آشنایی با آریا یوسفی، فوتبالیست ایرانیچکیده ای از بیوگرافی آریا یوسفی :بیوگرافی آریا یوسفی :عملکرد باشگاهی :افتخارات :

آشنایی با آریا یوسفی، فوتبالیست ایرانیچکیده ای از بیوگرافی آریا یوسفی :بیوگرافی آریا یوسفی :عملکرد باشگاهی :افتخارات :
0
بیوگرافی آریا یوسفی، فوتبالیست ماهشهری بیوگرافی آریا یوسفی، فوتبالیس...

بیوگرافی آریا یوسفی، فوتبالیست ماهشهری


بیوگرافی آریا یوسفی، فوتبالیست ماهشهری

 

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی آریا یوسفی آشنا می شوید. آریا یوسفی (متولد 2 اردیبهشت 1381) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست وینگر و برای باشگاه فوتبال سپاهان در لیگ برتر خلیج فارس و تیم ملی امید ایران بازی کرد. آریا یوسفی به تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان پیوست.

نام کامل :آریا یوسفی

زادروز :2 اردیبهشت 1381

محل تولد : بندر ماهشهر، خوزستان، ایران

قد :1/88 متر

پست : وینگر

 

از زندگی شخصی ایشان اطلاعاتی در دسترس نمی باشد. 

آریا یوسفی در 2 اردیبهشت سال 1381 در بندر ماهشهر خوزستان به دنیا آمد.

 

این فوتبالیست اهل بندر ماهشهر است و سابقه بازی در تیم‌های پتروشیمی بندر امام، فولاد خوزستان، نفت اهواز و جوانان سپاهان اصفهان را دارد.

 

او توسط مربی سپاهان محرم نویدکیا به تیم بزرگسالان این باشگاه اضافه شد و در تاریخ 2 آبان 1400 اولین بازی خود را با پیراهن سپاهان برابر نفت مسجد سلیمان انجام داد.

 

آریا یوسفی یکی از مورد توجه‌ترین چهره‌های تیم فوتبال سپاهان بوده است. او در دیدار برابر استقلال خوزستان در غیاب بازیکنان ملی‌پوش طلایی‌پوشان اصفهانی با دبل خود در جریان پیروزی ارزشمند 3 بر یک درخشید و در دیدار حساس برابر نیروی هوایی عراق هم در ترکیب اصلی قرار گرفت و شاید اگر ماجرای آن اخراج غیرمنتظره حسین‌نژاد در دقایق پایانی نیمه اول ایجاد نمی‌شد و آریا جای خودش را در ابتدای نیمه دوم برای حفظ پیروزی یک بر صفر به شهریار نمی‌داد، می‌توانست باز هم اثرگذار ظاهر شود.

 

آریا یوسفی چهره اول بازی استقلال خوزستان و سپاهان بود. این دیدار در شرایطی با نتیجه 1-3 به سود سپاهان به پایان رسید که آریا یوسفی بازیکن جوان تیم ژوزه مورایس که در اردوی تیم ملی برای بازی با هنگ کنگ هم حضور داشت، در همان نیمه اول نسخه تیم میزبان را پیچید و با دبل مقابل استقلال خوزستان، کاری کرد که شاگردان پورموسوی کار بسیار سختی برای دشت اولین پیروزی‌شان در فصل جدید داشته باشند.

 

یوسفی در دقیقه 13 با یک ضربه بیرون پای فنی، توپ را از بین مدافعان استقلال خوزستان، به گوشه دروازه حسن پورحمیدی فرستاد.

 

کمتر از ده دقیقه بعد، یوسفی با پاس هنرمندانه محمد کریمی، در عمق دفاع حریف صاحب توپ شد و به مانند گل اول سمت راست دروازه پورحمیدی را مورد هدف قرار داد و هم سپاهان و هم خودش را در نیمه اول دو گله کرد. 

 

یوسفی 21 ساله، تقریبا از 2 فصل قبل و باحضور محرم نویدکیا در سپاهان در لیگ برتر و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت و حالا در این فصل و بیشتر از قبل فرصت حضور در میدان پیدا کرده و در 5 مسابقه‌ای که برای سپاهان در لیگ بیست و سوم به میدان رفته، 3 گل زده و دو پاس گل داده است.

 

عملکرد باشگاهی آریا یوسفی

درباره بیوگرافی آریا یوسفی

 

حضور در اردوی تیم ملی برای آریا یوسفی خوش‌یمن بود چرا که او در بازگشت به تیم باشگاهی‌اش، جلوی استقلال خوزستان موفق به دبل شد تا نقش مهمی در برتری خارج از خانه تیمش داشته باشد.

 

یوسفی درباره آن بازی به خبرنگار فوتبالی می‌گوید:" با وجود کیفیت خیلی بد چمن، تیم ما بازی همیشگی خودش را انجام داد. ما نظم تیمی را حفظ کردیم‌. موقعیت‌های خیلی خوبی ایجاد کردیم. چند موقعیت را از دست دادیم اما خدا را شکر موفق شدیم سه گل خیلی فنی را به ثمر برسانیم. خدا را شکر در این بازی عملکرد خیلی خوبی داشتم و توانستم دو گل به ثمر برسانم."

 

از یوسفی در مورد حریف بعدی سپاهان در لیگ قهرمانان یعنی نیروی هوایی عراق پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: "نیروی هوایی، نشان داده در مسابقات لیگ قهرمانان، تیم خیلی خوبی است اما در دیداری که دوشنبه شب مقابل این تیم داریم کفه ترازو به سود ما سنگینی می‌کند. ما باید این تیم را در زمین خودمان شکست دهیم و هیچ راهی غیر از این نداریم. هدف‌ ما صعود از گروهمان است و برای رسیدن به این هدف تمام تلاشمان را می‌کنیم."

 

یوسفی شدیدا از کار کردن زیر نظر ژوزه مورایس، خوشحال است:" کار کردن با آقای مورایس یک شانس بزرگ است که نصیب من شده. چیزهای زیادی از این مربی، چه در زمینه فنی و چه از نظر اخلاقی یاد گرفته‌ام که مطمئن هستم در آینده چراغ راهم خواهد شد. امیدوارم بتوانم همه اینها را برای خودم و فوتبال کشورم به کار گیرم.

 

یوسفی که امیدوار است سپاهان قهرمان لیگ شود، درباره خط خوردن نامش از فهرست تیم ملی چنین توضیحی داد:" اول از هر چیز از آقای قلعه نویی بابت دعوتم به تیم ملی تشکر می کنم. علت خط خوردن نامم از تیم ملی را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که در پشت تصمیمات آقای قلعه‌نویی حتما تدابیر منطقی برای آینده وجود دارد. امیدوارم باز هم به تیم ملی دعوت شوم چرا که دعوت شدن به تیم ملی ایران بزرگ ترین افتخار برای من است."

 

تصاویر آریا یوسفی

تصاویر آریا یوسفی

 

باشگاهی :

سپاهان

لیگ برتر خلیج فارس

نایب قهرمان : 1402–1401

 

باشگاه‌های جوانان :
سال هاباشگاه‌ها
 نفت اهواز
۱۳۹۹–۱۴۰۰ سپاهان

 

باشگاه‌های حرفه‌ای :
 سال‌هاباشگاه‌هابازیگل
۱۴۰۰–سپاهان۲۳۴
 ۱۴۰۱– تیم ملی (امید ایران)۱۰ ۰

 

جدیدترین تصاویر آریا یوسفی

پیوستن آریا یوسفی به تیم سپاهان

 

درباره زندگی آریا یوسفی

جدیدترین تصاویر آریا یوسفی

 

آشنایی با زندگی آریا یوسفی

درباره زندگی آریا یوسفی

 

آریا یوسفی

آشنایی با زندگی آریا یوسفی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow