زندگی نامه سادیو مانهچکیده بیوگرافی سادیو مانه :بیوگرافی سادیو مانه :اوایل زندگی سادیو مانه :بایرن مونیخالنصر

زندگی نامه سادیو مانهچکیده بیوگرافی سادیو مانه :بیوگرافی سادیو مانه :اوایل زندگی سادیو مانه :بایرن مونیخالنصر
0
بیوگرافی سادیو مانه فوتبالیست مسلمان اهل سنگال آشنایی با بیوگرافی سادی&#...

بیوگرافی سادیو مانه فوتبالیست مسلمان اهل سنگال


آشنایی با بیوگرافی سادیو مانه

 

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی سادیو مانه آشنا می شوید. سادیو مانه متولد 10 آوریل 1992، اهل سنگال است. یک فوتبالیست حرفه ای سنگالی است که در پست مهاجم یا وینگر بازی می کند. مانه که به دلیل پرسینگ، دریبل زدن و سرعت خود شناخته می شود، اغلب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی در تمام دوران شناخته می شود.

نام کامل: سادیو مانه 

تاریخ تولد: 10 آوریل 1992

محل تولد: بامبالی، سنگال

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: النصر

پست: فوروارد، وینگر

 

سادیو مانه در 10 آوریل 1992 در سدهیو سنگال به دنیا آمد. او در روستای کوچکی در بامبالی، واقع در جنوب سنگال بزرگ شد. مانه با خانواده عمویش زندگی می کرد زیرا پدر و مادرش قبلاً فرزندان زیادی داشتند و نمی توانستند از نظر مالی برای او تأمین کنند. او دوران کودکی فقیرانه ای را پشت سر گذاشت، اما رویاهای بزرگی برای آینده در سر داشت.

 

مانه پس از اینکه دید تیم ملی کشورش بهترین عملکرد خود را در جام جهانی 2002 انجام داد، الهام گرفت که حرفه ای را در فوتبال دنبال کند. مانه یک مسلمان مؤمن است.

 

وقتی جوان بودم، پدرم همیشه می گفت که چقدر به من افتخار می کند... او مردی با قلب بزرگ بود. زمانی که او درگذشت، تأثیر زیادی بر من و بقیه اعضای خانواده ام گذاشت. با خودم گفتم: حالا باید تمام تلاشم را بکنم تا به مادرم کمک کنم. وقتی خیلی جوان هستید کنار آمدن با آن کار سختی است.»

 

مانه از والدین گینه ای در بامبالی، سدهیو، سنگال به دنیا آمد. او آرزوی شغلی در فوتبال را داشت، اما پدرش (که امام بود) او را در کودکی از این ورزش منع کرد و می خواست او روی مذهب تمرکز کند. با این حال، زمانی که هفت ساله بود پدرش را از دست داد. در سن 15 سالگی، او با کمک دوست دوران کودکی خود، لوک جیبوون، از روستای خود فرار کرد و به داکار رفت تا جاه طلبی خود را برای فوتبالیست شدن دنبال کند. از آن زمان او توسط خانواده اش حمایت می شد تا پتانسیل هایش را برآورده کند.

 

او کار خود را با جذب آکادمی جوانان Generation Foot آغاز کرد. پس از گذراندن چند سال در Generation Foot،  مانه از طریق شراکت باشگاهی به متز نقل مکان کرد، جایی که یک فصل در لیگ 2 بازی کرد و سپس توسط RB Salzburg انتخاب شد.

 

در سالزبورگ جایی که  مانه شروع به ساختن نامی برای خود کرد و در دومین بازی خود برای این باشگاه یک گل به ثمر رساند. او 20 گل و 11 پاس گل را در تمام رقابت ها در اولین صندلی خود در سالزبورگ به ثبت رساند که عمدتاً در سمت چپ جلو 3 بازی می کرد. 

 

در فصل 2013/2014  مانه به عملکرد چشمگیر خود برای باشگاه ادامه داد و با 23 گل و 19 پاس گل در 50 بازی به پایان رساند و قهرمان لیگ و جام حذفی داخلی شد. 

 

زندگینامه سادیو مانه

زندگی نامه سادیو مانه

 

فرم او در اتریش توجه باشگاه های لیگ برتر را به خود جلب کرد و ساوتهمپتون در نهایت باعث شد سادیو  مانه با 11.8 میلیون پوند در 22 سالگی رکورد خرید خود را به ثبت برساند. 

 

در فصل اول حضورش در لیگ برتر، مانه در 30 بازی به میدان رفت و توانست 10 گل زیبا را به ثمر برساند، همچنین 10 پاس گل نیز به همکارانش ارائه داد. مانه در ابتدای فصل به طور آهسته و پیوسته شروع به بازی کرد و اولین گل خود را در مقابل تیم استوک سیتی در مسابقه ای که با نتیجه 1-0 به سود تیمش به پایان رسید، به ثمر رساند. پس از آن، در 7 بازی متوالی بدون گل زدن ادامه داد تا اینکه به عنوان نیمکت نشینی به بازی برگشت.

 

در نیم فصل دوم، مانه توانست 9 گل زیبا را به ثمر برساند. یکی از این گل ها، هت تریک سریع ترین هت تریک در تاریخ لیگ برتر بود که در مقابل تیم استون ویلا به ثمر رسید. در این مسابقه، مانه توانست فقط در 2 دقیقه و 56 ثانیه با زدن 3 گل، به عنوان سریع ترین هت تریک در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

 

یک فصل برتر دیگر در لیگ برتر در فصل 2015/2016 برای مانه به اتمام رسید. او در این فصل توانست 15 گل زیبا را به ثمر برساند، از جمله هت تریکی که در مقابل منچسترسیتی به ثمر رسید. همچنین توانست در تمامی رقابت ها 9 پاس گل نیز ثبت کند و به عنوان بهترین گلزن تیم ساوتهمپتون در این فصل به پایان برسد.

 

سپس، لیورپول پس از 2 فصل تاثیر گذار در ساوتهمپتون، مبلغ زیادی را برای جذب این بازیکن سنگالی هزینه کرد و او را به گران ترین بازیکن آفریقایی در تاریخ تبدیل کرد. مانه در اولین بازی خود برای تیم قرمزها در مقابل آرسنال، با گلزنی در پیروزی 4-3، نشان داد که هیچ گاه پشت سر نگاه نمی کند و همواره به جلو حرکت می کند.

 

در اولین فصل حضورش در لیورپول، مانه توانست 13 گل زیبا را به نام خود ثبت کند و همچنین 8 پاس گل نیز به همکارانش ارائه داد. عملکرد برتر او در این فصل باعث شد که در تیم منتخب فصل توسط اتحادیه بازیکنان حرفه ای انگلستان (PFA) قرار گیرد. علاوه بر این، با کسب رتبه چهارم در رقابت های لیگ، مانه جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد و به عنوان بازیکن برتر لیورپول معرفی شد.

 

اوایل زندگی سادیو مانه

سادیو مانه

 

در فصل 2017/2018، مانه جزء چهار بازیکن حیاتی بود که به همراه کوتینیو، صلاح و فیرمینو لیورپول را به یکی از خطرناک ترین تیم های لیگ در آینده تبدیل کرد. سادیو در تمامی رقابت ها توانست 20 گل زیبا را به ثمر برساند، که از این تعداد، 10 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید و تنها کریستیانو رونالدو توانست بیشتر از او گل بزند.

 

لیورپول در رده چهارم لیگ قرار گرفت، اما توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و به مانه اولین شانس خود را برای نقره کاری در انگلیس داد. مانه در فینال توانست گلزنی کند و او را به اولین بازیکن سنگالی تبدیل کرد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا، گلزنی کرد. با این حال، لیورپول با نتیجه 3-1 در برابر رئال مادرید شکست خورد.

 

در شروع فصل بعد، مانه به پنجمین بازیکن در تاریخ لیورپول تبدیل شد که در شش بازی خانگی متوالی گلزنی می کند و این امر او را در کنار بازیکنانی همچون مایکل اوون، فرناندو تورس، مو صلاح و لوئیس سوارز قرار می دهد. او همچنین، با گلزنی مقابل بایرن مونیخ، رکورددار گلزنی در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا شد.

 

مانه در فصل 2018/2019، ادامه ی شکستن رکوردها را داشت و رکورد دمبا را برای بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن سنگالی در یک فصل لیگ برتر شکست. او این رکورد را زمانی شکست که هفدهمین گل خود را در این فصل در مقابل تیم فولام به ثمر رساند.

 

مانه در فصل 2019/2018 نامزد بهترین بازیکن سال PFA شد و به تیم منتخب فصل PFA تبدیل شد. با 22 گل در کنار صلاح و اوبامیانگ، جایزه کفش طلای لیگ برتر را به خود اختصاص داد. لیورپول در فصل 2019/2018 با گلزنی مانه به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و این بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. در لیگ، لیورپول فقط یک بازی را باخت و با تنها یک امتیاز از منچسترسیتی، قهرمانی لیگ را از دست داد.

 

مانه برای جام ملت های آفریقا در سال 2019 به تیم سنگال دعوت شد و در آنجا تیم را به فینال رساند و 1-0 به تیم الجزایری ریاض محرز باخت.

 

مانه در تیم مسابقات قرار گرفت و به عنوان دومین گلزن برتر، به مسابقات پایان داد.

 

مانه پس از لیونل مسی، ویرجیل فن دایک و کریستیانو رونالدو در فهرست نهایی توپ طلا قرار گرفت و در رده چهارم قرار گرفت. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 آفریقا انتخاب شد و دومین بازیکن سنگالی تاریخ شد که این جایزه را دریافت می کند. 

 

تیم های سادیو مانه

توپ طلایی سادیو مانه

 

در مارس 2020، مانه در مقابل بورنموث توانست گل برتری را به ثمر رساند و با 22 پیروزی متوالی در لیگ برتر، لیورپول رکورد جدیدی را با اسم خود ثبت کرد و بعد از 30 سال، بالاخره قهرمانی اول خود را در لیگ برتر به دست آورد. مانه با 22 گل در تمامی رقابت ها و 18 گل در لیگ برتر، نقطه پایانی فصل 2019/2020 را مهار کرد.

 

فصل بعد، مانه و لیورپول هر دو با مشکلات کووید-۱۹ دست و پنجه نرم کردند. با تنها یک پیروزی در هفت بازی و فرمی که ناامید کننده بود، آن ها در رده سوم لیگ قرار گرفتند. مانه این فصل را بدترین فصل حرفه ای خود توصیف کرد.

 

تا کنون، مانه صدمین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رسانده است و تنها سومین بازیکن آفریقایی است که این دستاورد را پس از دیدیه دروگبا و محمد صلاح به ثمر رسانده است.

 

تصاویر سادیو مانه

زندگینامه سادیو مانه

 

سادیو مانه بعد از بازی در لیورپول در سال 2022 به بایرن مونیخ پیوست، اما به دلیل مصدومیت نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. او پس از باخت مقابل سیتی نیز حاشیه آفرید و با هم تیمی خود لیروی سانه درگیر شد که می توان گفت همین موضوع علت اصلی جدایی او از بایرن است. سادیو مانه پیش از پیوستن به بایرن، 269 بازی برای لیورپول انجام داده و 120 گل به ثمر رسانده است.

 

عکس های سادیو مانه

تیم های سادیو مانه

 

در تابستان 2023، باشگاه النصر به طور رسمی از خرید «سادیو مانه»، ستاره آفریقایی باشگاه بایرن مونیخ خبر داد. طبق توافق با بایرن مونیخ، النصر 125 میلیون ریال (1600 میلیارد تومان) به باشگاه آلمانی پرداخت می کند. قرارداد مانه با تیم شهر ریاض 3 ساله است و او هفته ای 650 هزار پوند دستمزد می گیرد.

 

جوایز سادیو مانه

تصاویر سادیو مانه

 

توپ طلایی سادیو مانه

پیوستن سادیو مانه به تیم النصر

 

آشنایی با بیوگرافی سادیو مانه

سادیو مانه در تیم النصر

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow