آشنایی با بیوگرافی شوهی اوتانی بیسبال حرفه ای ژاپنیچکیده ای از بیوگرافی شوهی اوتانی :بیوگرافی شوهی اوتانی :اوایل زندگی و پیشینه شوهی اوتانی :چه تیمی شوهی اوتانی را انتخاب کرد ؟سفر MLB شوهی اوتانی :قرارداد «شوهی اوتانی» باارزش‌تر از قرارداد مسی و رونالدو!جوایز و افتخارات شوهی اوتانی :سوابق شوهی اوتانی :

آشنایی با بیوگرافی شوهی اوتانی بیسبال حرفه ای ژاپنیچکیده ای از بیوگرافی شوهی اوتانی :بیوگرافی شوهی اوتانی :اوایل زندگی و پیشینه شوهی اوتانی :چه تیمی شوهی اوتانی را انتخاب کرد ؟سفر MLB شوهی اوتانی :قرارداد «شوهی اوتانی» باارزش‌تر از قرارداد مسی و رونالدو!جوایز و افتخارات شوهی اوتانی :سوابق شوهی اوتانی :
0
بیوگرافی شوهی اوتانی، مردی که تاریخ لیگ برتر بیسبال را تغییر داد بیوگراف...

بیوگرافی شوهی اوتانی، مردی که تاریخ لیگ برتر بیسبال را تغییر داد


بیوگرافی شوهی اوتانی، مردی که تاریخ لیگ برتر بیسبال را تغییر داد

 

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی شوهی اوتانی آشنا می شوید. شوهی اوتانی، بازیکن بیسبال حرفه‌ای ژاپنی، برای تیم‌های بیس بال لس آنجلس فرشتگان در لیگ برتر بیسبال (MLB) بازی می‌کند. او قبلاً برای هوکایدو نیپون هام فایترز در لیگ بیسبال حرفه‌ای ژاپن (NPB) بازی می‌کرد. شوهی با نام مستعار شوتایم "Sho-Time" شناخته می‌شود.

 

نام : شوهی اوتانی

تاریخ تولد : 5 ژوئیه 1994

محل تولد : ایواته، ژاپن

پیشه : قهرمان بیس بال

 

شوهی اوتانی در پنجم ژوئیه 1994 در اوشو، ایواته، ژاپن متولد شد. مادرش در دوران دبیرستان در سطح ملی بدمینتون بازی می کرد. در همین حال، پدرش یک بازیکن بیس بال آماتور بود که در لیگ صنعتی ژاپن بازی می کرد. شوهی اوتانی به دبیرستان هانامکی هیگاشی در استان ایواته ژاپن رفت.

 

او در حالی که یک پرتاب کننده دبیرستانی 18 ساله بود، در مسابقات قهرمانی بیس بال دبیرستان های ملی ژاپن، که به عنوان Summer Koshien نیز شناخته می شود، با سرعت 160 کیلومتر در ساعت (99 مایل در ساعت) پرتاب کرد. اوتانی در طول مسابقات قهرمانی بیس بال جهان زیر 18 سال در سال 2012، رکورد برد و باخت 0-1 با 16 ضربه، هشت راهپیمایی، پنج ضربه، پنج دویدن و میانگین ضربه های کسب شده 4.35 در 10⅓ اینینگ داشت.

 

شوهی اوتانی، بازیکن بیسبال حرفه‌ای ژاپنی، برای تیم‌های بیس بال لس آنجلس فرشتگان در لیگ برتر بیسبال (MLB) بازی می‌کند. او قبلاً برای هوکایدو نیپون هام فایترز در لیگ بیسبال حرفه‌ای ژاپن (NPB) بازی می‌کرد. شوهی با نام مستعار شوتایم "Sho-Time" شناخته می‌شود و عشق او به این ورزش به قدری زیاد است که در ژاپن به او یاکیو شونن می‌گویند، یعنی «بچه‌ای که با بیسبال زندگی می‌کند، می‌خورد و نفس می‌کشد».

 

نام مستعار شوهی اوتانی "Sho-Time" است. این نام مستعار به دلیل توانایی او در به ثمر رساندن ضربات و پرتاب سریع او ابداع شد. اوتانی در سال 2012 به لیگ حرفه ای بیسبال ژاپن (NPB) پیوست و به سرعت به یکی از بهترین بازیکنان لیگ تبدیل شد. او در سال 2013 به عنوان ارزشمندترین بازیکن NPB انتخاب شد. در سال 2018، اوتانی به لیگ برتر بیسبال آمریکا (MLB) پیوست و به تیم آناهایم اِینجلز پیوست. او در اولین فصل خود در MLB به عنوان ارزشمندترین بازیکن تازه کار انتخاب شد. اوتانی در سال 2022 به عنوان ارزشمندترین بازیکن MLB انتخاب شد.

 

شوهی اوهتانی

بیوگرافی شوهی اوتانی

 

شوهی اوتانی پس از ابراز تمایل به انتقال مستقیم به لیگ های بزرگ پس از دبیرستان، از چندین تیم مورد توجه قرار گرفت. اوتانی بعداً در 21 اکتبر 2022 اعلام کرد که به جای بازی حرفه ای در ژاپن، به دنبال یک حرفه در MLB خواهد بود. با این وجود، تیم Hokkaido Nippon-Ham Fighters تصمیم گرفت او را به عنوان انتخاب دور اول در سال 2012 انتخاب کند، با علم به اینکه احتمال زیادی وجود دارد که او برای آنها بازی نکند، اما پس از مذاکرات انحصاری، او سرانجام اعلام کرد که با مبارزان قرارداد خواهد بست و مدتی را در لیگ ژاپن سپری خواهد کرد. قبل از انتقال احتمالی به MLB. او چندین انتخاب ستاره در NPB داشت و همچنین جایزه بهترین تازه کار سال را کسب کرده و همچنین با ارزش ترین بازیکن لیگ در سال 2016 بوده است. او زمانی که با FIghters بازی می کرد شماره 11 را می پوشید و بعداً زمانی که در سال 2018 به لس آنجلس آنجلز پیوست، شماره 17 را انتخاب کرد.

 

بیوگرافی شوهی اوهتانی

شوهی اوهتانی

 

در 8 دسامبر 2017، اوتانی با لس آنجلس آنجلز به توافق رسید و از آن زمان با آنها بازی می کند. فرشتگان قبل از فصل اعلام کردند که به استفاده از Ohtani هم به عنوان پرتاب کننده و هم به عنوان ضربه زن ادامه خواهند داد. در روز افتتاحیه ، 29 مارس، اوتانی به عنوان بازیکن منتخب مقابل اوکلند اتلتیک شروع کرد.

 

او اولین بازی خود را در 1 آوریل انجام داد و در شش اینینگ 6 ضربه زن را زد در حالی که فقط سه دوش را انجام داد و اولین برد خود را در MLB به ثبت رساند. اوتانی چند روز بعد در 3 آوریل اولین بازی خانگی خود را در MLB انجام داد. هومر 397 فوتی در برابر پارچ جاش تاملین . با این حال، اوتانی برای اولین بار در دوران حرفه ای خود در MLB به دلیل رگ به رگ شدن درجه 2 UCL در آرنج راست خود در لیست معلولان قرار گرفت. جراحت او بعداً در 7 سپتامبر پس از زدن نوزدهمین هومر خود در این فصل، رکورد MLB را توسط یک تازه‌کار ژاپنی شکست.

 

آشنایی باشوهی اوتانی

زندگینامه شوهی اوتانی

 

در 8 دسامبر 2017، اوتانی با لس آنجلس آنجلز قرارداد امضا کرد و از آن زمان برای آنها بازی می کند. فرشتگان قبل از فصل اعلام کردند که به استفاده از اوتانی هم به عنوان پرتاب کننده و هم ضارب ادامه خواهند داد. در روز افتتاحیه، 29 مارس، اوتانی به عنوان ضارب تعیین شده مقابل Oakland Athletics شروع کرد. او اولین بازی خود را در تاریخ 1 آوریل انجام داد و در حالی که تنها سه دوش را اجازه داد، شش ضربه را در شش اینینگ حذف کرد و اولین برد خود را در MLB ثبت کرد. اوتانی چند روز بعد در 3 آوریل اولین بازی هوم ران خود را در MLB به ثمر رساند. این یک ضربه سه ران 397 فوتی مقابل پرتاب کننده جاش توملین از تیم اوکلند آتلتیکس بود. این یک ضربه قدرتمند و دیدنی بود که نشان دهنده استعداد باورنکردنی اوتانی بود.

 

با این حال، اوتانی در 8 ژوئن همان سال، برای اولین بار در دوران حرفه ای خود، به دلیل پیچ خوردگی درجه 2 UCL در آرنج راست خود در لیست مصدومان قرار گرفت. UCL یک رباط مهم در آرنج است که به حفظ پایداری آن کمک می کند. پیچ خوردگی UCL می تواند باعث درد و تورم در آرنج شود و می تواند برای یک پرتاب کننده بسیار جدی باشد. برای درمان مصدومیت خود، اوتانی تزریق سلول های بنیادی و پلاسمای غنی از پلاکت دریافت کرد. این روش ها هنوز در مراحل اولیه تحقیق هستند، اما نشان داده شده است که می توانند در بهبود آسیب های بافت نرم موثر باشند.

 

اوتانی در 28 اوت 2018 به میدان بازگشت و در 7 سپتامبر، با زدن نوزدهممین هوم ران خود در فصل، رکورد هوم ران MLB را توسط یک تازه کار ژاپنی شکست. این یک دستاورد خارق العاده بود که نشان دهنده بازگشت قدرتمند اوتانی از مصدومیت بود.

 

اوتانی در سال 2018 به عنوان بازیکن همه ستاره MLB انتخاب شد و در سال 2021، جایزه Cy Young را برای بهترین پرتاب کننده در لیگ دریافت کرد. او یکی از بازیکنان جوان و بااستعدادترین MLB است و مطمئناً در سال های آینده موفقیت های بیشتری کسب خواهد کرد.

 

زندگی شخصی شوهی اوتانی

آشنایی با زندگی شوهی اوتانی

 

اوتانی در اولین فصل خود در MLB، میانگین ضربه زدن به توپ را در حد 285 ثبت کرد و همچنین درصد رسیدن به پایگاه را در حد 361 به دست آورد. او همچنین در این فصل موفق به زدن 22 هوم ران، 61 آر بی آی و 10 سرقت پایگاه شد. او به عنوان دومین بازیکن تازه کار فرشتگان به سرعت به 20 هوم ران رسید و در کنار بیب روث به عنوان تنها بازیکن MLB با 10 بازی پرتابی و 20 هوم ران در یک فصل حضور یافت. او در 12 نوامبر عنوان بهترین بازیکن تازه کار لیگ آمریکا را به دست آورد.

 

در 7 مه 2019، اوتانی در اولین بازی خود از زمان انجام عمل جراحی تامی جان، به عنوان یک مهاجم تعیین شده در برابر دیترویت تایگرز به میدان رفت. در یک بازی مقابل تمپا بی ریز در ماه ژوئن، او اولین بازیکن ژاپنی الاصل بود که برای چرخه در تاریخ MLB ضربه زد. در ژوئیه 2020، پس از انجام MRI، مشخص شد که او دچار کشیدگی فلکسور در آرنج راست خود شده است. پس از آن، پستی که جو مدون ، کاپیتان آنجلز اعلام کرد که اوتانی تا پایان فصل به میدان نخواهد رفت.

 

درباره ی شوهی اوتانی

تصاویر شوهی اوتانی

 

پس از فصل های 2019 و 2020 MLB، شوی اوتانی در خارج از فصل روی خودسازی تمرکز کرد. اوتانی رژیم غذایی خود را تنظیم کرد و دوباره شروع به اسکوات سنگین کرد، بر تقویت نیمه ی پایینی بدن خود و افزایش حجم عضلات تمرکز کرد. او یک توپ پرتاب کرد و مقابل ضربه زدن زنده تمرین ضربه زد. اوتانی همچنین از داده ها و فناوری برای بهینه سازی تمرینات و بازیابی خود با بازدید از Driveline Baseball، یک مقصد محبوب برای توسعه بازیکنان استقبال کرد. در فصل 2021، به اوتانی اجازه داده شد که بدون هیچ محدودیتی بازی کند که تصمیم مهمی بود زیرا او یک بازیکن دو طرفه است. 

 

اوتانی در فصل 2021 عملکرد فوق العاده ای داشت و جایزه بهترین بازیکن سال لیگ آمریکا را به دست آورد. او همچنین برنده جایزه Cy Young Award برای بهترین پرتاب کننده لیگ آمریکا شد. اوتانی یکی از بهترین بازیکنان بیسبال جهان است و مطمئناً در سال های آینده موفقیت های بیشتری کسب خواهد کرد.

 

در مورد شوهی اوتانی

شوهی اوتانی کیست

 

بیسبال لیگ برتر (MLB) در تاریخ 22 مارس 2022، قانون جدیدی را تصویب کرد که به یک پرتاب کننده اجازه می دهد پس از اینکه از تپه پرتاب بیرون کشیده شد، به عنوان ضارب تعیین شده در بازی باقی بماند. این قانون به طور غیررسمی "قانون اوتانی" نامگذاری شد، زیرا او به عنوان یک بازیکن دو طرفه بسیار درخشان است. این قانون به اوتانی اجازه می دهد تا پس از پرتاب، در جایگاه معمول DH خود در بازی باقی بماند، به جای اینکه به یک موقعیت دفاعی مانند خط بیرونی منتقل شود، کاری که او در سال 2021 هفت بار انجام داد.

 

شوهی اوهتانی ستاره ژاپنی-آمریکایی لیگ برتر بیسبال  می‌تواند با قراردادی که میان 500 تا 650 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، بزرگترین قرارداد تاریخ ورزش را به ثبت برساند.

 

بولت پرسپولیساو که تنها 29 سال سن دارد در تیم لس آنجلس آنجلز در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند تیم خود را تغییر دهد و در صورتی که قرار باشد از این تیم جدا شود، باید پیشنهادی بالاتر از 500 میلون دلار دریافت کند.

 

اطلاعات ورزشی شوهی اوتانی

عکس های شوهی اوتانی

 

 سال جوایز
2015  WBSC بازیکن بیسبال سال
 2015رهبر ERA لیگ اقیانوس آرام 
 2016MVP لیگ اقیانوس آرام 
2016قهرمان سری ژاپن
2016جایزه بزرگ ورزش حرفه ای ژاپن
2018جایزه بزرگ ورزش حرفه ای ژاپن
2018جایزه بهترین بازیکن هفته MLB
2018جایزه تازه کار ماه (آوریل)
2018جایزه تازه کار ماه (سپتامبر)
2018جایزه تازه کار سال (بیس بال آمریکا)
2018جایزه تازه کار سال
2021بازیکن سال بیسبال آمریکا
2021جایزه بهترین بازیکن سال بیسبال دایجست
2021جایزه ادگار مارتینز (DH برجسته سال)
2021کمربند هیکوک
2021بهترین بازیکن هفته MLB
2021بهترین بازیکن هفته MLB
2021جایزه ارزشمندترین بازیکن
2021جایزه بهترین بازیکن سال (انتخاب بازیکن)
2021جایزه بهترین بازیکن ماه
2021جایزه بهترین بازیکن ماه
2021جایزه بهترین بازیکن سال (به انتخاب بازیکن)
2021اخبار ورزشی جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر
2021جایزه نقره ای اسلاگر (لیگ آمریکا)

 

در کنار این افتخارات، شوهی جوایز و افتخارات رسانه ای متعدد دیگری نیز به نام خود دارد.

 

• اولین بازیکن در تاریخ MLB که به عنوان پرتاب کننده و ضارب ALL STAR انتخاب شد.

• اولین پرتاب کننده ای که از دبیرستان فارغ التحصیل شد و یک پیروزی 1-0 را در ژاپن ثبت کرد.

 

• اولین بازیکنی که از دبیرستان فارغ التحصیل شد، در 2 سال اول حضورش در NPB، 2 پیروزی به دست آورد.

 

• در جولای 2014، او یک فستبال 162 کیلومتر در ساعت را در اینینگ اول پرتاب کرد و رکورد جدیدی را برای سریعترین پرتاب رسمی توسط یک پرتاب کننده ژاپنی ثبت کرد.

 

• اولین بازیکن ژاپنی که در هر دو بخش هوم ران و برد دو رقمی شد.

• رکورد هوم ران را برای یک تازه کار ژاپنی شکست.

 

• به بابی روث به عنوان تنها بازیکنی که 10 بازی در زمین و 20 هوم ران در یک فصل داشت، پیوست.

• اولین بازیکن ژاپنی در تاریخ MLB که برای یک چرخه ضربه زد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow