با این 10 روش دیگر به کارواش نمی روید!!


			
		با این 10 روش دیگر به کارواش نمی روید!!
0
  آموزش شستن ماشین   شستن اتومبیل زمانی که بدنه آن داغ است مثلا بعد از رانندگ®...



 

آموزش شستن ماشین

 

شستن اتومبیل زمانی که بدنه آن داغ است مثلا بعد از رانندگی یا زمانی که در آفتاب بوده است، لکه یا رسوب بر جا می گذارد. هیچ گاه ماشین را این موقع تمیز نکنید. در ادامه بهترین روش شستن ماشین و ساده ترین روش را آموزش داده ایم.

برای تميز كردن سقف ماشين و شستشوی صندلی ماشین در خانه از 2 روش می توانید استفاده کنید، یک روش شستن ماشین با بخارشوی خانگی و دیگری شستن با مواد شوینده, برای تمیز کردن سقف ماشین باید خیلی دقت کنید که اگر مدت طولانی است آن را نشسته اید لکه های سیاه و کثیفی روی سقف باقی نگذارند.

 

برای تمیز کردن ماشین ابتدا کل ماشین سقف و صندلی و کف آن را با جاروبرقی تمیز جارو کنید، سپس شامپو فرش را با مقدار کمی وایتکس و آب گرم مخلوط کنید و کف آن را به سقف ماشین بزنید و بعد سریع آن را دستمال خشک بکشید دقت کنید اگر جایی از آن لک شد این کار را چندبار تکرار کنید تا تمیز شود هرگز آب آن را به سقف نزنید زیرا خیس شده و سبب لک شدن آن می شود. زمانی که آب داخل آن کثیف شد آن را دور بریزید و دوباره آماده کنید.

 

برای تمیز کردن سقف حتما از دستمال سفید استفاده کنید. بعد از آن به سراغ صندلی ها بروید. آن ها را هم با کف تمیز کنید و اگر چرم بود سریع دستمال خشک بکشید. برای اینکه صندلی های چرمتان ترک نخورند. روغن مخصوص چرم را با فرچه روی صندلی بزنید و بعد روی آن پلاستیک بکشید تا روغن به خورد صندلی برود و بعد آن را بردارید و با دستمال تمیزی روی آن بکشید. کف پوش های ماشین را بیرون بیاورید و بشویید.

 

شستن ماشین,تميز كردن سقف ماشين

نحوه ی تميز كردن سقف ماشين

 

روشی دیگر استفاده از دستگاه بخارشور است. برای تمیز کردن با این روش باید مانند روش قبل کل ماشین را جارو برقی بکشید و بعد از اینکه تمیز شد، سری مخصوصی را به بخار شور وصل کنید و با آن روی سقف ماشین بکشید دقت کنید همه جای آن را بخارشور بکشید و کاملا تمیز کنید.

 

بعد از شستن سقف ماشین به سراغ صندلی ها بروید و صندلی های اتومبیل را بخارشور بکشید دقت کنید همه ی درزهای صندلی و اتومبیل را بخارشور بکشید.

 

بعد از اینکه سقف و صندلی ها را تمیز کردید با دستمال نمدار تمام قسمت های در و داشبورد و جلو و فرمان اتومبیل را تمیز کنید و با روغن مخصوص به وسیله ی اسفنج روی آن بکشید تا هم براق و تمیز شود و گرد و غبار کمتری روی آن ها بنشیند.

 

بعد از آن به سراغ بدنه ی خودرو می رویم، برای تمیز شدن بدنه مقداری شامپو را داخل آب درون ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. و با برس های نرمی روی بدنه ی خودرو بکشید و بهتر است این کار را سریع انجام بدهید تا کف های روی خودرو خشک نشوند و بعد از کشیدن کف آن را آبکشی کنید.

 

شستن سقف ماشین,آموزش شستن ماشین

نحوه شستن ماشین

 

برای از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین، بعد از اینکه آبکش کردید با یک دستمال حوله ای تمیز و خشک اتومبیل را خشک کنید تا لکه های آب روی آن باقی نماند. شیشه ها را به وسیله ی تی های مخصوص شیشه خشک کنید و اگر در دسترس ندارید با یک دستمال حوله ای تمیز خشک کنید. سمت داخل شیشه ها و آینه ها را با شیشه پاک کن تمیز کنید. مراقب باشید دستمال شیشه ها چرب نباشد، دستمال شیشه را فقط برای شیشه استفاده کنید زیرا سبب چرب شدن آن می شود.

 

اجازه ندهید لکه ها روی اتومبیل باقی بمانند زیرا با گذشت زمان این لکه ها به رنگ اتومبیل آسیب می زنند.

 

در پایان چرخ های اتومبیل را تمیز بشویید و آبکش کنید در آخر سپرهای مشکی خودرو را با همان روغن های مخصوص به وسیله ی اسفنج چرب کنید. کفپوش های خشک شده را داخل ماشین پهن کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow