رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !


			
		رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !
0
نشانه هایی که نشان میدهد کودکان در آینده مهندس میشوند   شما می توانید استعدا...



نشانه هایی که نشان میدهد کودکان در آینده مهندس میشوند

 

شما می توانید استعداد های کودکان خود را با توجه به علاقه ی او به فعالیت ها و حرکاتش و برخورد او در مواقع مختلف کشف کنید. استعداد بعضی از کودکان کاملا برای اطرافیان قابل مشاهده است و میتوانند از طریق رفتارهایی که کودکان نشان میدهند شغل آینده کودکان را پیش بینی کرد.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب شغل کودکان:

1- استعداد
با مشاهده و کشف حوزه های استعداد طبیعی کودک می توانید به او کمک کنید تا دیده، شنیده و فهمیده شود اما به یاد داشته باشید در عین حال که برای دستیابی کودک به استعدادهای بالقوه اش تلاش می کنید، هدف نهایی شما باید عشق ورزی بی قید و شرط به کودک به خاطر خودش باشد.

 

2- اسباب بازی کودکان:

اسباب بازی کودکان می‌تواند روی انتخاب شغل آینده آنان تاثیر بگذارد، انواع اسباب بازی پیام‌های متفاوتی دارد که چه کارهایی برای دختران و پسران مناسب است و بر تحصیل و انتخاب شغل کودکان در آینده تاثیر خواهند داشت.

اسباب بازی هایی که با توجه به جنسیت بچه ها ساخته می شوند به طور ویژه خطر اینکه دختران را از علوم و ریاضیات روی گردان کند افزایش می دهد. از پدر ومادرها میخواهیم برای دخترانشان لوگو بخرند تا آنها را به مهندسی نیز ترغیب کنند.

 

3-  رفتار والدین:
پدر و مادر ها نیز باید با تعیین هدف و برنامه ریزی برای کودکان به پیشرفت آن ها کمک کنند. در تعیین هدف باید دقت کنید که هدفی را انتخاب کنید که کودکتان را برای رسیدن به آن هدف به وجد بیاورید و او مشتاق باشد تا هدف را دنبال کند. زیرا اگر هدفی سطحی را تعیین نمایید کودک آن هدف را جدی نمی گیرد و اهمیتی برایش ندارد.

 

شغل آینده کودکان,انتخاب شغل کودکان,کودکان کنجکاو

کودکان مهندس سخت و هوشمندانه کار می کنند

 

رفتارهایی از کودکان که نشان میدهد در آینده مهندس میشوند:
آنها علاقه به ساختن دارند
او عاشق ساختن برج با بلوک های خانه سازی است و از بازی کردن با ماشین ها لذت می برد. ممکن است کمی کلیشه به نظر برسد که مهندسان همواره در حال ساخت و ساز هستند، اما کودکان که از بازی با اسباب بازی های ساختنی لذت می برند، ممکن است به سمت این حرفه جذب شوند. این کودکان کسانی هستند که چیزهایی را می سازند تا ببینند کار می کند یا نه، نه فقط برای مشاهده ساختار.


کودکانی که در آینده مهندس میشوند اجزا را جدا می کنند
او به شدت دوست دارد کشف کند که اشیا مختلف چگونه کار می کنند و به دلیل ممکن است اجزای وسایل گوناگون را باز کند و تلاش کند تا شیوه کارکرد آن را کشف کند و دوباره آنها را روی هم سوار کند. شما ممکن است فکر کنید که فرزند شما فقط در حال خراب کردن است، اما یک لحظه نگاه کنید به اینکه چگونه آنها بازی می کنند. اگر فرزندتان اجزای متحرک را از هم جدا می کند و دوباره سعی می کند به هم متصل کند، ممکن است شما با یک مهندس آینده روبرو باشید. ممکن است این کار از شما هزینه زیادی بگیرد، اما سعی کنید فرزندتان را تشویق کنید که همچنان به کشف کارکرد وسایل ادامه بدهد. خرید اسباب بازی های ارزان قیمت را مد نظر قرار بدید و اجازه دهید فرزند شما آنها را از بین ببرد.


آنها متمرکز هستند
یکی از علامت های مهم، می تواند میزان تمرکز کودکتان باشد. مهندسان آینده اغلب قادر به تمرکز در جنبه های ظریف از یک کار هستند که ممکن است دیگران را خسته کند. فرزند شما ممکن است بر روی همه چیز با شدت تمرکز نداشته باشد، اما موضوعات مهم او را جذب می کند.
 

کودکان مهندس سخت و هوشمندانه کار می کنند
مهندسان مشهور هستند به انجام کارهای بزرگ به صورت کارآمد. اگر فرزند شما یک روش عالی برای تکمیل تکالیفش داشته باشد یا روش کارآمدتری برای انجام کارها داشته باشد، ممکن است یک مهندس آینده باشد.

 

کودکان مهندس اولویت بندی متفاوتی دارند
مهندسان آینده، با اهمیت دادن زیاد به چیزهایی که برای آنها مهم هستند، اغلب به دیگر جنبه های زندگی خود لطمه می زنند. اگر فرزند شما بیشتر از ساختن لذت می برد تا بازیهای مرسوم بچه های دیگر، یا بیشتر وقت خواندن کتاب لذت می برد تا وقت گذراندن با بچه های دیگر؛ ممکن است یک مهندس آینده باشد. بسیاری از مهندسان دارای مهارت های اجتماعی فراوان هستند، اما اکثر آنها کارهای خود را بر روی اولویت های خاص تنظیم می کنند.

در زمینه های مختلف به مهندسان نیاز زیادی وجود دارد. اینها افرادی هستند که بسیاری از محصولات صنعتی و مصرفی که زندگی ما را تعریف می کنند، ساخت، نگهداری و بهبود می دهند. اگر فرزند شما به نظر میرسد یک مهندس آینده است، او را تشویق کنید تا به یک حرفه عالی برسد که به آن علاقمندند.

 

ویژگی های بالا نشانگر این است که کودک شما احتمالا یک یادگیرنده دیداری-فضایی است. کودکانی که از فعالیت های بالا لذت می برند احتمالا در آینده مکانیک، مهندس، معمار، مخترع یا دانشمند می شوند.

در صورت مشاهده این خصوصیات در کودک بهتر است اسباب بازی ها و بلوک های خانه سازی در اختیار کودک قرار دهید تا کودک فرصت خلق، نابودی و خلق مجدد داشته باشد. او را تشویق کنید تا با جعبه های خالی مواد غذایی یا هر چیز دیگری که در خانه پیدا می کند، کاردستی درست کند.

او را به مراکز و زمین ها بازی ببرید که امکان اکتشاف از طریق دست ورزی وجود دارد و از هر فرصتی برای نشان دادن و معرفی اشیا مکانیکی مانند چراغ راهنمایی و رانندگی به کودک استفاده کنید.

این دسته از کودکان به این دلیل که علاقه زیادی به کشف و دستکاری اشیا دارند ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند و به همین دلیل باید همیشه مواظب باشید تا به وسایل برقی یا اشیا تیز نزدیک نشوند.

 

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow