خانه (فرمالدهید، تری کلرو اتیلن، بنزن) را فیلتر می‌کند. نگهداری آن در اتاق خواب برای کسانی که افت تنفس و سردرد دارند توصیه می شود.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,انواع گلهای آپارتمانی مناسب اتاق خواب

گل های مناسب اتاق خواب

 

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا نمادی از ابدیت و جاودانگی است و از جمله بهترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. رشد و شرایط نگهداری آسانی دارد و به راحتی با تقسیم بوته تکثیر می‌شود. این گیاه به آبیاری زیاد احتیاجی ندارد. توصیه می‌شود آن را پشت پنجره بگذارید؛ چون که نیازمند نور مستقیم طولانی‌ مدت است.

 

یک گلدان کوچک آلوئه ورا در اتاق خوابتان، هم زیبایی و هم نمایی شکیل به دکور و فضای خانه تان می‌دهد. تحقیقات  و بررسی ها نشان می‌دهد، گیاه آلوئه ورا شب‌ها مقدار زیادی اکسیژن آزاد می‌کند که این امر کیفیت خواب را بالا می برد؛ شما با استفاده از گیاه آلوئه ورا یک منبع اکسیژن مجانی در اختیار خواهید داشت.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب

گلهای مخصوص اتاق خواب

 

پاپیتال یا پیچک معمولی

گیاه پاپیتال یا پیچک معمولی چنانچه در فضای باز و در محیطی با تابش زیاد آفتاب کاشته شود، سریع رشد می‌کند. ولی در محیط‌های کم‌نور نبز دوام می‌آورد و رشد خوبی دارد. این گیاه را می‌توانید در یک سبد یا گلدان آویز در گوشه‌ای از اتاق خواب بکارید یا در کنار پنجره بگذارید و خواهید دید که برگ‌های جدید آن به طرف پرده و پنجره رشد می‌کنند. این گیاه با آبیاری کم نیز به خوبی کنار می‌آید. پس چنانچه می‌خواهید مسافرت بروید، خیالتان راحت است که اشکالی برای گلدان پیش نمی‌آید.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گلهای مخصوص اتاق خواب

انواع گلهای آپارتمانی مناسب اتاق خواب

 

شامادورا الگانس یا نخل پارلور

چنانچه دوست دارید گلدان‌های بزرگتری در منزل نگه دارید، می‌توانید نخل شامادورا الگانس را انتخاب کنید. این گیاه نور بسیار و البته غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. به همین علت برای اینکه آن را در گوشه‌ای از اتاق در نزدیکی یک پنجره بگذارید مناسب است. مقدار رطوبت مورد نیاز برای این گیاه، رطوبت متوسط است. برای نگهداری از این گیاه باید اطمبنان پیدا کنید که خاک گلدان همیشه مرطوب است. ولی خاک گلدان نباید خیس و پر از آب شود. آب بسیار سبب از بین رفتن گیاه می‌شود.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,انواع گیاه مناسب اتاق خواب

گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب

 

پوتوس

پوتوس یا پتوس گیاهی خیلی دوست داشتنی و یکی دیگر از گیاهان مناسب اتاق خواب است. این گیاه که می‌تواند در سبدهای آویزان زندگی کند، به مراقبت کمی احتیاج دارد، تحمل بالایی دارد و رنگ‌های گوناگونی از آن در بازار وجود دارد. خوبی پوتوس در این است که می‌تواند در شرایط نوری گوناگون زندگی کند؛ حال این نور نوری کم و سایه باشد یا یک آفتاب کامل؛ همینطور توانایی بالایی در تحمل کم آبی هم دارد. باتوجه به این موارد حتما به‌خوبی متوجه خوبی این گیاه شده‌اید.

 

پوتوس به‌ طور بالقوه می‌تواند گل بدهد، ولی گل دادن این گیاه در داخل منزل اتفاقی غیرمعمول و سخت است، ازاین‌رو این گیاه بیشتر به‌خاطر برگ‌های زیبایش پرورش داده شده و زیبایی آن به برگ‌های سبزش است. بهتر است برای به وجود آمدن جلوه‌ای متفاوت در اتاق پتوس را در سبد یا گلدانی آویزان از سقف یا دیوار بگذارید تا بتوانید از زیبایی آن بیشترین لذت و استفاده را ببرید.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گلهای مخصوص اتاق خواب

انواع گیاه مناسب اتاق خواب

 

گندمی

یکی از گیاهان مناسب تصفیه هوا، گندمی است. براساس بررسی های انجام شده، گندمی می‌تواند حدود ۹۰ درصد از میکروب های سرطان‌زای فرمالدهید را از بین ببرد. به جز این، گندمی ذرات عطر و بخار را جذب می‌کند تا مقدار اکسیژن پایدار شود و از این راه اکسیژن لازم برای خواب افراد تامین گردد. نور غیر مستقیم و آبیاری 2 تا 3 بار در هفته برای این گیاه توصیه می‌شود. غبار پاشی در هوای گرم برای این گیاه مناسب است. این گیاه زیبا با برگهای افشان با قرار گیری برروی میز و یا به صورت معلق در کوکداما، زیبایی فضا را دوبرابر خواهد کرد.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گیاهی برای اتاق خواب

گیاهی برای اتاق خواب 

 

اسپاتی فیلوم 

این گیاه زیبا، آلوده‌کننده‌های شیمیایی مانند بنزن، تری‌کلرو اتیلن و فرمالدهید را فیلتر می‌کند. همین طور رطوبت تولید شده بوسیله گل‌های اسپاتی ، رطوبت هوا را پنج درصد افزایش داده و در نتیجه میکروب‌هایی که باعث آلرژی می‌شوند را از بین می‌برد. همین طور این رطوبت، خشکی بینی و گلو را در طول شب بر طرف می کند. دقت کنید که اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان سمی برای کودکان و حیوانات است و بهتر است در دسترس آنها نباشد.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گلهای مخصوص اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب

 

آگلونما 

آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی، از ساده‌ترین گیاهان خانگی است چون نور کمی نیاز دارد و در مناطقی از خانه که تاریک هستند و هیچ گیاهی رشد نمی‌کند، به خوبی رشد می‌کند. بهترین مزیت این گیاه این است که در زمان کمی سموم بسیاری را از بین می‌برد.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,انواع گلهای آپارتمانی مناسب اتاق خواب

گل های مناسب اتاق خواب

 

گیاه آپارتمانی فیلودندرون

یکی دیگر از محبوب‌‌‌ترین گیاهان آپارتمانی که برای نگهداری در اتاق خواب مناسب است گل فیلودندرون نام دارد. این گیاهان را باید یک انتخاب کلاسیک برای اتاق خواب معرفی کنیم که از سال 1970 در آپارتمان‌ها نگهداری می‌شدند. این گیاه با برگ‌های انجیری خود هیچ مزاحمتی ندارد و با ظاهر جذابش می‌تواند در گوشه‌ای از اتاق شما قرار بگیرد.

 

برای نگهداری از این گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب بهتر است آن را در نزدیکی نور بگذارید. مقدار آب مورد نیاز این گیاه نیز ناچیز است و هر زمان که دوست داشته باشید گلدان‌های فیلودندرون بیشتری داشته باشید، می‌توانید از آنها در یک لیوان آب ریشه بگیرید.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گلهای مخصوص اتاق خواب

گلهای مخصوص اتاق خواب

 

دراسنا بلالی

دراسنا بلالی یک گیاه مناسب اتاق خواب است که به شکل درختچه می‌باشد.

 

این گیاه، به شما این شرایط را می‌دهد تا حس کنید از درختی در منزلتان نگهداری می‌کنید، بی آن که مشکل محدودیت ارتفاع داشته باشید.

 

برگ های براق و بلند این گیاه، بر فراز ساقه ی بلندش زیبایی زیادی دارد و به عنوان یک گیاه زیبا، در اتاق خوابتان خودنمایی خواهد کرد. این گیاه نیم سایه را تحمل می‌کند ولی گل های زیبا و سفیدش در نور کافی آشکار خواهند شد.

 

این گیاه بر عکس نامش به هیچ عنوان خوراکی نیست و برگ های سمی اش در دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار نگیرد.

 

گیاه مناسب اتاق خواب ,گل های مناسب اتاق خواب,گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب

انواع گلهای آپارتمانی مناسب اتاق خواب

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow