همه چیز درباره جام جهانی 2022 قطر آنچه که باید از جام جهانی 2022 قطر بدانید:


			
		همه چیز درباره جام جهانی 2022 قطر
		آنچه که باید از جام جهانی 2022 قطر بدانید:
0
همه چیز درباره جام جهانی 2022 قطر   این روزها اخبار مربوط به جام جهانی 2022 قطر از سرا...



همه چیز درباره جام جهانی 2022 قطر

 

این روزها اخبار مربوط به جام جهانی 2022 قطر از سراسر دنیا به گوش می رسد. مسابقات جام جهانی 2022 قطر از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (30 آبان الی 27 آذر 1401) برگزار خواهد شد؛ 32 تیم در هشت گروه به رقابت با یکدیگر می پردازند؛ انگلستان در روز افتتاحیه این تورنمنت با ایران بازی دارد و آلمان و اسپانیا نیز در یک گروه قرار دارند.

جام جهانی فوتبال 2022 بیست و دومین دوره چهارساله مسابقات جهانی قهرمانی فوتبال مردان است که توسط تیم های ملی بزرگسالان اتحادیه های عضو فیفا برگزار می شود. جام جهانی 2022 در خاورمیانه یکی از برترین و پرطرفدارترین جام های جهانی در تاریخ است.

 

جام جهانی فوتبال 2022 قرار است از 20 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (29 آبان الی 27 آذر 1401) در کشور قطر برگزار شود.

 

این نخستین جام جهانی می باشد که تاکنون در پاییز برگزار می شود. این مسابقات دومین جام جهانی برگزار شده در آسیا پس از جام جهانی به میزبانی کره جنوبی و ژاپن در 2002 می باشد. این مسابقات آخرین مسابقاتی خواهد بود که با 32 تیم برگزار می شود. در دوره بعدی جام جهانی به میزبانی کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک که در سال 2026 برگزار می شود، تعداد تیم ها به 48 تیم افزایش پیدا می کند.

 

با توجه به گرمای شدید تابستان قطر، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین جام جهانی می‌باشد که در زمان معین یعنی ماه‌های ژوئن و ژوئیه برگزار نمی‌شود. به عبارت دیگر این مسابقات برای نخستین بار است که در زمستان نیم‌کره شمالی برگزار می شود. همچنین مدت زمان بازی ها به 29 روز کاهش پیدا کرده است. اولین بازی این مسابقات بین قطر و اکوادر در ورزشگاه البیت شهر الخور برگزار خواهد شد. بازی پایانی قرار است در 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401)، در روز ملی قطر برگزار شود. مدافع عنوان قهرمانی جهان در این مسابقات تیم ملی فوتبال فرانسه است.

 

جام جهانی 2022 قطر از چه زمانی و در کجا آغاز می شود ؟

جام جهانی 2022 قطر، از روز دوشنبه 21 نوامبر آغاز می شود و هم زمان با بازی سنگال و هلند در استادیوم الثمامه در گروه A، بازیکنان تیم ملی کشور میزبان یعنی قطر و کشور اکوادور در ورزشگاه البیت با یکدیگر بازی خواهند کرد.

 

از گروه B نیز دو کشور انگلستان و ایران در روز اول مسابقات بازی خواهند داشت. این در حالی است که اولین بازی انگلیس تنها هشت روز پس از تعطیلی لیگ برتر برگزار خواهد شد! همچنین دو تیم ولز و اسکاتلند برای رسیدن به فینال از طریق پلی آف با یکدیگر رقابت می کنند و برنده این بازی روز سه شنبه 29 نوامبر در گروه B به مصاف انگلیس می رود. تاریخ برگزاری مسابقات فینال نیز یک هفته قبل از کریسمس در روز یکشنبه 18 دسامبر در ورزشگاه لوسیل دوحه خواهد بود.

 

مکان برگزاری جام جهانی 2022 قطر مسابقات کجاست ؟

بازی های گروهی جام جهانی قطر 2022 در هشت استادیوم زیر برگزار می شوند :

 

• ورزشگاه البیت

• ورزشگاه بین المللی خلیفه

• ورزشگاه الثمامه

• ورزشگاه احمد بن علی

• ورزشگاه لوسیل

• ورزشگاه راس ابو عبود

• ورزشگاه شهر آموزش و پرورش

• ورزشگاه الجنوب

 

محل برگزاری جام جهانی قطر, جام جهانی قطر, کشورهای شرکت کننده در جام جهانی قطر

مکان های برگزاری جام جهانی قطر 2022

 

تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر :

قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلستان، اسپانیا، پرتغال،  مکزیک، هلند،  دانمارک، آلمان، اروگوئه، سوئیس، ایالات متحده آمریکا، کرواسی، سنگال، ایران، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره ی جنوبی، تونس، کامرون، کانادا، اکوادور، عربستان سعودی، غنا، ولز، استرالیا و کاستاریکا تیم های حاضر در این تورنمنت هستند.

 

8 گروه جام جهانی 2022 :گروه A :

قطر - اکوادور - سنگال - هلند

 

گروه B :

انگلیس - ایران - ایالات متحده - ولز

 

گروه C :

آرژانتین - عربستان سعودی - مکزیک - لهستان

 

گروه D :

فرانسه - استرالیا - دانمارک - تونس

 

گروه E :

اسپانیا - کاستاریکا - آلمان - ژاپن

 

گروه F :

بلژیک - کانادا - مراکش - کرواسی

 

گروه G :

برزیل - صربستان - سوئیس - کامرون

 

گروه H :

پرتغال - غنا - اروگوئه - کره جنوبی

 

کدام‌ یک از کشورها به عنوان سه تیم باقیمانده، واجد شرایط فیفا خواهند بود ؟

 یکی از واجدین سه تیم باقیمانده، از میان کشورهای ولز، اسکاتلند یا اوکراین به عنوان برنده پلی آف در جام جهانی حضور خواهد داشت.

 

در همین حین پلی آف های بین قاره ای در 13 تا 14 ژوئن در قطر با حضور استرالیا، امارات، پرو به علاوه کاستاریکا و نیوزیلند انجام خواهد شد تا صاحبان دو جایگاه باقیمانده مشخص شوند.

 

پلی آف های یوفا و بین قاره ای:

• ولز در مقابل اسکاتلند یا اوکراین

• استرالیا یا امارات متحده عربی در مقابل پرو

• کاستاریکا در مقابل نیوزیلند

 

حذف روسیه از جام جهانی :

در ژانویه 2022 حمله روسیه به اوکراین خبرساز شد به همین علت در فوریه 2022 فیفا رائ خود را صادر کرد. روسیه که باید در مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی اروپا باید به مصاف لهستان می‌رفت، فیفا اعلام کرد که روسیه حق انجام این بازی را ندارد و این بازی با نتیجه 3-0 به سود لهستان اعلام شد و لهستان مجوز حضور در فینال پلی آف مقابل سوئد را دریافت کرد.

 

به دلیل این که کشور روسیه به اوکراین حمله کرده بود، کشور اوکراین شرایط میزبانی و آماده سازی تیم ها را برای بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی اش را نداشت و به همین خاطر بازی اوکراین و اسکاتلند در مقدماتی جام جهانی اروپا به تعویق افتاد. مقامات روسیه نیز در اخباری جنجالی اعلام کردند که اتفاقات مهمی در هفته های بعدی تا قبل از جام جهانی 2022 قطر اتفاق خواهد افتاد و جام جهانی 2022 قطر برگزار نخواهد شد.

 

تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر, سوالات متداول برای شرکت جام جهانی قطر, آنچه که باید از جام جهانی قطر 2022 بدانید

تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر 2022

 

روند مسابقات جام جهانی 2022 به چه شکل است ؟

چهار مسابقه هر روز در طول مرحله گروهی انجام می شود که طی یک دوره 12 روزه اجرا خواهد شد و شاهد صعود برندگان و تا 16 مرحله خواهیم بود. بر خلاف یورو 2020، یک بازی پلی آف برای مقام سوم در 17 دسامبر نیز وجود خواهد داشت.

 

فناوری پیشرفته قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 :

قطر در نظر دارد در این دوره از مسابقات جام جهانی از انرژی خورشیدی و فناوری کربن خنثی برای خنک کردن استادیوم ها استفاده کند تا دمای استادیوم از 27 درجه سلسیوس بالاتر نرود. به نقل از آس، هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی 2022 قطر از فناوری خنک کننده بهره می برند. این تجربه فوق العاده خواهد بود و برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی بازی ها در شرایطی برگزار می شوند که هوا تنظیم شده است.

 

تکنیک هایی که برای خنک کردن ورزشگاه های جام جهانی به کار رفته است 40 درصد از دیگر فناوری ها مقاوم تر است. استادیوم ها تنها دو ساعت پیش از آغاز بازی خنک می شوند. همچنین دیگر ویژگی این فناوری طراحی شان است که چرخشی هستند و می توانند هوای خنک را درون ورزشگاه نگه دارند و هوای گرم را از ورزشگاه خارج کنند.

 

سوالات متداول :

آیا تور جام جهانی 2022 قطر نیاز به ویزا دارد ؟

خیر. شما با دریافت هایا کارت قطر برای سفر به جام جهانی 2022 قطر نیازی به ویزا نخواهید داشت و فقط نیاز به حیا کارت (هایا کارت) دارید.

 

برای رفتن به تور جام جهانی قطر 2022 به چه مدارکی نیاز است ؟

برای تور جام جهانی قطر 2022 به پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و هایا کارت (حیا کارت) دارید.

 

هایا کارت (حیا کارت) چیست ؟

هایا کارت، کارتی دیجیتال است که شما به واسطه آن برای سفر به کشور قطر، تماشای بازی ها و همچنین حضور در استادیوم های بازی ایران در جام جهانی، دیگر نیازی به ویزای این کشور نخواهید داشت.

 

آیا برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر نیاز به کارت واکسن یا تست PCR است ؟

بله داشتن کارت واکسیناسیون برای شما الزامی است. واکسن های آسترازانکا، مدرنا، جانسون اند جانسون و فایزر مورد تایید این کشور می باشد. در صورتی که واکسن سینوفارم زده‌ اید حتما باید تست آنتی بادی را نیز همراه خود داشته باشید. همچنین لازم است که از آخرین نوبت دریافت آن 14 روز گذشته باشد. در ضمن، جواب منفی تست PCR را که 72 ساعت قبل از پرواز انجام داده اید را نیز باید به همراه خود داشته باشید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow