تجهیزات و لوازم ماهیگیری که برای ماهی گرفتن به آن نیاز دارید آیا می دانید چگونه می توانید بهترین لوازم ماهیگیری را تهیه کنید؟


			
		تجهیزات و لوازم ماهیگیری که برای ماهی گرفتن به آن نیاز دارید
		آیا می دانید چگونه می توانید بهترین لوازم ماهیگیری را تهیه کنید؟
0
تجهیزات ماهیگیری    ماهیگیری از جمله ورزش هایی است که با هدف تفریح و کسب درآ...



تجهیزات ماهیگیری

 

 ماهیگیری از جمله ورزش هایی است که با هدف تفریح و کسب درآمد انجام می شود. جالب است که بدانید در آثار به جا مانده از گذشتگان مشخص شده که ماهیگیری از ابتدای سکونت انسان ها در اطراف مناطق دریایی وجود داشته است. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص راه های پیدا کردن انواع لوازم ماهیگیری مناسب صحبت کنیم. مهمان مقاله ی ما باشید تا با به کار بردن این روش ها بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

اگر بخواهید در ماهیگیری موفق باشید، باید لوازم استانداردی را برای این کار انتخاب کنید. متاسفانه خرید وسایل ماهیگیری تا حدودی گیج کننده است. مهم ترین وسایل ماهیگیری که لازم است برای صید ماهی تهیه کنید، شامل موارد زیر است:

 

چوب ماهیگیری

چوب ماهیگیری به وسیله ی میله مانند و بلندی گفته می شود که اغلب از جنس فایبرگلاس و کربن گرافیت ساخته می شوند. هر چه چوب های ماهیگیری بلندتر باشند بهتر می توان در فاصله های دورتر و عمیق تر آب ها ماهی های بزرگ را صید کرد. این چوب ها براساس فاکتورهایی مانند: شدت ارتعاش، میزان حرکت، قدرت، قابلیت انعطاف، مقدار اکشن و استحکام دسته بندی می شوند.

 

انتخاب چوب ماهیگیری به مواردی مانند: نوع ماهی هایی که صیادان قصد صید آن را دارند و میزان تخصص و تجربه ی آنها بستگی دارد. اگر قصد دارید که به صورت تفریحی ماهیگیری کنید لازم نیست که چوب های بلند و پیشرفته را تهیه کنید.

 

در مقابل اگر می خواهید ماهیگیری را به عنوان یک شغل انتخاب کرده و ماهی های مخصوص پخت غذا (مانند: غزل آلا، کپور و کفال) را صید کنید باید چوب های ماهیگیری بلندتر، منعطف تر، قدرت ارتعاش بیشتر (برای آگاه شدن از اتصال ماهی به غلاب)، دارای نخ و دسته ی محکم و جنس بدنه ی قوی تر را انتخاب کنید.

 

از لحاظ ارتفاع چوب های ماهیگیری، ارتفاع استاندارد چوب ها باید در حدود 30 تا 40 سانتی متر نسبت به قد شما بلندتر باشد. البته هر چه ارتفاع چوب ماهیگیری کمتر باشد، توان کنترل آن بیشتر است. برای اینکه با انواع چوب های ماهیگیری آشنا شوید در این قسمت از مقاله به بررسی انواع چوب های ماهیگیری می پردازیم.

 

 قلاب ماهیگیری, راهنمای خرید لوازم ماهیگیری, لیست مهمترین لوازم ماهیگیری

چوب ماهیگیری

 

انواع چوب های ماهیگیریچوب ماهیگیری با جنس فایبر و ارتفاع 360 سانتی متر

این چوب های ماهیگیری دارای ارتفاع 360 سانتی متر و وزن 350 گرم هستند. از لحاظ قدرت انعطاف و میزان اکشن این مدل ها برای افرادی که قصد دارند به در آینده ی نزدیک برای اولین بار ماهیگیری را آغاز کنند، بسیار مناسب است.

 

قیمت چوب های ماهیگیری 360 سانتی متری نسبتا به مدل های دیگر کمتر است و به خاطر جنس فایبرگلاسی که دارند استحکام و قدرت بالایی دارند. زمانی که این چوب ها را باز کنید متوجه می شوید که ار 7 تکه تشکیل شده اند و در زمان جمع شدن طولی حدود 65 سانتی متر دارند.

 

چوب ماهیگیری آلبراستار

این مدل نسبت به مدل قبلی میزان اکشن بالاتری دارد. بنابراین امکان خم شدن بیشتر آن فراهم است. از لحاظ جنس بدنه، مدل آلبراستار از کربن تولید شده. بنابراین دارای وزن سبک، استحکام زیاد و قیمت نسبتا بالایی است. اگر قصد دارید کار ماهیگیری را به شکل تخصصی دنبال کنید توصیه می کنیم به دنبال مدل های پیشرفته تر باشید.

 

آشنایی با چرخ ماهیگیری

چرخ ماهیگیری در واقع به جزئی گفته می شود که با اتصال به بدنه ی چوب ماهیگیری امکان باز شدن، پرتاپ و جمع شدن نخ میله ی ماهیگیری را فراهم می کند. برای انتخاب چوب ماهیگیری دقت کنید که هر چه چرخ ماهیگیری سبک تر و سریع تر باشد، کارآیی آن بیشتر است.

 

مورد مهم دیگر چرخ های دوّار آن است هر چه چرخ ها روان تر باشند سرعت پرتاب نخ چرخ ماهیگیری بیشتر است. برای اشنایی بیشتر با انواع چرخ های ماهیگیری به موارد زیر توجه کنید.

 

خرید لوازم ماهیگیری, لیست مهمترین لوازم ماهیگیری, انواع لوازم ماهی گیری

چرخ ماهیگیری

 

چرخ ماهیگیری کربنی

چرخ های ماهیگیری کربنی جز بهترین چرخ های ماهیگیری هستند. این چخ ها قیمت مناسبی دارند. معمولا مقدار نخی که به چرخ های کربنی متصل می شود حدود 100 تا 200 متر است. این میزان، مقدار استاندارد طول نخ های ماهیگیری است.

 

چرخ ماهیگیری میشل

چرخ ماهیگیری مدل میشل یکی از حرفه ای ترین چرخ های ماهیگیری موجود در بازار است. مهم ترین ویژگی این مدل ان است که در کنار دوکاچه ها، ده عدد شانژمان و بلرینگ وجود دارد. تعداد بالای شانژمان به روان بودن و سرعت جمع شدن سریع نخ ماهیگیری کمک می کند.

 

نخ ماهیگیری

احتمالا اولین چیزی که با کلمه ماهیگیری به ذهن شما خطور می کند وجود نخ های بلند و سفید است که به انتهای آن یک غلاب رنگی متصل شده. نخ های ماهیگیری براساس ویژگی هایی مانند: خاصیت الاستیکی، اندازه، استحکام و شفافیت دسته بندی می شوند.

 

این نخ ها باید از لحاظ ضخامت به صورتی باشند که هنگام برخورد به صخره دچار پارگی نشوند. از لحاظ طول، نخ های ماهیگیری باید حداقل 30 سانتی متر باشند تا بتوانند در اعماق آب ماهی های مناسب برای مصرف خوراکی را صید کنند. از جمله بهترین نوع نخ های ماهیگیری نخ هایی هستند که ضخامت 0.35، وزن 10 کیلوگرم و طول 100 سانتی متر دارند.

 

قلاب ماهیگیری, لوازم ماهیگیری, لوازم ماهی گیری

نخ ماهیگیری

 

قلاب

قلاب به ابزاری می گویند که با اتصال به قسمت داخلی دهان ماهی، باعث صید شدن آن می شود. قلاب مناسب باید متناسب با وزن و اندازه ی ماهی هایی که قصد دارید شکار کنید، انتخاب شوند. انواع قلاب های موجود در بازار شامل: قلاب های تک سر، دو سر ستاره ای و دایره ای است که هر کدام وزن و سایزهای متفاوتی دارند. توصیه می کنیم که برای شروع ماهیگیری از انواع تک سر که وزن متوسطی دارند استفاده کنید.

 

 لوازم ماهی گیری عکس, لوازم ماهیگیری, خرید لوازم ماهیگیری

قلاب ماهیگیری

 

طعمه

طعمه ها به مواد غذایی طبیعی و یا مصنوعی می گویند که پس از متصل کردن آن به قلاب، ماهی ها گمراه و صید می شوند. طعمه باید غذای مورد علاقه ی ماهی هایی باشد که قصد دارید آنها را شکار کنید. همچنین از لحاظ اندازه باید به گونه ای انتخاب شوند که به راحتی در قلاب قرار گرفته و توسط ماهی صید شوند. انواع طعمه ها به صورت طبیعی و مصنوعی (بو و شکل طعمه های واقعی را دارند) در بازار موجودند.

 

لوازم ماهیگیری, خرید لوازم ماهیگیری, خرید اینترنتی لوازم ماهیگیری

طعمه برای ماهیگیری

 

شناور

شناور به ابزارهایی گفته می شود که به قسمت میانی نخ متصل شده و با وزن دادن به آن سبب پایین رفتن نخ به اعماق آب می شوند. یکی از راه هایی که از اتصال ماهی به قلاب مطلع می شوید نیز حرکت غیر عادی شناور روی سطح آب است. جنس شناورها معمولا از انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. تفاوت انواع آنها فقط در مقدار وزنی است که سبب پایین رفتن نخ و غلاب ماهیگیری می شود.

 

لوازم ماهی گیری عکس, لوازم ماهیگیری, خرید لوازم ماهیگیری

شناور ماهیگیری

 

در این مقاله در خصوص انواع لوازم ماهیگیری صحبت کردیم. برای انتخاب لوازم ماهیگیری مناسب توصیه می کنیم در نظر داشته باشید که قصد دارید تا چه حد این کار را حرفه ای دنبال کنید؛ پس از در نظر گرفتن جواب این سوال و در نظر گرفتن اطلاعات این مقاله، بهترین نوع وسایل ماهیگیری را انتخاب کنید.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow