چرا یخچال فریزر خنک نمیکند؟ دلایل سرد نکردن یخچال فریزر


			
		چرا یخچال فریزر خنک نمیکند؟ 
		دلایل سرد نکردن یخچال فریزر
0
علت سرد نشدن یا خنک نکردن یخچال فریزر   اگر هوای داخل یخچال فریزرتان سرد نبا...



علت سرد نشدن یا خنک نکردن یخچال فریزر

 

اگر هوای داخل یخچال فریزرتان سرد نباشد، یعنی یک مشکل وجود دارد. مشکلی که نباید به راحتی از کنار آن بگذرید. چون حتی چنانچه چند ساعت نیز به آن بی توجه باشید، حجم بسیاری از مواد غذایی فاسد روی دست‌تان می‌ماند. در این مقاله به یکی از موضوعات مهم در مورد یخچال فریزر می پردازیم: علت سرد نکردن یخچال فریزر. و راهکارهایی برای حل این مشکل آورده ایم.
داخل یخچال را زیاد پر کرده اید

یخچال فریزر را تا حد ممکن از مواد غذایی پر کرده‌اید و توقع دارید که یخچال خوب کار کند!  همین مسئله به ظاهر ساده، شاید علت سرد نکردن یخچال‌تان باشد. زیرا هنگامی که حجم بسیاری مواد غذایی داخل یخچال قرار می دهید، نمی گذارد هوای سرد در یخچال به‌خوبی جریان داشته باشد و جلوی دریچه‌ را می‌گیرد. به این ترتیب، می‌بینید که یخچال به‌خوبی خنک نمی‌کند.

 

خرابی لاستیک درب یکی از علل خنک نکردن یخچال است

- چنانچه درب یخچال شما به خوبی بسته نشود ، کم کم  زمان برودت از بین میرود و در نتیجه سرمای مطلوبی نخواهید داشت.

- چنانچه مشکلی در لاستیک درب یخچال وجود داشته باشد ، درب به خوبی چفت نمیشود.

- پس اگر با مشکل سرد نشدن یخچال روبرو شدید ؛ حتما لاستیک را چک کنید.

 

چرا یخچال فریزر خنک نمیکند,چرا یخچال خنک نمیکنه,علت سرد نکردن یخچال فریزر

چرا یخچال فریزر خنک نمیکند

 

معیوب بودن کمپرسور و رله کمپرسور دلیل سرد نکردن یخچال

کمپرسور یخچال با فشرده کردن گاز مبرد و پمپاژ آنان به درون کویل ها یا همان لوله های سیاه یخچال، از مهمترین قطعات اصلی یخچال محسوب می شود. یک دلیل سرد نکردن یخچال، معیوب بودن کمپرسور و یا رله استارت آن است.

 

اگر به اشکال در کمپرسور مشکوک شده اید، نخست رله استارت کمپرسور را عوض کنید. چون عوض کردن این قطعه خیلی کم هزینه تر و راحت تر است. چنانچه اشکال رفع نشد، اشکال از خود کمپرسور است. چنانچه فن فریزر کار می کند ولی یخچال خنک نمی کند، یکی از علائم معیوب بودن کمپرسور است. عوض کردن کمپرسور خیلی تخصصی و حساس است و حتما باید به وسیله تکنسین انجام شود.

 

سرد نشدن یخچال به علت کمبود گاز مبرد

یکی از مهمترین دلایل سرد نکردن یخچال و گرم بودن آن کمبود گاز مبرد در سیکل سرمایشی است. اگر نشت گاز باعث کاهش آن در سیکل یخچال شده باشد، می تواند مشکلاتی مانند سرد نشدن یخچال، داغ شدن کمپرسور و غیره را دید. در این هنگام نیاز به شارژ گاز یخچال به وسیله تکنسین متخصص است.

 

چرا یخچال فریزر خنک نمیکند,چرا یخچال خنک نمیکنه,دلایل سرد نکردن یخچال فریزر

علت سرد نشدن یا خنک نکردن یخچال فریزر

 

ایراد در سیم کشی و برق رسانی، دلیل سرما نبودن داخل یخچال

در جواب به سوال چرا یخچال خنک نمیکند، باید بگوییم یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات خنک نکردن یخچال، اتصالات برق و خرابی سیم کشی برق یخچال شما است. با قطع و وصل شدن برق یخچال، یخچال مرتب روشن و خاموش می‌شود و موتور یخچال زمان کافی برای خنک کردن یخچال را پیدا نمی‌کند. چنانچه مشکل کار نکردن یخچال از سیم کشی و برق رسانی آن باشد کافی است پریز برق را تعمیر کنید یا محافظ آن را عوض کنید.

 

با تعویض محافظ یخچال و به کار افتادن مجدد آن دیگر احتیاجی به تعمیر یخچال نخواهید داشت و در کمترین زمان می‌توانید مشکل کار نکردن یخچال را برطرف کنید. گاهی امکان دارد سیم کشی‌های داخلی یخچال دچار اختلال شوند. در این شرایط چراغ یخچال هم روشن نمی‌شود و قطع و وصلی دارد. برای تعمیر سیم کشی‌های داخلی یخچال شما احتیاج به کمک یک فرد حرفه‌ای و کاربلد دارید.

 

مشکل از فن کندانسور است

فن کندانسور کار خنک کردن کمپرسور و کندانسور را انجام می دهد. حالا چنانچه این فن به درستی کار نکند، دمای کمپرسور بالا رفته و نمی‌تواند به خوبی کار خود را انجام دهد. در نهایت هوای داخل یخچال به اندازه کافی خنک نخواهد شد.

 

برای حل این مشکل ابتدا از هر چیز مطمئن شوید، که مانعی به طور مثال آلودگی جلوی حرکت فن قرار ندارد که اگر این باشد، به آسانی می‌توانید مشکل را رفع کنید. اگر مانعی بر سر راه فن ندیدید، شاید باید فن را عوض کنید. البته انجام آن شاید خیلی آسان نباشد. بنابراین شاید بهتر باشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

 

چرا یخچال فریزر خنک نمیکند,چرا یخچال خنک نمیکنه,سرد نکردن یخچال فریزر

علت سرد نکردن یخچال فریزر

 

نقش خرابی فن اواپراتور در خنک نکردن یخچال

خراب شدن فن اواپراتور هم می تواند دلیل خنک نکردن یخچال شما باشد. زمانی که درب یخچال را باز می کنید و هوای خنک خارج می شود، در حقیقت علامتی از کارکرد معمول و درست فن اواپراتور است.

 

این فن در پشت قسمت فریزر قرار می گیرد و در صورت خرابی آن خواهید دید که قسمت فریزر دمای سرد و ثابتی دارد ولی این بخش یخچال به اندازه کافی خنک نمی شود. همین طور چنانچه یخچال صداهای عجیبی شبیه به غرغر کردن تولید می کند، می تواند به علت خرابی فن اواپراتور باشد. به جز این، یک علت سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر هم به خرابی فن اواپراتور بازمی گردد. یکی دیگر از مشکلاتی که در رابطه با خرابی لوله های اواپراتور اتفاق می افتد، یخ زدن اواپراتور یخچال است که می تواند مشکلات دیگری را در ادامه همراه داشته باشد.

 

خرابی ترموستات دلیل سرد نکردن یخچال فریزر میباشد

در یخچال های قدیمی این کلید داخل یخچال و در یخچال های امروزی و هوشمند به طور لمسی بر روی نمایشگری یخچال نصب می شوند. هر زمان این کلید ها دقت خود را از دست بدهند و دما را به دمای واقعی مورد نظر شما نرسانند سبب می شود که یخچال گرم و یا سردتر از مقدار استاندارد شود.

 

چنانچه ترموستات دستگاه شما خراب باشد به موتور فرمان آغاز به کار را نمیدهد و در نتیجه یخچال سرد نمیکند. همینطور در بعضی وقت ها ؛ خرابی ترموستات سبب یکسره کار کردن موتور میشود. چنانچه موتور یکسره کار کند باعث سوختن کمپرسور میشود و یخچال دیگر خنک نمیکند.

 

چرا یخچال فریزر خنک نمیکند,چرا یخچال خنک نمیکنه,نکاتی درباره رفع مشکل سرد نکردن یخچال فریزر

سرد نکردن یخچال فریزر

 

فن اواپراتور مشکل دارد

اواپراتور یکی از قطعات یخچال است که نقش اصلی در خنک سازی آن دارد. بنابراین چنانچه دیدید یخچال فریزرتان خنک نمی‌کند، بعید نیست که مشکل از این قطعه باشد. فن اواپراتور وظیفه جابجایی سرمای تولید شده به وسیله اواپراتور را دارد. حال چنانچه این فن مشکل داشته باشد، هوای سرد به خوبی نمی‌تواند جریان پیدا کند. پس امکان دارد با خنک نکردن یخچال روبرو شوید.

 

اشکال از خازن یخچال است

می‌دانید خازن چه نقشی در یخچال فریزر دارد؟ در حقیقت یخچال با همین قطعه روشن و خاموش می‌شود. خازن به کمپرسور قدرت می‌دهد تا کار کند. بنابراین چنانچه این قطعه کار نکند، کمپرسور نیز روشن نمی‌شود. کمپرسور که روشن نشود یخچال هم کار نمی‌کند و خنک نمی‌شود.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow