ابتلای 11 نفر در هلند به ویروس جهش یافته کرونا/ مرگ یک اسرائیلی پس از تزریق واکسن کرونا


			
		ابتلای 11 نفر در هلند به ویروس جهش یافته کرونا/ مرگ یک اسرائیلی پس از تزریق واکسن کرونا
0
وزیر بهداشت هلند دوشنبه اعلام کرد که ۱۱ مورد ویروس جهش یافته کرونا در هلند مش&...



وزیر بهداشت هلند دوشنبه اعلام کرد که ۱۱ مورد ویروس جهش یافته کرونا در هلند مشاهده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از از ندرلند تایمز، "هوگو دو ژونگ" وزیر بهداشت هلند در نامه‌ای به پارلمان اعلام کرد: پنج مورد از این مبتلایان مربوط به یک مدرسه ابتدایی در روتردام است.

 

به دنبال گزارش کشف موارد ویروس جدید کرونا در هلند، تیم مدیریت شیوع کابینه این کشور قرار است روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت و کنترل تحولات جدید در این خصوص تشکیل جلسه دهد.

 

محققان اعلام کرده‌اند که مورد جهش یافته کرونای جدید حدود ۷۰ درصد مسری‌تر از ویروسی است که هم اکنون در هلند رایج است.

 

ثبت موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به دلیل سه ماه پنهان‌کاری دولت لندن، در سایر کشورهای اروپایی افسار پاره کرده و موجب نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها شده است.

 

گونه جدید ویروس کرونا موسوم به VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱ که ۷۰ درصد مسری تر بوده و احتمال ابتلا به آن بالاتر است ۳۱ شهریورماه شناسایی شد اما مقامات لندن تا دو هفته پیش این موضوع را کتمان کردند.

 

"مت هنکاک" وزیر بهداشت انگلیس اولین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با پارلمان در میان گذاشت. سه روز بعد (۲۹ آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.

 

***

 

مرگ یک اسرائیلی پس از تزریق واکسن کرونا

یک شهروند ۷۵ ساله ساکن سرزمین‌های اشغالی، پس از تزریق واکسن کرونا جان خود را از دست داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، یک شهروند اسرائیلی در پی تزریق واکسن کرونا دچار حمله قلبی شد و جان خود را از دست داد.

 

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تأیید کرد یک مرد ۷۵ ساله ساکن شمال سرزمین‌های اشغالی، دو ساعت پس از آنکه واکسن کرونا به وی تزریق شده، بر اثر حمله قلبی جان باخت.

 

این وزارتخانه گفته است این مرد از قبل دارای بیماری‌هایی بوده است؛ همچنانکه از حملات قلبی در گذشته رنج می‌برد. «چزی لوی» مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص این حادثه، تحقیقاتی را به جریان انداحته است.

 

مدیرکل این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای گفته است: ما در غم این خانواده سهیم هستیم.

 

طبق اعلام جروزالم پست، این مرد در ساعت ۸:۳۰ صبح در یک کلینیک به وی واکسن کرونا زده شد. او برای مدتی کوتاه همچنانکه معمول است، در این مرکز ماند تا اطمینان حاصل کند هیچ اثر منفی این تزریق نداشته است. او هنگامی که احساس کرد حالش خوب است، کلینیک اجازه داد او برود.

 

مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد یافته‌های اولیه نشانی از ارتباط میان مرگ این مرد و واکسیناسیونش ندارد.

 

بر اساس گزارش جروزالم پست، زمانی که شرکت فایزر اطلاعات ایمنی خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا در اوایل ماه دسامبر ارائه داد، مشخص شد دو شرکت کننده آزمایشی پس از دریافت واکسن جان خود را از دست داده اند. یکی از متوفیان دچار نقض ایمنی بود؛ بدین معنا که سیستم ایمنی وی پایین بود.

 

از سوی دیگر، در پاسخ به گزارش‌ها در مرگ چنین افرادی، انجمن میداعات اسرائیل (Midaat Association) در سخنانی اعلام کرد از آنجایی که واکسن به افراد در معرض خطر داده شده، ممکن است موارد تأسف باری نیز وجود داشته باشد. هیچ کس نباید از این مسأله در خصوص ایمنی این واکسن‌ها استنباط خلافی داشته باشد؛ اما از شفافیت مورد نیاز شرکت‌های داروسازی در روند تأیید دارو استقبال می‌کنیم.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow