چه عواملی باعث گرم نشدن آب بخارشوی می شود؟ علت گرم نشدن آب بخارشوی


			
		چه عواملی باعث گرم نشدن آب بخارشوی می شود؟
		علت گرم نشدن آب بخارشوی
0
دلایل گرم نشدن آب بخارشوی   یکی از نکات مهم درباره خانه داری تمیز و آلوده نبو&#...



دلایل گرم نشدن آب بخارشوی

 

یکی از نکات مهم درباره خانه داری تمیز و آلوده نبودن خانه است و تمیز بودن کف زمین و سطوح در منزل اهمیت بسیاری دارد. امروزه با استفاده از بخارشوی ها می توان به آسانی لکه ها، آلودگی ها، میکروب ها و آثار مواد غذایی روی انواع سطوح را از بین برد. بعضی اوقات امکان دارد این بخارشوی ها دچار مشکلاتی شوند و درست کار نکنند مثلا بخار نکردن بخارشو. در مطلب زیر به بررسی دلایل داغ نشدن بخارشوی پرداخته ایم.
علل اصلی بخار نکردن و گرم نشدن آب بخارشوی گرفتگی سوراخ سر نازل و لوله های رابط دستگاه

رایج ترین دلیل بخار نکردن بخارشوی گرفتگی سوراخ سر نازل و لوله های رابط دستگاه می باشد. برای برطرف کردن مشکلات گرفتگی بخار، با استفاده از یک سوزن یا هر چیز تیزی هرگونه مواد معدنی که مانع بخار کردن می شود را از بین ببرید. همینطور مطمئن شوید که همه درپوش ها به درستی بسته شده اند.

 

دلایل گرم نشدن آب بخارشوی, بخار نکردن بخارشوی,علت بخار نکردن بخارشوی

بخار نکردن بخارشوی

 

المنت گرم کننده 

دلیل اصلی تولید نکردن بخار در بخارشوی می تواند یک المنت گرم کننده خراب یا صدمه دیده باشد. از آن جا که بخارشوی برای گرم کردن آب نیاز به المنت گرم کننده دارد در صورت صدمه به آن دستگاه بخارشوی، بخار تولید نمی کند. برای مطمئن شدن از این که المنت سبب بخار نکردن بخارشوی است پیش از آغاز تعمیر نخست دستگاه را از پریز جدا کنید و آنگاه به بررسی های لازم بپردازید.

 

گرفتگی دهانه بخارشوی 

چنانچه مشکل گرفتگی سر نازل و لوله ها نبود سراغ علت دیگری می رویم. در این مرحله این احتمال را در نظر میگیریم که املاح معدنی مسیر را مسدود کرده است. فشار بخار آب املاح را به اطراف می برد و سبب گرفتگی سوراخ های خروج آب می شود. بهتر است برای پیشگیری از این امر بخارشوی خود را پس از استفاده حتماً تمیز کنید. این کار به پیشگیری از مسدود شدن خروجی بخار آب دستگاه کمک می کند.

 

دلایل گرم نشدن آب بخارشوی, بخار نکردن بخارشوی,بخار نکردن بخارشوی و راه حل آن

دلیل بخار نکردن بخارشوی

 

نبود آب در مخزن دستگاه 

یکی دیگر از مشکلات که سبب بخار نکردن بخارشوی شما می شود نبود آب کافی داخل مخزن دستگاه بخار شو می باشد. بارها به خاطر عجله ای که داشته اید امکان دارد آب مخزن را تا میزان استاندارد پر نکرده باشید. این کار سبب می شود هیچ بخاری تولید نشود و مکانیزم تمیز کردن متوقف شود. در برنامه تعمیر بخارشوی این مورد را هم کنترل کنید.

 

 

آب مخزن کاملا داغ نشده باشد

ممکن است بدون این که آب مخزن به طور کامل داغ شده باشد روند تمیزکاری را آغاز کرده باشید مقدمه خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر بخارشوی را فراهم کرده اید. بخارشوی باید آب را تا دمایی حدود 100 درجه گرم کند تا بخار کافی برای پاک کردن سطوح به وجود بیاید.

 

رسوب آهک

چنانچه بخارشوی شما مثل کتری در حال جوش به نظر می رسد ولی موقع استفاده از آن بخار تولید نمی کند امکان دارد به علت رسوب آهک ناشی از آب سخت باشد. اگر این مشکل پیش آمد آب موجود در مخزن را خالی نموده و آنگاه مایع رسوب زدا داخل آن بریزید پیش از تخلیه و اتصال دوباره به برق بگذارید فرآیند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.

 

دلایل گرم نشدن آب بخارشوی, بخار نکردن بخارشوی, علل اصلی بخار نکردن و گرم نشدن آب بخارشوی

بخار نکردن بخارشوی و راه حل آن

 

نشت آب

این دستگاه های تمیز کننده با فرآیند جمع شدن فشار به سرعت بخار را آزاد می کنند چنانچه این فشار در جایی از دستگاه شما نشت کند بخارشوی شما دیگر بخار تولید نمی کند یکی از عللی که امکان دارد سبب نشت این فشار شود محکم نبستن درب مخزن آب است که باید در آغاز کار حتما باید بررسی شود. این کار می تواند یکی از علل بخار نکردن بخارشوی باشد.

 

اتصال نادرست درپوش در زیر مخزن و خارج نشدن بخار از بخارشوی

بسته نشدن یا جفت نشدن درپوش یا کلاهک در زیر دیگ بخار هم می‌تواند از علل دیگری در خارج نشدن بخار از بخارشوی باشد. درپوش یا کلاهک را مورد بررسی قرار دهید و اگر شل  یا چفت نشده بود عیب را برطرف کنید. اگر درپوش دچار عیب شده باشد، آن را عوض کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow