داروهای گیاهی برای درمان پروستات

					داروهای گیاهی برای درمان پروستات
0
پروستات بزرگ یا پروستات خوش خیم به حالتی گفته می شود که در آن پروستات به حدی بزرگ می شود که به مجاری ادرار و مثانه فشار وارد می کند و مانع عبور ادرار می شود.

 

 

دمنوش گزنه برای درمان پروستات مفید است

 

پروستات بزرگ یا پروستات خوش خیم به حالتی گفته می شود که در آن پروستات به حدی بزرگ می شود که به مجاری ادرار و مثانه فشار وارد می کند و مانع عبور ادرار می شود.

بزرگ شدن پروستات در مردان

به طور معمول پروستات در تمام طول زندگی مردان رشد می کند. در برخی از مردان این بزرگ شدن پروستات به حدی نیست که مشکل ایجاد کند ولی در برخی دیگر، بزرگی پروستات می تواند بر سلامت آنها و همچنین کیفیت زندگیشان تاثیر گذار باشد. مطالعات نشان داده است که از هر 5 مرد 50 الی 60 ساله یک نفر به مشکلات پروستات دچار خواهد شد.

 

بسیاری از افراد برای خلاص شدن از مشکلات پروستات سریعا عمل جراحی و داروهای شیمیایی را انتخاب می کنند ولی بهتر است بدانید که روش های گیاهی و خانگی موثری برای مشکلات پروستات وجود دارد که می توانید قبل از اقدامات دیگر، تحت نظر پزشک، امتحان کنید.

 

داروهای گیاهی برای درمان پروستات,درمان پروستات,گیاهان دارویی برای درمان پروستات

 نشت ادرار و دفع غیر ارادی ادرار ازعلائم بزرگ شدن پروستات است


نشانه ها و علائم بزرگ شدن پروستات
برخی از مردان مبتلا به این مشکل، علائم بسیار خفیفی دارند و یا حتی علائمی مشاهده نمی کنند. در حالی که برخی دیگر از مبتلایان علائم شدیدی بروز می دهند و کیفیت زندگی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:
- احتیاج ناگهانی و شدید به ادرار کردن
- افزایش احتیاج به ادرار کردن در نصف شب
- ادرار با سختی و دشواری آغاز می شود
- نشت ادرار و دفع غیر ارادی ادرار
- قطع شدن ادرار در زمان ادرار کردن
- ناتوانی در ادرار کردن / احساس ادرار کردن دارید ولی قادر به ادرار کردن نیستید
- خون در ادرار
- و …


در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که به درمان بزرگی پروستات کمک شایانی می‌کنند:
گزنه
برای درمان تورم و التهاب پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.


دانه‌های کدوی تخمه کاغذی (کدوی طبی)
افراد دچار بزرگی پروستات باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی را مصرف یا روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن را میل کنند.

 

شیرین بیان
مصرف روزانه سه بار، دمنوش پودر ریشه شیرین بیان جهت درمان بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند؛ درصورت دسترس نبودن پودر ریشه شیرین بیان می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده آن نیز استفاده کرد.

 

داروهای گیاهی برای درمان پروستات,درمان پروستات,گیاهان دارویی برای درمان پروستات

شیرین بیان برای درمان بزرگ شدن پروستات بسیار مفید است


چای سبز
برای رفع التهاب پروستات باید روزانه سه بار دمنوش چای سبز را مصرف کرد؛ برای تهیه این دمنوش اشخاص باید یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

 

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان جوش، افزایش سوخت و ساز بدن، شوره سر، آسم، اسهال، کاهش وزن، سم زدایی بدن، مشکلات شکم، گلودرد، سوء هاضمه، شب ادراری، افسردگی، فشارخون، کلسترول خون، آرتروز، دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و مشکلات پروستات مفید است. سرکه سیب می تواند از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری کرده و علائم پروستات بزرگ شده را تسکین دهد. البته توجه داشته باشید که باید از سرکه سیب طبیعی و اصل استفاده کنید.

 

داروهای گیاهی برای درمان پروستات,درمان پروستات,گیاهان دارویی برای درمان پروستات

 سرکه سیب می تواند از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری کند

 

پودر یا روغن کتان
جهت درمان بزرگی پروستات افراد باید یک قاشق مرباخوری از پودر کتان یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را روزانه سه بار مصرف کنند.

 

داروهای گیاهی برای درمان پروستات,درمان پروستات,گیاهان دارویی برای درمان پروستات

 جلوگیری از بزرگ شدن پروستات با تخم کتان


شبدر قرمز
مصرف روزانه سه بار از دمنوش شبدر قرمز برای درمان تورم پروستات مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده شبدر قرمز را دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.


دُم‌اسب
مصرف روزانه ۲ گرم از پودر گیاه خشک شده دُم‌اسب نقش موثری در درمان التهاب پروستات دارد؛ استفاده بیشتر از این گیاه موجب افزایش فشارخون می‌شود.


مصرف میوه و سبزی
به طور کلی، مصرف بیشتر میوه‌جات و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدان آنها توصیه می‌شوند. هویج، چغندر، شلغم، کنگر فرنگی و انواع کلم به دلیل دارا بودن نوعی آنتی‌اکسیدان خاص می‌تواند در پیشگیری از بزرگی و سرطان پروستات موثر باشد.

مطالعات نشان داده است مردانی که مصرف دائمی کلم بروکلی یا سویا داشته‌اند کمتر دچار پروستات شده‌اند. مصرف انواع مرکبات بویژه گریپ‌فروت، کیوی، هندوانه و گوجه‌فرنگی نیز در پیشگیری و کاهش علائم بزرگی پروستات مفید است.
مصرف کافی انواع ویتامین‌ها بویژه ویتامین E و C نیز توصیه می‌شود. آجیل، تخمه آفتابگردان، بادام و جوانه گندم غنی از ویتامین E است.


گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

منابع:

yjc.ir

pamuh.com

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow