غذاهایی که برای کاهش التهاب پوست در بیماران پسوریازیس توصیه می‌شوند پسوریازیس چیست؟رژیم غذایی مناسب برای پسوریازیس نکاتی برای پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس نمونه برنامه غذایی پسوریازیس  سوالات متداول رژیم غذایی پسوریازیسسخن پایانی رژیم غذایی پسوریازیس 


غذاهایی که برای کاهش التهاب پوست در بیماران پسوریازیس توصیه می‌شوند پسوریازیس چیست؟رژیم غذایی مناسب برای پسوریازیس نکاتی برای پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس
نمونه برنامه غذایی پسوریازیس  سوالات متداول رژیم غذایی پسوریازیسسخن پایانی رژیم غذایی پسوریازیس 
0
رژیم غذایی پسوریازیس: چگونه با تغذیه سالم به کنترل علائم بیماری برسید مو...

رژیم غذایی پسوریازیس: چگونه با تغذیه سالم به کنترل علائم بیماری برسید


مواد غذایی مناسب برای کاهش علائم بیماری پسوریازیس

 

برنامه غذایی پسوریازیس به مجموعه‌ای از رژیم‌های غذایی گفته می‌شود که برای کاهش علائم بیماری پسوریازیس توصیه می‌شود. در این مقاله از بیتوته، به بررسی برخی از مواد غذایی و رژیم‌های غذایی که می‌تواند به کاهش علائم پسوریازیس کمک کند، پرداخته می‌شود.

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی مزمن است که باعث تجمع سریع سلول های پوست می شود. این تجمع سلول ها منجر به تشکیل لکه های قرمز رنگ و پوسته پوسته روی پوست می شود. پسوریازیس می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند، اما بیشتر در پوست سر، آرنج، زانو و کمر ظاهر می شود.

 

علت دقیق پسوریازیس ناشناخته است، اما تصور می‌شود که به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود. پسوریازیس مسری نیست.

هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد، اما درمان هایی وجود دارد که می تواند به کنترل علائم کمک کند. درمان های پسوریازیس عبارتند از:

- کرم ها و پمادهای موضعی

- نور درمانی

- داروهای سیستمیک

 

علاوه بر درمان، تعدادی از کارها نیز وجود دارد که افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند برای مدیریت علائم خود انجام دهند، مانند:

- هیدراته نگه داشتن پوست

- اجتناب از محرک ها

- پیروی از یک رژیم غذایی سالم

- خواب کافی

- مدیریت استرس

پسوریازیس می تواند یک بیماری چالش برانگیز برای زندگی باشد، اما درمان های موثر زیادی وجود دارد. با مراقبت مناسب، افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند زندگی کامل و فعالی داشته باشند. 

پسوریازیس می تواند به تعدادی از عوارض منجر شود، از جمله: درد مفاصل (آرتریت پسوریاتیک) ، مشکلات چشمی، بیماری قلبی و افسردگی 

 

رژیم غذایی پسوریازیس, درمان پسوریازیس با رژیم غذایی, مدیریت پسوریازیس با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی

 مدیریت پسوریازیس با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی

 

هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد، اما درمان هایی وجود دارد که می تواند به کنترل علائم کمک کند. یکی از موثرترین راه‌ها برای مدیریت پسوریازیس، ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی است. در زیر به غذاهایی که باید بخورید و از آن برای مدیریت پسوریازیس اجتناب کنید، پرداخته ایم.

 

در بیماری پسوریازیس چه غذاهایی باید بخورید؟

تعدادی غذا وجود دارد که نشان داده شده است برای افراد مبتلا به پسوریازیس مفید است. این شامل:

 میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به کاهش التهاب کمک کنند. آنها همچنین کالری و چربی کمی دارند که می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

 

 پروتئین بدون چربی: منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ و لوبیا راه خوبی برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدون مصرف بیش از حد چربی اشباع شده است.

 

 غلات کامل: غلات کامل منبع خوبی از فیبر هستند که می تواند به تنظیم سطح قند خون و بهبود هضم کمک کند.

 

• چربی های سالم: چربی های سالم مانند چربی های موجود در روغن زیتون، آووکادو و آجیل می توانند به کاهش التهاب و بهبود سلامت پوست شما کمک کنند.

 

ماهی های چرب: ماهی های چرب مانند ماهی کاد، سالمون و ساردین

 

رژیم غذایی پسوریازیس, درمان پسوریازیس با رژیم غذایی, بیماران پسوریازیس باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند

بیماران پسوریازیس باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند

 

در بیماری پسوریازیس از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

همچنین تعدادی از غذاها وجود دارند که نشان داده شده است که باعث تشدید پسوریازیس می شوند. این شامل:

گوشت قرمز: گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند به التهاب کمک کند.

 

لبنیات: فرآورده های لبنی نیز می توانند برای برخی افراد التهاب زا باشند.

 

 گلوتن: گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می شود. برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس متوجه می شوند که اجتناب از گلوتن به بهبود علائم آنها کمک می کند.

 

 غذاهای فرآوری شده: غذاهای فرآوری شده اغلب دارای چربی اشباع شده، چربی ترانس، قند و نمک هستند. همه این مواد می توانند به التهاب کمک کنند.

 

• الکل: الکل همچنین می تواند برای برخی افراد التهاب زا باشد.

 

غذاهای تند: غذاهای تند می توانند پوست را تحریک کرده و باعث تشدید پسوریازیس شوند.

 

کربوهیدرات های تصفیه شده: کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، برنج سفید و ماکارونی می توانند باعث افزایش قند خون شوند که می تواند منجر به التهاب شود.

 

برخی صیفی جات : برخی صیفی جات شامل گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و سیب زمینی می شود. برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس متوجه می شوند که اجتناب از این سبزیجات به بهبود علائم آنها کمک می کند.

 

برخی از مواد غذایی دیگر عبارتند از:

- تخم مرغ

- جو و مالت

- پاستا و رشته فرنگی

- شکر ساده یا تصفیه شده

 

رژیم غذایی پسوریازیس, درمان پسوریازیس با رژیم غذایی, پسوریازیس و رژیم غذایی

 پسوریازیس و رژیم غذایی

 

توجه به این نکته مهم است که همه مبتلایان به پسوریازیس به غذاهای مشابه واکنش نشان نمی دهند. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که می توانند غذاهای خاصی را که در این لیست هستند تحمل کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که باید به طور کامل از آنها اجتناب کنند. اگر می‌خواهید برای مدیریت پسوریازیس خود تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، بهتر است ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در ایجاد یک برنامه شخصی که برای شما مناسب است کمک کنند.

 

رژیم غذایی پسوریازیس, درمان پسوریازیس با رژیم غذایی, میوه ها و سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها

میوه ها و سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند

 

اگر می‌خواهید از رژیم پسوریازیس پیروی کنید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای آسان‌تر کردن آن انجام دهید.

1. ابتدا در مورد رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در ایجاد یک برنامه شخصی که برای شما مناسب است کمک کنند.

 

2. یک دفترچه غذایی برای پیگیری آنچه می خورید و تأثیر آن بر علائم شما همراه داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند غذاهایی را که ممکن است باعث شعله ور شدن شما شوند را شناسایی کنید.

 

3. تغییرات تدریجی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید تا به آنها پایبند باشید. سعی نکنید همه چیز را به یکباره تغییر دهید. با ایجاد تغییرات کوچک، مانند افزودن میوه ها و سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی خود یا کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، شروع کنید.

 

4. دستور العمل های سالمی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و با سبک زندگی شما همخوانی دارد. 

 

5. صبور باشید، پیدا کردن رژیم غذایی مناسب برای شما ممکن است کمی طول بکشد. اگر فوراً نتیجه را مشاهده نکردید، ناامید نشوید.

 

پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس می تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت پوست شما کمک کند. اگر به دنبال راه هایی برای مدیریت پسوریازیس خود هستید، در مورد رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

 

وعدهگزینه ۱گزینه ۲گزینه ۳گزینه ۴
صبحانهبلغور جو دوسر تهیه شده با شیر سویا و توت فرنگی (1 فنجان) و چای سبزکلم بروکسل (1 فنجان) و چای سبز (1 فنجان)بیکن بوقلمونسوسیس بوقلمون/مرغ
ناهارپلو گیاهی (1 فنجان) با سینه مرغ کبابی و نصف فنجان سبزیجات بخارپزبرنج قهوه ای (1 فنجان) با ماهی بخارپز و سبزیجات و سالاد (چشیده شده با روغن زیتون)  
میان وعده عصرانهخورش مرغ یا سوپ سبزیجاتهوموس و چوب هویج ترکیبی از مغزها و دانه ها (بادام هندی، تخمه کدو تنبل، آجیل ماکادمیا، بادام، گردو، گردو)شکلات تلخ یا کرن بری خشک
شامبرنج قهوه ای (1 فنجان) با کاری اسفناج و یک کاسه سالاد (کاهو، خیار و هویج)یک غذا با ماهی کاد، سالمون، بوقلمون، مرغ، نخود  

 

رژیم غذایی پسوریازیس, درمان پسوریازیس با رژیم غذایی, رژیم غذایی برای بهبود سلامت پوست و التهاب بیماران پسوریازیس

رژیم غذایی برای بهبود سلامت پوست و التهاب بیماران پسوریازیس

 

1. رژیم غذایی پسوریازیس چیست؟

رژیم غذایی پسوریازیس روشی برای غذا خوردن است که بر روی غذاهایی تمرکز دارد که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت پوست کمک کند.  

 

2. چه غذاهایی برای مبتلایان به پسوریازیس خوب است؟

برخی از غذاهای مفید برای افراد مبتلا به پسوریازیس عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات ، پروتئین بدون چربی ، غلات کامل ، چربی های سالم 

 

3. افراد مبتلا به پسوریازیس باید از چه غذاهایی اجتناب کنند؟

برخی از غذاهایی که افراد مبتلا به پسوریازیس ممکن است بخواهند از آنها اجتناب کنند عبارتند از: گوشت قرمز ، لبنیات ، گلوتن ، غذاهای فرآوری شده ، الکل ، برخی صیفی جات ، 

برخی مرکبات ، غذاهای تند ، کربوهیدرات های تصفیه شده

 

4. چگونه می توانم از رژیم غذایی پسوریازیس پیروی کنم؟

برای پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس می توانید چند کار انجام دهید:

• یک دفتر یادداشت غذایی داشته باشید.

• تغییرات تدریجی ایجاد کنید.

• یافتن دستور العمل های سالم 

• صبور باشید

 

5. مزایای پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس چیست؟

چندین مزیت بالقوه پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس وجود دارد، از جمله:

کاهش التهاب، بهبود سلامت پوست ، کاهش وزن ،بهبود سلامت کلی

 

6. عدم پیروی از رژیم غذایی پسوریازیس چه خطراتی دارد؟

اگر از رژیم غذایی پسوریازیس پیروی نکنید، ممکن است بیشتر با عود پسوریازیس مواجه شوید. همچنین ممکن است احتمال ابتلا به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نیز بیشتر باشد.

 

7. اگر در مورد رژیم غذایی پسوریازیس سؤالی دارم، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر در مورد رژیم غذایی پسوریازیس سؤالی دارید، ایده خوبی است که با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده صحبت کنید. آنها می توانند به شما در ایجاد یک برنامه شخصی که برای شما مناسب است کمک کنند.

 

هیچ رژیم غذایی یکسان مناسبی برای پسوریازیس وجود ندارد، زیرا آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد. با این حال، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک برنامه شخصی کمک کند.

اگر می‌خواهید برای مدیریت پسوریازیس خود تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، بهتر است ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در ایجاد یک برنامه شخصی که برای شما مناسب است کمک کنند.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow