نکته هایی برای تمیز کردن پارکت لمینت


			
		نکته هایی برای تمیز کردن پارکت لمینت
0
کف پارکت لمینت به نوع خاصی از تعمیر و نگهداری نیاز دارد تا از نمای خوبی برخورد...



کف پارکت لمینت به نوع خاصی از تعمیر و نگهداری نیاز دارد تا از نمای خوبی برخوردار شده و آسیب نبیند. در این مقاله نکات مهمی را در مورد نحوه تمیز کردن پارکت لمینت عنوان می کنیم.

 

کفپوش های لمینت و پارکت جزئی از زیبایی منزل هستند و در بدو ورود به چشم می آیند. به همین جهت تمیز نگه داشتن و آشنایی با نحوه تمیز کردن پارکت لمینت و پارکت به شما کمک می کند تا در کمترین زمان کف خانه تان برق بزند.

 

محافظت از لمینت

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت به گونه ای است که بلافاصله پس از تمیز کردن، رطوبت روی لمینت را بگیرید و سطح آن را خشک کنید تا لمینت آسیب نبیند. همچنین از استفاده هر نوع دستمال و یا ماده پاک کننده ای که سبب تیره شدن لمینت می شود، اجتناب کنید.

تیرگی بر روی لمینت کف ممکن است اثر خود را گذاشته و به راحتی پاک نشود.

 

از مصرف پاک کننده های معطر مخصوص پاک سازی کاشی اجتناب کنید. این شوینده ها، اثر خوبی روی لمینت ندارند.

 

از مصرف پاک کننده های معطر مخصوص پاک سازی کاشی اجتناب کنید

 

روغن و یا هر گونه چربی را از روی کف لمینت پاک کنید. لایه های روغنی می تواند به لمینت آسیب رسانده و یا آن را ورقه ورقه کند.

 

استفاده از سرکه برای تمیز کردن سطوح لمینت مناسب نیست، زیرا خاصیت اسیدی سرکه باعث تخریب کف لمینت می شود.

 

برای تمیز کردن پارکت لمینت بهتر است کفش به پا نداشته و با کفش های آلوده روی سطح لمینت راه نروید. این تیرگی ها به سطوح لمینت نفوذ کرده و پاکسازی آن را مشکل می کند.

 

برای حفاظت از سطوح لمینت، در صورتی که حیوان خانگی دارید، ناخن های حیوان خانگی را اصلاح کنید. همچنین مراقب باشید تا سطح لمینت خیس نشود زیرا نفوذ آب به این سطوح، باعث از بین رفتن کف لمینت می شود.

 

نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری لمینت

بهتر است سطوح لمینت را به طور مرتب جارو کنید. جارو برقی نرم می تواند گرد و غبار و خاکی که بر روی سطح لمینت جمع می شود را از بین ببرد.

 

شما می توانید برای پاکسازی بهتر و استفاده از روش دیگری برای تمیز کردن پارکت لمینت، گاهی اوقات از مایع بخار استفاده کنید. اما این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهید زیرا نفوذ مکرر بخار می تواند به سطح لمینت آسیب بزند.

 

تمیز کردن پارکت لمینت,نکاتی برای تمیز کردن پارکت لمینت

برای تمیز کردن پارکت لمینت، گاهی اوقات از مایع بخار استفاده کنید

 

برای تمیز کردن پارکت لمینت از مایع های حاوی آمونیاک استفاده نکنید، زیرا آمونیاک میتواند سطح محافظ لمینت را از بین ببرد.

 

نحوه تمیز کردن پارکت

کارآمد ترین روش تمیز کردن کفپوش پارکت جارو کردن است. با جارو کردن منظم سطح پارکت باعث جلوگیری از تجمع بیش از حد گرد و خاک می شود. علاوه بر این، تجمع گرد و خاک باعث ایجاد لکه در سطح پارکت می شود.

 

برای پاک کردن لکه های تیره از سطح پارکت، توصیه می شود از قلم مو یا برس های جارو برقی استفاده کنید تا سطح پارکت، خراشیده نشود.

 

راهنمای گام به گام تمیز کردن پارکت

مراحل زیر به شما کمک می کند تا کف پارکت را به خوبی پاکسازی کنید:

 

جارو کردن سطح پارکت

تمیز کردن سطوح پارکت را با جارو کردن تمام سطوح شروع کنید. به یاد داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع محصول تمیز کننده، دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید و ابتدا آن را در یک منطقه کوچک غیر قابل تشخیص، آزمایش کنید.

 

شستشوی پارکت با آب گرم

مرحله دوم، استفاده از آب گرم برای تمیز کردن پارکت است. استفاده از آب گرم ظاهر سطوح پارکت را تازه و تمیز نگه می دارد. با این حال، ابتدا تمام سطوح پارکت را کاملا بررسی کنید تا درزی نداشته باشد و مانع از ورود آب به لایه زیرین شود.

 

دقت کنید که پس از شستشو، باید کف پارکت را خشک کنید تا باعث تورم لایه های پارکت نشود.

 

مراحل تمیز کردن پارکت, تمیز کردن مرحله ای پارکت

پس از شستشو، باید کف پارکت را خشک کنید تا باعث تورم لایه های پارکت نشود

 

به نظر می رسد که آب گرم به تنهایی برای از بین بردن لکه های روغنی کافی نباشد. در این موارد، استفاده از کمی سرکه مناسب است.

 

برای این کار، نصف فنجان سرکه سفید را به حدود چهار تا پنج لیتر آب گرم اضافه کنید و آن را به منطقه لکه دار بزنید. سرکه کمک خواهد کرد که این لکه های ثابت و تیره از بین بروند.

 

استفاده از پاک کننده

اگر روی سطوح پارکت، لکه های زیادی وجود داشته باشد از شوینده های مخصوص پارکت استفاده کنید. بسیاری از پاک کننده ها دارای مواد افزودنی هستند که باعث پاک سازی کامل پارکت می شود.

 

اما با این حال، پیش از مصرف پاک کننده ها، دستورالعمل استفاده آن را در نظر بگیرید. پیش از استفاده از پاک کننده ها، آن را در یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای کف پارکت شما مناسب است.

 

خشک کردن کف پارکت

در مرحله آخر، استفاده از یک پارچه نرم برای خشک کردن و جلوگیری از نفوذ آب به سطوح پارکت، ضروری است.

 

در صورتی که، سطح پارکت هنوز مرطوب است، آن را مجددا با پارچه ای خشک کرده و اجازه دهید تا سطوح، کاملا خشک شوند.

 

برق انداختن پارکت

کفپوش پارکت تمیز و درخشان نمای بسیار زیبایی به منزل شما می دهد. برای برق انداختن کف پارکت، شما می توانید از اسپری های مخصوص پارکت استفاده کنید. این نوع اسپری ها، برق و جلای خوبی به سطح پارکت می دهد.

 

ابتدا کف پارکت را جارو زده و تمام گرد و خاک را از روی سطوح بردارید. زیرا هر نوع گرد و خاک باقی مانده روی کف پارکت، مانع از درخشندگی آن می شود.

 

در مرحله دوم، با آب گرم کف پارکت را شسته و برای این کار می توانید از مواد شوینده مخصوص چوب هم استفاده کنید. شوینده های مخصوص برق انداختن پارکت باعث درخشان شدن کف پارکت می شود.

 

مراحل تمیز کردن پارکت, تمیز کردن مرحله ای پارکت

شوینده های مخصوص برق انداختن پارکت باعث درخشان شدن کف پارکت می شود

 

شما می توانید پس از ریختن پاک کننده با یک برس نرم، مواد مورد نظر را به تمام سطوح رسانده و سپس با یک حوله تمیز کف پارکت را برق اندازید.

 

اطمینان حاصل کنید که کف پارکت کاملا خشک است. شما می توانید برای برق انداختن کف پارکت، از یک بافر الکتریکی استفاده کنید. با استفاده از بافر الکتریکی، سطح پارکت شما در عرض چند دقیقه درخشان و براق خواهد شد.

 

اما در صورتی که بافر الکتریکی در دسترس شما نبود، شما می توانید از پشم بره و یا هر نوع پارچه نرم دیگری برای برق انداختن سطوح پارکت خود استفاده کنید.

 

منبع: nabzema.com

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow