چگونه قهوه بر فشار خون شما تأثیر می گذارد؟


			
		چگونه قهوه بر فشار خون شما تأثیر می گذارد؟
0
قهوه فشار خون را برای مدت کوتاهی پس از مصرف افزایش می دهد قهوه یکی از محبوب تر...



قهوه فشار خون را برای مدت کوتاهی پس از مصرف افزایش می دهد

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. در حقیقت ، مردم سراسر جهان سالانه نزدیک به 19 میلیارد پوند (8.6 میلیارد کیلوگرم) مصرف می کنند.

تاثیر قهوه بر فشار خون

همیشه ، بحث بر سر این بوده است که آیا مصرف منظم قهوه برای شما واقعا مناسب است (به ویژه با توجه به تأثیر آن بر فشار خون و سلامت قلب ) این مقاله به شما می گوید که آیا قهوه بر فشار خون شما تأثیر می گذارد یا نه.

 

نوشیدن قهوه ممکن است فشار خون را به طور موقت افزایش دهد :

علم نشان می دهد که اثرات فیزیولوژیکی نوشیدن قهوه می تواند فراتر از مقدار کمی بیداری می باشد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است قهوه فشار خون را برای مدت کوتاهی پس از مصرف افزایش دهد.

 

بررسی 34 مطالعه نشان داد که 200-300 میلی گرم کافئین قهوه - تقریباً مقداری که در 1.5 تا 2 فنجان مصرف می کنید منجر به افزایش متوسط ​8mm جیوه و 6mm جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شد. 

 

این اثر تا سه ساعت پس از مصرف مشاهده شد و نتایج در افراد دارای فشار خون طبیعی در شروع مطالعه و افراد با فشار خون بالا از قبل مشابه بود. اما اگر به طور مرتب آن را بنوشید ، این اثر کم می شود که این ممکن است به دلیل تحمل کافئین باشد که هنگام عادت به نوشیدن آن بوجود می آید.

براساس این داده ها ، ممکن است افزایش کم تا متوسط ​​فشار خون شما بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه رخ دهد به خصوص اگر آن را به ندرت بنوشید.

 

اثرات قهوه بر فشار خون, فواید و مضرات قهوه

در حقیقت قهوه ممکن است برخی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد

 

اثرات بالقوه بلند مدت نوشیدن قهوه :

اگرچه ممکن است قهوه درست بعد از نوشیدن فشار خون شما را به طور موقت افزایش دهد ، به نظر نمی رسد این اثر بسیار فراتر از کوتاه مدت باشد. برای مبتلایان به فشار خون بالا ، تحقیقات فعلی نشان می دهد که مصرف روزانه قهوه بعید است که تأثیر قابل توجهی در فشار خون یا خطر کلی بیماری قلبی داشته باشد. 

در حقیقت ، قهوه ممکن است برخی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد.

در مورد افراد سالم ، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن 5-3 فنجان قهوه روزانه با کاهش 15٪ خطر بیماری قلبی و خطر پایین تر مرگ زودرس مرتبط است.

 

قهوه حاوی چندین ترکیب فعال زیستی است شناخته شده که دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند و ممکن است استرس اکسیداتیو را در بدن شما کاهش دهند.

برخی محققان تصور می كنند كه مزایای سلامتی قهوه ممكن است از هرگونه اثرات منفی بالقوه كافئین بر كسانی كه آن را به طور مرتب می نوشند ، بالاتر باشد.

 

با این وجود ، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر تأثیر قهوه در سلامت در درازمدت مورد نیاز است. در حال حاضر ، به نظر می رسد کاملاً بی خطر است و حتی ممکن است یک عادت مفید باشد.

 

اثرات قهوه بر فشار خون, فواید و مضرات قهوه

قهوه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد

 

آیا در صورت فشار خون بالا باید از مصرف قهوه خودداری کنید؟

برای اکثر افراد ، مصرف متوسط قهوه ​​بعید است که تأثیر قابل توجهی در فشار خون یا خطر بیماری قلبی داشته باشد حتی اگر قبلاً شما فشار خون بالا داشته باشید.

در حقیقت ، برعکس ممکن است صادق باشد.

 

برخی از ترکیبات موجود در قهوه ممکن است مزایای سلامتی از جمله کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب را به همراه داشته باشد.

البته قرار گرفتن در معرض کافئین بیش از حد توصیه نمی شود ، خصوصاً اگر از قبل فشار خون بالایی دارید.

 

اگر قبلاً قهوه را به طور مرتب مصرف نمی کردید، بهتر صبر کنید تا فشار خون شما قبل از اضافه کردن این نوشیدنی به رژیم روزانه به حالت عادی برگردد، زیرا ممکن است در کوتاه مدت فشار خون شما را افزایش دهد. 

به خاطر داشته باشید که خوردن یا نوشیدن بیش از حد از هر چیزی می تواند منجر به اثرات منفی بر سلامتی شود ، قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حفظ تعادل در سبک زندگی و عادات غذایی همیشه مهم است.

 

فعالیت بدنی منظم که با رژیم غذایی سرشار از میوه ، سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل از بهترین راه های تقویت فشار خون و سلامت قلب است.

تمرکز روی این نوع رفتارهای سالم احتمالاً بهتر از استفاده انرژی شما نسبت به نگرانی بیش از حد در مورد مصرف قهوه شماست.

 

خط آخر :

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است ، اما به دلیل بالابردن فشار خون مقصر شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است منجر به افزایش کوتاه مدت فشار خون شود.

با این وجود هیچ ارتباط طولانی مدت با افزایش فشار خون یا خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که به طور مرتب آن را می نوشند یافت نشده است. 

 

در عوض ، قهوه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما نوشیدن قهوه در حد اعتدال به احتمال زیاد برای اکثر افراد یک عادت ایمن است.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow