چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟ روش های تمیز کردن داخل کتری سوخته :


			
		چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟
		روش های تمیز کردن داخل کتری سوخته :
0
چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟   حتما برای شما هم پیش آمده است که کتری خو...



چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که کتری خود را سوزانده باشید. در آن لحظه به هیچ عنوان آب داخل کتری نریزید و اجازه بدهید کاملا سرد شود. سپس برای تمیز کردن رسوبات داخل کتری از راه های زیر استفاده کنید.
چگونه رسوبات داخل کتری را تمیز کنیم؟

پوسته و زنگ زدگی در کتری به دلیل وجود املاح و مواد معدنی در آب لوله کشی ظاهر می شود. حتی یک زن خانه دار تمیز مجبور است به دنبال پاسخ این سوال باشد: چگونه داخل کتری را تمیز کنیم؟ و گاهی مواقع فراموش می کنیم و کتری می سوزد، هیچکس از این اتفاق در امان نیست.

 

محصولات مناسب زیادی در قفسه فروشگاه ها وجود دارد، اما اغلب آنها به طور غیر منطقی گران هستند. روش های عامیانه تأثیر خوبی دارند و هزینه ی زیاد لازم نیست.

 

بعد از سوختن کتری، اجازه بدهید کاملا سرد شود و هرگز داخل کتری سوخته آب نریزید زیرا باعث سوراخ شدن آن می شود. پس از سرد شدن ابتدا باید :

 

رسوبات کتری را بردارید :

برای از بین بردن رسوب از اسیدهای مختلفی استفاده می شود. آنها در بسیاری از غذاها یافت می شوند که برخی از آنها معمولا دور ریخته می شوند. در اینجا برخی از محبوب ترین روش ها وجود دارد که به تمیز کردن قوری از مواد مختلف (از جمله کتری های برقی پلاستیکی) و به حفظ پوشش ظاهری آن کمک می کند. 

 

تمیز کردن کتری با سرکه. 

سرکه سفید یا سیب (آخرین گزینه کمی لطیف تر است) را با آب به نسبت یک به نه رقیق کنید، این مایع را در کتری بریزید و روی شعله بگذارید و مایع را بجوشانید. در آن را باز کنید و به داخل نگاه کنید. اگر رسوب های آن پایین آمد، کتری را می توان از روی شعله برداشت، کمی صبر کنید تا رسوبات کاملا جدا شوند، سپس آن را با آب بشویید. این گزینه فقط برای کتری های فولادی ضد زنگ مناسب است. یک کتری برقی نیاز به رسیدگی ملایم تری دارد.

 

از بین بردن رسوبات داخل کتری, روش های از بین بردن رسوبات کتری سوخته, روش تمیز کردن کتری سوخته

تمیز کردن کتری با سرکه

 

تمیز کردن کتری با اسید لیمو :

چگونه کتری را با اسید سیتریک تمیز کنیم؟ دو گزینه وجود دارد. یکی از آنها استفاده از پودر اسید سیتریک است. دو کیسه برای گنجایش سه لیتر کافی است، اما اگر یک کتری برقی با حجم یک و نیم لیتر یا کمتر را تمیز کنید، یک کیسه برای آن کافی است. لیمو را ته آن ریخته، آب را در کتری ریخته و می جوشانند. این روش ملایم تر از تمیز کردن با سرکه است، اما همچنین کاملاً تهاجمی و قوی است. بنابراین، اگر شرایط خیلی بد نیست، می توانید آن را بدون جوشاندن انجام دهید. 

 

گزینه دیگر استفاده از اسید سیتریک در مرکبات است. لیمو را به 4 قسمت برش بدهید، در یک کتری قرار بدهید، آب بریزید و 10 دقیقه بجوشانید. اگر نمی دانید چگونه کتری برقی را تمیز کنید، لیمو را امتحان کنید. ممکن است لازم باشد آن را دو بار بجوشانید، اما این کار به کتری آسیبی نمی رساند. نه تنها عنصر گرمایش، بلکه مورد پلاستیکی آن نیز تمیزتر می شود. 

 

پوست میوه و سیب زمینی برای تمیز کردن کتری بسیار خوب است.

این روش برای هر کتری مناسب است. به این صورت که پاک کننده ها و آب داخل کتری بریزید و اجازه بدهید آب بجوشد، و رسوبات کتری شسته می شود. 

 

تمیز کردن کتری با آب نمک : 

همه نمی دانند چگونه کتری را با آب نمک تمیز کنند، اما این روش ساده ترین است. آب نمک را داخل کتری بریزید، بجوشانید، سپس بشویید. این باعث درخشش کتری مانند روز اول می شود.

 

نکته قبل از ریختن آب نمک، بدون توجه به برقی یا فلزی بودن آن، آن را در کتری بجوشانید. 

 

تمیز کردن کتری با نوشیدنی های گازدار :

اسپرایت، فانتا و کولا حاوی اسیدهایی هستند که به سرعت رسوب داخل کتری را حل می کنند. برای کتری های روشن و فلزی بهتر است از "اسپرایت" استفاده شود، برای کتری های تیره نیز "کولا" مناسب است. نوشیدنی را داخل کتری بریزید و ببینید چه اتفاقی می افتد: صدای خش خش شنیده می شود و رسوبات شروع به عقب نشینی می کنند. اگر این اتفاق نیفتد، نوشیدنی باید داخل کتری جوشانده شود و نتیجه ی خوبی بدست می آورید. 

 

تمیز کردن کتری با سودا (جوش شیرین) :

مدتهاست که از نوشابه برای تمیز کردن ظروف استفاده می شود. به ویژه با کثیفی و رسوب در کتری های آلومینیومی لعابی به خوبی مقابله می کند. برای قوری استیل مناسب است. دستور استفاده از آن ساده است: آب را با نوشابه مخلوط کرده (یک قاشق غذاخوری برای یک کتری متوسط ​​کافی است) و به مدت نیم ساعت می جوشانند. پس از این، رسوبات داخل کتری به راحتی برداشته می شوند.

 

اصول تمیز کردن کتری سوخته, تمیز کردن رسوبات کتری, تمیز کردن رسوبات انواع کتری

تمیز کردن کتری با جوش شیرین

 

استفاده از روش "سه در یک".

اگر به دنبال پاسخی به این سوال هستید که چگونه یک کتری برقی را تمیز کنید، این گزینه برای شما مناسب نیست - فقط برای کتری های فلزی مناسب است. و حتی در این صورت توصیه می شود که فقط در صورتی از آن استفاده کنید که ابزارهای ملایم رسوب زدایی مصرف نشود. ماهیت روش استفاده متناوب از سه روش تمیز کردن است: اول، نوشابه، سپس اسید سیتریک، و در نهایت، سرکه. 

 

تمیز کردن رسوبات کتری با شیر ترش :

برای کسانی که نمی دانند چگونه کتری برقی را با دقت هر چه بیشتر از روی مقیاس تمیز کنند، باید به این گزینه توجه کنند. شیر را در دمای اتاق بگذارید تا بیشتر ترش شود، اما اجازه ندهید که به ماست تبدیل شود. داخل کتری بریزید و بجوشانید، سپس کتری را بشویید - و کارتان تمام شد. روش های عامیانه زیادی برای تمیز کردن کتری و ظروف وجود دارد، اما بسیاری از آنها تهاجمی هستند و به کتری و ظروف شما آسیب می رساند، اغلب استفاده از آنها توصیه نمی شود، به خصوص برای کسانی که کتری برقی دارند.

 

نکته پس از اتمام تمیز کردن کتری به هر روشی، حتماً چند بار آب را در آن بجوشانید و آن را دور بریزید - فقط از این طریق اطمینان حاصل می کنید که چای را بدون اسید مضر می نوشید. و یا چایی شما و آب جوش کتری شما طعم گچه و بد نمی گیرد.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow