انواع روش های سفید کردن واژن


			
		انواع روش های سفید کردن واژن
0
راه های سفید کردن واژن   حساس ترین و ظریف ترین بخش بدن خانم ها، واژن و دستگاه ت&#...



راه های سفید کردن واژن

 

حساس ترین و ظریف ترین بخش بدن خانم ها، واژن و دستگاه تناسلی آن ها است. رنگ ناحیه تناسلی خانم ها، اغلب تیره تر از بقیه بخش های بدن است این تیرگی یک مشکل شایع بین زنان است آنها روش های زیادی را برای سفید و جوان کردن این ناحیه امتحان می کنند. در این مطلب انواع روش های سفید کردن واژن را به شما معرفی میکنیم با ما همراه باشید.

 دلایل تیره شدن واژن:
این طبیعی است که پوست اطراف واژن (مهبل) تیره شود و علت آن متفاوت است.  تیرگی واژن به هر علت، در برخی از زنان منجر به ناراحتی و از دست دادن عزت نفس می شود.

همان طور که موی داخل بینی از ورود باکتری ها و گرد و غبار جلوگیری می کند. موی دستگاه تناسلی هم از ورود باکتری به داخل واژن جلوگیری می کند. باکتری های ناحیه تناسلی از دو دسته خوب و بد تشکیل شده اند. باکتری های خوب سبب می شود تا محیط واژن قلیایی شود و سبب از بین بردن باکتری ها شده و محیط سالمی را به وجود می آورد. بافت پوست این ناحیه زبر و خشن است و این بافت در اثر سایش ران و لباس های تنگ و نامناسب تیره تر از پوست بقیه بدن می شود.

حتی برخی از افرادی که پوست سفید و بور دارند رنگ پوست ناحیه تناسلی آنها هم تیره تر است.

برای رفع تیرگی واژن باید از روش های سفید کردن واژن استفاده نمود. رنگ واژن در همه افراد یکسان نمی باشد، در برخی سفید ، در برخی صورتی و یا حتی ممکن است کبود باشد.

گاهی ممکن است افراد با  تغییر رنگ واژن خود نگران شوند و فکر کنند به علت عفونت به این مشکل مبتلا شده اند، در صورتی که اینگونه نمی باشد و دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که ممکن است موجب تغییر رنگ واژن شده باشند. دلایل تیرگی واژن عبارتند از:
- افزایش سن
- استفاده دائمی از پودر تالک
- بیماری هایی مانند بیماری کوشینگ و آکرومگالی
- اختلالات پوستی، کبدی، روده و غدد آدرنال
- تولید بیش از حد رنگدانه ملانین
- سرطان معده
- ژنتیک
- عدم تعادل هورمونی
- کم کاری یا پرکاری تیروئید
- عفونت
- سوء تغذیه یا کمبود برخی از ویتامین ها
- چاقی
- سندروم تخمدان پلی کیستیک
- شیو کردن موهای ناحیه تناسلی
- استفاده از برخی کرم ها، صابون ها، شامپو بدن و سایر محصولات بهداشتی
- پوشیدن لباس های تنگ و لباس های زیر ساخته شده از مواد مصنوعی

 

سفید کردن واژن,انواع روش های سفید کردن واژن,روش های سفید کردن واژن

سفید کردن واژن به روش های خانگی

 
انواع روش های سفید کردن واژن:
1- آب لیمو و درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان:
2 قاشق غذاخوری آب لیمو رقیق را در  10 قطره گلاب بریزید. یک پنبه را در محلول غوطه ور کنید. فشار دهید و مایع اضافی را خارج کنید سپس به آرامی آن را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس بشویید. این روش را سه بار در روز انجام دهید.

احتیاط – موها را بزنید و ناحیه را بخوبی تمیز کنید و قبل از استفاده از محلول، ناحیه را خشک کنید. اگر احساس سوزش می کنید، بلافاصله محل را بشویید. آبلیمو یکی از ایمن ترین روش های روشن کردن پوست در ناحیه تناسل (واژن) است.

2- ماسک ضد تیرگی و سیاهی واژن با جوش شیرین:
جوش شیرین علاوه بر خاصیت درمانی عفونت و باکتری واژینال اگر با چند قطره آب لیمو ترکیب شود به خوبی می تواند سیاهی و تیرگی پوست را در ناحیه آلت تناسلی زنان از بین ببرد.

3- سفید کردن واژن با سفیده تخم مرغ:
 سفیده تخم مرغ را به قدری هم بزنید تا کاملا کف کند و بعد مقداری از آن را روی نواحی تیره قرار داده و بعد از خشک شدن ماسک، با آب سرد بشویید. فقط باید بگوییم که استفاده از سفیده تخم مرغ روشی سریع اما بدبو برای رفع تیرگی پوست واژن است.

4- سفید کردن ناحیه تناسلی با کرم های موضعی:
برخی از خانم ها، از کرم برای سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می کنند. کرم هایی که به این منظور به کار می روند، دارای ترکیبات طبیعی (گیاهی) یا شیمیایی هستند. کرم های طبیعی شامل عصاره گیاهانی مانند خیار، آلو ورا، جلبک دریایی یا آربوتین (گرفته شده از یک نوع قارچ حاوی کوجیک اسید و گیاه شیرین بیان و توت) هستند. مواد مغذی اصلی در این نوع کرم ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. این کرم ها علاوه بر عصاره های گیاهی ذکر شده، دارای مواد دارویی دیگری مانند هیدروکینون نیز هستند. هیدروکینون ممکن است باعث ایجاد عوارضی در پوست شود؛ به همین خاطر، استفاده از آن ها باید زیر نظر پزشک باشد.

 

سفید کردن واژن,انواع روش های سفید کردن واژن,روش های سفید کردن واژن

انواع روش های سفید کردن واژن

 
5- سفید کردن ناحیه تناسلی با صابون:
خانم ها راه های مختلفی را برای سفید کردن ناحیه تناسلی، امتحان می کنند. برخی از خانم ها از صابون های خاصی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی استفاده می کنند؛ اما این صابون ها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که باعث به هم خوردن تعادل pH واژن می شود. به هم خوردن تعادل pH واژن، باعث تیرگی بیشتر واژن می شود.

6- سفید کردن واژن با لیزر:
موثرترین روش برای رفع تیرگی پوست در ناحیه تناسلی استفاده از لیزر می باشد. استفاده از این روش بسیار سریع می باشد و بسیاری از افراد با یک جلسه لیزر درمانی به نتیجه مطلوب می رسند. روشن کردن پوست در ناحیه واژن یک روش موقت نیست و با لیزر کردن این ناحیه می توان تیرگی پوست ناحیه مورد نظر را برای همیشه از سطح پوست حذف کرد.

 

ماندگاری این روش نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد. در روش استفاده از سفیدکردن واژن با استفاده از لیزر، کمترین درد برای فرد ایجاد شود . مدت زمان انجام این روش 30 دقیقه است. قبل از انجام لیزر پزشک باید روی ناحیه مورد نظر را با کرم بی حس کننده آغشته کند.

 

این امر موجب می گردد تا بیمار هیچ دردی را احساس نکند . سپس یک اشعه بی خطر روی ناحیه  تناسلی قرار گرفته می شود. در واقع کار این اشعه از بین بردن رنگدانه های پوستی می باشد. با انجام این کار و از بین بردن ملانین ها رنگ واژن سفید می شود


گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow