تردمیل آبی چیست و مزایای آن کدامند؟


			
		تردمیل آبی چیست و مزایای آن کدامند؟
0
فواید تردمیل آبی   تردمیل آبی یکی از دستاورد های تازه تجهيزات پزشکی در زمین ...



فواید تردمیل آبی

 

تردمیل آبی یکی از دستاورد های تازه تجهيزات پزشکی در زمینه هیدروتراپی و انجام فرایندهای اصلاحی به وسیله راه رفتن در آب است. این تردمیلها همه توانایی های تردمیل های معمولی را در یک محیط بسته آبی ارائه می دهد. در ادامه بیش تر با این وسیله ورزشی اشنا خواهید شد.

تردمیل آبی

تردمیل آبی تردمیلی است که کاملاً فاقد موتور بوده و به صورت مکانیکی حرکت می کند، ولی ناگفته نماند که تردمیل های آبی موتور دار هم وجود دارد ولی به دلیل قيمت بالای آن ها در کشور ما کم تر استفاده می شود. این تردمیل ها کاملاً ضد آب و ضد زنگ میباشد . تردمیل های آبی برای افرادی که دارای ناتوانی حرکتی و عدم تعادل هستند بسیار موثر است.

 

زمانی که شما با استفاده از تردمیل آبی حدود ده دقیقه فعالیت می کنید، شبیه هنگامی ست که در شرایط معمولی دو ساعت پیاده روی می کنید.در نتیجه یک ساعت استفاده از این دستگاه بیش از 960 کالری می سوزاند.

 

تردمیل آبی,تردمیل آبی چیست,تردمیل آبی بدون موتور

تردمیل آبی

 

با گذشت زمانی کم این ابزار ورزشی، پزشکی در بین اکثر بیمارستان ها ترویج پیدا می کند و اشخاص میتوانند از فواید این تردمیل آبی در آب درمانی، بازتوانی، فیزیوتراپی برخوردار گردند.

 

همان طور که می دانید در آب ميزان جاذبه کاهش یافته و حرکات کششی بیشتری به بدن اعمال می گردد بنابراین بسیار برای کشش عضلاب پا مطلوب می باشد. این دستگاه را درون استخرها و آکواریوم های بزرگ قرار میدهند و فرد میتواند با استفاده از آن مدت ها به ورزش کردن بپردازد بدون این که این زمان طولانی به بدن وی اسیب برساند.حداکثر سرعت قابل استفاده در این تردمیل ها تا ده کیلومتر میباشد ، مانیتور این دستگاه توانایی نمایش وزن شخص را دارد، دکمه آغاز و توقف تمرین با این تردمیل به صورت هوشمند می باشد.

 

یکی ديگر از مزیت های این تردمیل آبی این است که جریان آب و فشار در زمان ورزش مثل ماساژ برای مفصل ها و استخوان ها میباشد که باعث رفع خستگی و کوفتگی در بدن می گردد.

 

تمرین کردن با تردمیل آبی برای سالخوردگان، افردی که مشکلات عضلانی، اسکلتی و مفصلی دارند و افرادی که به علت بیماری هایی من جمله سکته مغزی و ام اس و... دچار مشکلات حرکتی هستند سفارش می شود. استفاده از تردمیل آبی برای این اشخاص بدون هیچ عوارض جانبی ست، همینطور میتوانند در بهبود روند بیماری خویش از آن بهره ببرند.یکی از دلایل استفاده از این دستگاه در موارد ارتوپدی این است که وزن اشخاص در آب تا حدود 70% کم می شود در نتیجه فشار ناشی از راه رفتن بر روی بدن این افراد وارد نمی شود.

 

تردمیل آبی,تردمیل آبی چیست,تردمیل آبی بدون موتور

تردمیل آبی بدون موتور

 

آیا می دانستید به تنهایی راه رفتن در آب مؤثر نیست!

علت این که می گوییم صرفا راه رفتن در آب سبب چربی سوزی نمی شود، این است که سرعت چنين فعالیتی به اندازه ای پائین است که اصلاً ضربان قلب به میزان کافی برای سوزاندن چربی ها بالا نمی رود

 

به همین علت استفاده از تردمیل آبی چون سرعت و ضربان قلب را بالا می برد بسیار موثر است و با راه رفتن عادی در آب متفاوت است.

 

تردمیل آبی,تردمیل آبی چیست,تردمیل آبی بدون موتور

مزایای استفاده از تردمیل آبی

 

مزیت تردمیل آبی نسبت به تردمیلهای معمولی چیست؟

دویدن بر روی تردمیل معمولی علیرغم این که سبب کالری سوزی و کاهش وزن می گردد ولی به مرور به دلیل وارد نمودن ضربات طولانی به ستون فقرات سبب آسیبهای جبران ناپذیری به ستون فقرات می شوند و حتی تولید کنندگان با افزودن سیستم ضربه گیر به این تردمیلها باز هم نتوانستند به صورت کامل این مشکل را مرتفع نمایند.

 

در صورتیکه غوطه ور بودن در آب زمان دویدن علاوه بر مزیت های گوناگون خود از این عیب هم جلوگیری می نماید.

 

تردمیل آبی,تردمیل آبی چیست,تردمیل آبی بدون موتور

استفاده از دستگاه تردمیل آبی

 

مزایای استفاده از تردمیل آبی:

۱- توان جسمانی را افزایش داده و قدرت عضلانی و استقامت بدن را بسیار بالا می برد

۲-خشکی مفصل ها را ترميم نموده و انعطاف آنرا افزایش می دهد

۳- اعتدال بدن را بالا برده و سیستم اعصاب را مقاوم تر می سازد

۴- سطح کیفی خواب را بالا برده و ارامش را برای شخص آماده می سازد

۵- هر گونه خستگی و کوفتگی و یا درد در ناحیه استخوان ها را کاهش می دهد

۶-هیچگونه اضطراب و خطری برای شخص ندارد

۷- در موقع پیاده روی شخص حس هیچگونه الودگی نمی کند

۸- برای افرادی که وزن زيادي دارند بسیار موثر است برای این که در زیر آب وزنشان به یک سوم رسیده و راحت تر میتوانند فعالیت کنند

9- اشخاص از تردمیل آبی لذت می برند.

10-عاملی مؤثر در بهبود بیماران مبتلا به گردن درد و کمر درد های شدید، سکته مغزی، پارکینسون، کشیدگی، شکستگی و در رفتگی اندامهای بدن

 

گردآوری:بخش ورزشی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow