بیوگرافی رویا جاویدنیا


			
		بیوگرافی رویا جاویدنیا
0
 رویا جاویدنیا بازیگر سینما و تلویزیون   رویا جاویدنیا از جمله بازیگران مط...



 رویا جاویدنیا بازیگر سینما و تلویزیون

 

رویا جاویدنیا از جمله بازیگران مطرح در سینما می باشد. رویا جاویدنیا فارغ التحصیل رشته سفالگری است و از سال 96 در سینما شهرت پیدا کرده است.

بیوگرافی رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا یکی از بازیگران سینما می باشد که کار خود را از سفالگری شروع کرده است. وی در رشته سفالگری فعالیت کرده و اولین قدم برای بازیگری را در سال 84 برداشته است و از سال 96 شهرت بسیاری پیدا کرده است. این بازیگر از جمله بازیگران کم کار به شمار می رود و اعلام کرده که باید قصه داستان به دلش بنشیند تا در آن فیلم ایفای نقش نماید. در ادامه توضیحات کامل تری از بیوگرافی رویا جاوید نیا ارائه نموده ایم:

 

رویا جاویدنیا,بیوگرافی رویا جاویدنیا,عکس های رویا جاوید نیا

 رویا جاویدنیا

 

رویا جاویدنیا

خانم رویا جاویدنیا امروزه یکی از بازیگران مطرح کشور ایران می باشد که در بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال ها ایفای نقش کرده است. رویا جاویدنیا ابتدا کار خود را از تئاتر شروع کرده است و رفته رفته به درجات بالاتر رسیده است. وی متولد 10 مرداد سال 1344 می باشد و محل تولد او تهران است. امروزه نیز در شهر تهران سکونت دارد و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته هنرهای تجسمی از شاخه سفالگری می باشد.

 

سال ورود رویا جاویدنیا به سینما به 41 سالگی او برمی گردد و از همان ابتدای ورود به سینما توانسته آثار برجسته ای از خود بر جای بگذارد و به همین دلیل امروزه نیز در بسیاری از فیلمنامه ها نام وی مشاهده می شود. از وضعیت تاهل این بازیگر هیچگونه اطلاعاتی در دست نیست و به همین دلیل در این رابطه نباید اظهار نظر کرد.

 

از سفالگری تا سینما

رویا جاویدنیا همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد در رشته سفالگری تحصیل نموده و طبق گفته های خودش به این رشته علاقه شدید داشته است و سالیان سال درگیر کار سفالگری و سرامیک بوده است. این بانو روحیه ای بسیار متواضع دارد و اعتقاد وی بر این است که این روحیه اش را مدیون خاک و رشته ای است که در آن تحصیل کرده است.

 

جرقه بازیگری رویا جاویدنیا نیز دقیقا به خاطر رشته تحصیلی وی بوده است چرا که به دلیل سفالگری وی با بازیگران و کارگردانان متعددی معاشرت داشته است و سرانجام در سال 83 بود که ایرج کریمی که کارگردان فیلم باغ های کندلوس بود وی را برای بازی کردن دعوت نمود. اولین دعوت خانم جاویدنیا بی نتیجه ماند و به دلیل مشکلاتی این همکاری به وجود نیامد.

 

رویا جاویدنیا,عکس های رویا جاوید نیا,بیوگرافی رویا جاویدنیا

عکس های رویا جاویدنیا

 

دیده شدن خانم جاویدنیا

خانم رویا جاویدنیا کار بازیگری خود را از سال 84 شروع کرد و در فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده است اما از جمله بازیگران پر کار به شمار نمی رود و شناخته شدن وسیع وی 7 سال پس از شروع کارش بود و فیلم گس نقطه عطف کار وی به شمار می رود. در سال 1391 رویا جاویدنیا در فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی نقش ایفا نمود و حضور درخشانی در فیلم داشته است. این فیلم در فستیوال رم ایتالیا به عنوان بهترین کادر بازیگران شناخته شد و به دلیل اینکه این جایزه به دست خانم جاویدنیا داده شد سبب محبوبیت وی در میان مردم گردید.

 

خانم رویا جاویدنیا تا سال 91 با اینکه در فیلم های انگشت شماری نقش ایفا کرده بود اما نخستین فیلم وی که در سینما پخش شد به سال 91 بر می گردد و اولین فیلم آن( حیرانی) نام داشته است. دومین فیلم وی در سینما نیز راه شیری بود که در سال 93 پخش شد.

 

رویا جاویدنیا,تصاویر رویا جاوید نیا,زندگینامه رویا جاویدنیا

 تصاویر رویا جاویدنیا در سریال دلدار

 

فعالیت خانم جاویدنیا در فضای مجازی

رویا جاویدنیا هیچگونه فعالیتی در فضای مجازی ندارد و اعتقاد وی بر این است که فضای مجازی و برنامه های اجتماعی آن به جا استفاده نمی شود و مسمومیت هایی در آن دیده می شود. وی تصور می کند که با وارد شدن به این فضا آرامش او از دست خواهد رفت و می گوید که ترجیح می دهم به هیچ وجه خود را درگیر فضای مجازی نکنم.

 

شهرت با سایه بان

در سال 91 خانم جاویدنیا به سینما راه پیدا کرد و در این سال دیده شد و اوج شهرت وی در سال 96 بوده است. سایه بان شروع شهرت رویا جاویدنیا بوده است و کارگردان این فیلم نوید محمودی و جمشید بوده است. نقش دیده شده این بازیگر مهشید بوده است و از جمله نقش های درخشان فیلم به شمار می رود. پس از این فیلم رویا جاویدنیا در سال 98 دوباره به روی آنتن رفت و این سریال دلدار نام داشت و در رمضان این سال دیده شد.

 

رویا جاویدنیا,تصاویر رویا جاوید نیا,زندگینامه رویا جاویدنیا

 عکس های رویا جاویدنیا

 

فیلم های بازی کرده رویا جاویدنیا

همانطور که ذکر شد خانم جاویدنیا از جمله بازیگران کم کار به حساب می آید و در کلیه فیلم هایی که بازی کرده نقش بسزایی داشته است. از جمله مهمترین فیلم هایی که رویا جاویدنیا بازی کرده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

* در سال 1384 در فیلم به آهستگی

* در سال 1385 و در فیلم مینای شهر خاموش

* در سال 1387 و در فیلم شبانه روز

* در سال 1387 و در فیلم بیداری

در سال 1389 در فیلم پنهان

* در سال 1391 در فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده

در سال 1394 در فیلم وارونگی

* در سال 1394 در فیلم به دنیا آمدن

* در سال 1396 در فیلم در وجه حامل

 

مجموعه های تلویزیونی خانم جاویدنیا

خانم رویا جاویدنیا در مجموعه های تلویزیونی توانسته توجه بسیاری را به خود جلب نماید و آثار بزرگی از وی به جای مانده است که هر یک از فیلم ها به روی آنتن رفته و به فیلم ماندگار تبدیل شده اند که از جمله این آثار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

* وارنیش

* در خلوت تنهایی

* راه شیری در سال 1387 به کارگردانی رامین عباسی زاده

* در سال 1390 در فیلم وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت الله

* در سال 1391 در فیلم حیرانی به کارگردانی امید بنکدار

در سال 1392 در فیلم داوران به کارگردانی احمد امینی

* در سال 1393 در فیلم خاطره شب بارانی به کارگردانی سیامک شایقی

* در سال 1396 در فیلم سایه بان به کارگردانی برادران محمودی 

 

علت کم کاری رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا اعلام کرده که چند سریال به نام حیرانی و داوران کار کرده است که کارهای تلویزیونی سخت می باشد و از جمله عواملی که سبب دشواری این مجموعه های تلویزیونی شده می توان به زمان طولانی برای ضبط و فشار کاری و حجم بالای آن اشاره نمود. وی اعلام کرده که باید یک فیلم مانند سایه بان به دلم بنشیند تا در آن فیلم بازی کنم. رویا جاویدنیا می گوید که برای انتخاب فیلم به کارگردان، قصه و مستینگ توجه خواهم کرد.

 

گردآوری: بخش بازیگران بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow