بیوگرافی جود بلینگام، جوانترین گلزن تاریخ باشگاه دورتموند :چکیده ای از بیوگرافی جود بلینگام :خانواده و زندگینامه جود بلینگام :والدین جود بلینگام :جود و خانواده اشحرفه جود بلینگام :سابقه و رکوردهای بوندسلیگا :سبک بازی جود بلینگهام :افتخارات جود بلینگام :دستاوردهای جود بلینگام :رکوردهای مهم و دانستنی های جالب در خصوص جود بلینگام :

بیوگرافی جود بلینگام، جوانترین گلزن تاریخ باشگاه دورتموند :چکیده ای از بیوگرافی جود بلینگام :خانواده و زندگینامه جود بلینگام :والدین جود بلینگام :جود و خانواده اشحرفه جود بلینگام :سابقه و رکوردهای بوندسلیگا :سبک بازی جود بلینگهام :افتخارات جود بلینگام :دستاوردهای جود بلینگام :رکوردهای مهم و دانستنی های جالب در خصوص جود بلینگام :
0
بیوگرافی جود بلینگام، گران قیمت ترین بازیکن زیر 17 سال در تاریخ فوتبال بیو...

بیوگرافی جود بلینگام، گران قیمت ترین بازیکن زیر 17 سال در تاریخ فوتبال


بیوگرافی جود بلینگام، گران قیمت ترین بازیکن زیر 17 سال در تاریخ فوتبال

 

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی جود بلینگام آشنا می شوید. جود ویکتور ویلیام بلینگام (زاده 29 ژوئن 2003) یک فوتبالیست حرفه ای انگلیسی است بازیکن فوتبال اهل بریتانیا است که برای باشگاه فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی می کند.

نام و نام خانوادگی : جود ویکتور ویلیام بلینگام

تاریخ تولد : 29 ژوئن 2003 (سن 20 ساله)

محل تولد : استوربریج ، انگلستان

قد : 6 فوت 1 اینچ (1.86 متر)

موقعیت (های) : هافبک

 

جود ویکتور ویلیام بلینگام در 29 ژوئن 2003 در استوربریج، در منطقه متروپولیتن دادلی، وست میدلندز، پسر ارشد دنیس و مارک بلینگام به دنیا آمد. پدرش مارک تا سال 2022 یک گروهبان در پلیس وست میدلندز بود و یک گلزن پرکار در فوتبال غیر لیگ بود. برادر کوچکتر بلینگام، جوب، بازیکن بیرمنگام سیتی است. بلینگام در مدرسه ابتدایی در ادگباستون، بیرمنگام تحصیل کرد.

 

مارک بلینگام (پدر) و دنیس بلینگام (مادر) والدین جود بلینگام هستند.

والدین جود بلینگام (مارک و دنیس) در هر لحظه حیاتی زندگی او آنجا بوده اند.

 

پدر جود بلینگام کیست ؟

پدر جود بلینگام مارک بلینگام است. مارک به عنوان گروهبان در پلیس وست میدلندز کار می کند. مارک یک گلزن پرکار در فوتبال غیر لیگ بود، جای تعجب نیست که جود در بازی به عنوان هافبک گلزنی می کند.

 

جود بلینگام گل اول جام جهانی فوتبال 2022 قطر را برای تیم انگلیسی به ثمر رساند. جود حدود 24 گل برای باشگاه و کشور به ثمر رسانده است.

 

مادر جود بلینگام کیست ؟

نام مادر جود دنیس بلینگام است. اطلاعاتی از مادر جود در دسترس نمی باشد.

 

عکس های جود بلینگام

تصاویر جود بلینگام و پدر و مادرش

 

خواهر و برادر جود بلینگام :

جوب بلینگام برادر کوچکتر جود بلینگام، فوتبالیست ملی پوش انگلیسی است. جود خواهر ندارد او فقط یک برادر کوچکتر دارد. این دو برادر تحت سرپرستی والدین خود بزرگ شدند و هر دو به آکادمی بیرمنگام سیتی اف سی پیوستند.

 

جود بلینگام یک فوتبالیست حرفه ای انگلیسی است که به عنوان هافبک برای تیم باشگاهی آلمان، بوروسیا دورتموند و برای تیم ملی انگلیس بازی می کرد.

 

او با بیرمنگام سیتی شروع کرد و پس از اولین بازی بزرگسالان خود در آگوست 2019 در سن 16 سالگی، جوانترین بازیکن تیم اصلی آنها شد. او در ژوئیه 2020 به بوروسیا دورتموند رفت و همچنین در اولین بازی رقابتی خود جوانترین گلزن تاریخ آنها شد.

 

سبک بازی جذاب بلینگام باعث شد تا او در جام کوپا 2021 که توسط پدری به دست آورد، نایب دوم شود.

 

ازدواج جود بلینگام :

جود در دوران جوانی قرار داشته و هنوز ازدواج نکرده است. او با آسانتوا چیتی (santchitty_)، مدل و تیک تاکر محبوب که طرفداران بسیاری در توئیتر و اینستاگرام هم دارد، در رابطه عاطفی است.

 

زندگی شخصی جود بلینگام

عکس جود بلینگام و آسانتوا چیتی

 

بلینگام پس از پیوستن به بیرمنگام سیتی در زیر 8 سال فوتبال را به صورت حرفه ای شروع کرد. او در سن 14 سالگی برای تیم زیر 18 سال باشگاه بازی کرد و در 15 سالگی به تیم زیر 23 سال رفت.

 

او به تیم اول بیرمنگام سیتی معرفی شد و دور اول جام EFL را در بازی با پورتسموث آغاز کرد و از این رو در سن 16 سالگی به جوانترین بازیکن تاریخ بیرمنگام سیتی تبدیل شد. او اولین بازی خود در لیگ را در شکست 3-0 مقابل سوانسی انجام داد. سیتی جایی که او به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و در آگوست 2019 جایگزین جفرسون مونترو در بازی با استوک سیتی شد که در آن گل برنده را به ثمر رساند.

 

بلینگام همچنان در یازدهم ابتدایی بیرمنگام سیتی حضور داشت و در عین حال به عنوان یک شروع کننده معمولی نیز پیشرفت کرد. او قبل از اینکه به هافبک مرکزی منتقل شود در بال چپ قرار گرفت و بعداً در نقش های پیشرفته تر با مسئولیت بیشتر استفاده شد زیرا قبلاً اعتماد به نفس بیشتری در زمین بازی به دست آورده بود. برای عملکرد خود، او جایزه بهترین بازیکن جوان ماه نوامبر 2019 EFL را دریافت کرد.

 

بلینگام در 20 ژوئیه 2020 به عنوان یک خرید دیگر برای تیم بوندسلیگای بوروسیا دورتموند تأیید شد. او به باشگاهی اضافه شد که در حال حاضر بازیکنان جوان و کارآمد زیادی مانند جیدون سانچ (که بعداً به منچستریونایتد پیوست) و ارلینگ هالند دارد. گفته می شود که او با مبلغی نامشخص به این تیم ملحق شده است که طبق گفته اسکای اسپورت، مبلغ اولیه 25 میلیون پوند بود.

 

بلینگام اولین بازی خود را برای دورتموند در فصل 2020-21 در دیداری مقابل MSV Duisburg دسته سوم در DFB-Pokal انجام داد که در آن گل دوم را در پیروزی 5-0 به ثمر رساند و در عین حال جوانترین گلزن باشگاه در DFB-Pokal شد.

 

درباره جود بلینگام

آشنایی با بیوگرافی جود بلینگام

 

او اولین بازی خود را در لیگ انجام داد که در آن یک پاس گل در پیروزی 3-0 مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ ثبت کرد و به عنوان بهترین بازیکن تازه کار ماه سپتامبر بوندسلیگا انتخاب شد.

 

او به جوانترین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که یک بازی لیگ قهرمانان را آغاز کرد زیرا بیرمنگام مقابل لاتزیو در مرحله گروهی در 20 اکتبر بازی کرد. او در سه ماه اول فصل با 6 بازی شروع و 7 بازی تعویضی در بوندسلیگا به یک بازیکن ثابت در تمام مسابقات تبدیل شد. و همچنین چهار لیگ قهرمانان آغاز می شود. اگرچه او دو بازی اول سال 2021 را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد اما بعداً به عنوان شروع کننده ثابت بازگشت.

 

بلینگام اولین گل خود در بوندسلیگا را در پیروزی 3-2 مقابل VfB اشتوتگارت به ثمر رساند.

 

در سطح بین المللی، بلینگام برای زیر 15 و زیر 16 سال انگلیس بازی کرد و در نهایت در تیم زیر 17 سال انگلیس برای جام سیرنکا، تورنمنت دوستانه ای که در سپتامبر 2019 برای آماده سازی برای مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا 2020 برگزار شد، قرار گرفت. برای تیم زیر 21 سال برای مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا مقابل کوزوو و اتریش در سپتامبر 2020.

 

بلینگام برای اولین بار در نوامبر 2020 به تیم بزرگسالان انگلیس دعوت شد و اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه مقابل جمهوری ایرلند در 12 نوامبر انجام داد.

 

او در ترکیب انگلیس برای یورو 2020 قرار گرفت که به دلیل همه گیری کووید-19 تا ژوئن 2021 به تعویق افتاد. او در بازی ابتدایی آنها مقابل کرواسی که با نتیجه 1-0 به سود انگلیس به پایان رسید، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.

 

جود بلینگام آخرین بازی خود را در سی و دومین روز مسابقه فصل 2022/23 (13 می 2023) انجام داد. او در حالی که برای بوروسیا دورتموند بازی می کرد با نتیجه 5-2 بر بوروسیا ام گلادباخ پیروز شد. او در تمام این بازی به عنوان هافبک بازی کرد. با این کار او یک گل به ثمر رساند. او در مجموع پنج بار به سمت دروازه حریف شوت زد. از نظر مجموع لمس، بازیکن با پیراهن شماره 22، 82 مالکیت توپ انفرادی داشت. علاوه بر این، او در آخرین مسابقه 30 تکل چالش داشت. از این تعداد، او توانست 21 برد را به دست آورد - و بنابراین بیش از هر بازیکن دیگری در این بازی موفق بود. وی در مجموع بازی خود در این بازی مسافتی معادل 10.4 کیلومتر را طی کرد. با این کار او در مجموع 29 دوی سرعت داشت.

 

در مورد جود بلینگام

تصاویر جود بلینگام و خانواده اش

 

جود بلینگام در طول دوران حرفه ای خود در بوندسلیگا 92 بازی انجام داده است. از این تعداد، او 57 برد داشته است. او تمام بازی های دوران حرفه ای خود را در بوندسلیگا به عنوان عضوی از بوروسیا دورتموند انجام داده است. تا اینجا، جود بلینگهام در مجموع 12 توپ در تور قرار داده است.

 

بلینگام که به دلیل کنترل استثنایی بر توپ، بدنی و کیفیت فنی اش شناخته شده است، اغلب به عنوان یکی از بهترین هافبک های جهان شناخته می شود. بلینگام توسط فیلیپ لام به عنوان یک "هافبک کامل" توصیف شده است. علاوه بر این، او به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های جوان در جهان شناخته می شود. بلینگام به خاطر جشن گرفتن گل با دست های دراز، بالا سر و سینه اش معروف است.

 

زندگی حرفه ای جود بلینگام

زندگی حرفه ای جود بلینگام

 

دورتموند

جام حذفی آلمان (۱): 21-2020

 

انگلستان

نایب قهرمان جام ملت های اروپا (یورو) (۱): 2020

 

فردی

بهترین گل فصل بیرمنگام سیتی (۱): 2018

 

بلینگام در سال 2018 در تیم زیر 15-16 بیرمنگام سیتی گل فصل را به دست آورد.

 

او به عنوان بازیکن برتر مسابقات جام Syrenka در سال 2019 و بهترین بازیکن جوان ماه EFL در نوامبر 2019 انتخاب شد.

او به عنوان بازیکن جوان سال بیرمنگام سیتی در سال 2019-2020 و بهترین بازیکن جوان فصل EFL در فصل 2019-20 انتخاب شد.

او در سپتامبر 2020 به عنوان بازیکن تازه کار ماه بوندسلیگا و در اکتبر 2021 بهترین گل ماه بوندسلیگا شد.

 

برخی از رکوردها و شنیدنی های جالب در خصوص جود بلینگام به شرح زیر است:

بلینگام با انتقال 25 میلیون یورویی از بیرمنگام به دورتموند، تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن زیر 17 سال در تاریخ فوتبال شد.

 

جود با گلزنی برای دورتموند در دیدار جام حذفی در 14 سپتامبر، با 17 سال و 77 روز، تبدیل به جوانترین گلزن تاریخ این باشگاه شد.

 

جود بال همچنین توانسته رکورد فیل فودن را بشکند و با حضور برابر لاتزیو در 20 اکتبر 2020، جوانترین انگلیسی شود که در یک بازی لیگ قهرمانان به صورت فیکس به میدان رفته است.

 

جود بلینگام کیست

جود بلینگام کیست

 

جود بلینگام که بود

زندگی شخصی جود بلینگام

 

آشنایی با جود بلینگام

درباره زندگی جود بلینگام

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow