فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش + بهترین زمان خوردن قهوه هنگام ورزش آیا خوردن قهوه قبل از ورزش مفید است؟ 


			
		فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش + بهترین زمان خوردن قهوه هنگام ورزش
		آیا خوردن قهوه قبل از ورزش مفید است؟ 
0
تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش   نوشیدن قهوه قبل از ورزش میتوانید روی افزایش &#...



تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش میتوانید روی افزایش انرژی و تمرکز برای انجام تمرینات ورزشی کمک کرده و باعث بهبود چربی سوزی هنگام ورزش شود. 

قهوه به دلیل وجود کافئین خاصیت انرژی زایی دارد به همین دلیل برخی ورزشکاران ترجیح می دهند قبل از شروع تمرین ورزشی یک فنجان قهوه میل نمایند. 

در این مقاله بیتوته قصد داریم تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش را با هم بررسی کنید و از مضرات و فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش آگاه شویم. 

 

تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش

قهوه نوشیدنی سرشار از کافئین و خوش طعمی است که طرفداران خاص خودش را دارد. معمولا ورزشکاران با هدف افزایش عملکرد بدنشان هنگام ورزش و بالا رفتن توانایی و انرژی لازم برای جلسات تمرینی از قهوه استفاده می کنند. 

 

از آنجایی که قهوه به سرعت جذب بدن می شود و بعد از 60 دقیقه بعد از مصرف قهوه ، کافئین موجود در خون افزایش پیدا میکند و تقریبا 0.5 تا 3.5 درصد کافئین قهوه مصرف شده از طریق عرق و ادرار دفع می شود. 

 

براساس مطالعات انجام شده فهوه میتواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد سیستم عصبی ورزشکاران بگذارد البته مضرات و فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش به میزان مصرف و زمان مصرف قهوه قبل از ورزش بستگی دارد. 

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قهوه را یک ساعت الی 20 دقیقه قبل از جلسه تمرینی مصرف کنید باعث افزایش غلظت پلاسمای خون شده و به بهبود عملکرد بدن کمک میکند و از سویی دیگر بدن را آماده می کند که برا دریافت انرژی بیشتر برای انجام فعالیت های فیزیکی از ذخایر چربی استفاده نماید. نوشیدن قهوه قبل از ورزش به عضلات کمک میکند که فعالیتهای ورزشی سنگین تر را به راحتی انجام دهند و دیرتر خسته شوند. 

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش, خوردن قهوه قبل از ورزش, تاثیر خوردن قهوه قبل از ورزش

زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش

 

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

 بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی 1 ساعت قبل از ورزش است. خوردن قهوه قبل از ورزش کمک میکند بدنتان از سلولهای چربی به عنوان منبع انرژی استفاده نماید و در نتیجه سوخت و ساز بدن افزیش پیدا میکند  کالری بیشتری می سوزانید. 

 

قهوه ای که برای چربی سوزی میل می نمایید ترجیحا باید  پرکافئین ، کم شیرین و بدون خامه و افزودنی باشد بنابراین بهتر است دور قهوه های فوری را خط بکشید . 

 یکی از بهترین گزینه ها برای شما نوشیدن یک فنجان اسپرسو به همراه یک عدد شکلات کاکائویی بالای 70 درصد است. 

 

اگر هدف شما  از نوشیدن قهوه ، افزایش چربی سوزی است بهتر است از قهوه سبز استفاده کنید که کافئین و اسید کلروژنیک بیشتری دارد بنابراین میتواند تاثیر بیشتری برای چربی سوزی داشته باشد. 

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش, خوردن قهوه قبل از ورزش, تاثیر خوردن قهوه قبل از ورزش

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

 

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

خوردن قهوه قبل از ورزش میتواند مزایای زیادی داشته باشد که بهتر است آن ها را با هم بررسی کنیم. 

 

نوشیدن قهوه و افزایش تمرکز

قهوه باعث تقویت عملکرد ذهنی و افزایش تمرکز می شودو تمرکز یکی از ملاک های مهم موفقیت در فعالیت های ورزشی است. زمانی که وزنه می زنید یا ورزش هوازی انجام میدهید ، افزایش تمرکز باعث می شوود بتوانید بهتر و راحت تر تمریناتتان را پیش ببرید. 

 

مصرف قهوه و کاهش درد عضلانی

بعد از ورزش به خصوص اگر تمرین جدیدی را شروع کرده باشید یا وزنه هایتان را سنگین تر کرده باشید احساس درد در عضلات خواهید داشت . نوشیدن قهوه کمک میکند که درد عضلانی کمتری احساس کنید.

 

خوردن قهوه و بهبود عملکرد ورزشی

خوردن قهوه قبل از ورزش به بدن شما قدرت می دهد تا زمانی طولانی تر فعالیت های ورزشی را انجام دهد و به طور کلی عملکرد ورزشی تان بهبود پیدا خواهد کرد. 

 

مصرف قهوه و بهبود گردش خون

بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن 150 گرم قهوه در طول روز میتواند جریاان خون مویرگی را تا 30 درصد افزایش دهد ، زمانی که جریان خون افزایش پیدا میکند اکسیژن رسانی به بافت ها بهبود یافته و بهتر از قبل می توانید سنگینی تمرینات ورزشی را تحمل کنید. 

 

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش, فواید نوشیدن قهوه در حین ورزش, مضرات نوشیدن قهوه بعد از ورزش

نوشیدن قهوه حین ورزش کردن

 

فواید نوشیدن قهوه در حین ورزش

اگر جزو افرادی هستید که ورزش های هوازی طولانی مدت مثل دوچرخه سواری های طولانی انجام میدهد بدنتان در هنگام ورزش اکسیژن زیادی مصرف میکند. نوشیدن قهوه در حین ورزش باعث کاهش میزان خستگی شما شده و کمک می کند راحت تر بتوانید به فعالیت ورزشی خود ادامه بدهید. 

تاثیر قهوه بر عضلات و مسیرهای عصبی باعث تسهیل عملکرد تارهای عضلانی می شود و کمک میکند احساس بهتری داشته باشید. 

 

مضرات نوشیدن قهوه بعد از ورزش

بعد از ورزش معمولا ضربان قلب بالا است و مصرف نوشیدنی های کافئین دار میتواند باعث بروز عوارضی از جمله عصبی شدن ، اختلال خواب و تپش قلب شود. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow