شنای آزاد به چه نوع شنایی گفته می شود؟ تعریف شنای آزاد


			
		شنای آزاد به چه نوع شنایی گفته می شود؟
		تعریف شنای آزاد
0
شنای آزاد   شنای آزاد نوعی شناست که به وسیله فینا (فدراسیون جهانی شنا، شیرجه &...



شنای آزاد

 

شنای آزاد نوعی شناست که به وسیله فینا (فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو) تعریف شده و در مسابقات گوناگون جهانی و المپیک اجرا می‌شود. این سبک از با سرعت ترین انواع شنا به حساب می آید. منظور از شنای آزاد این است که در مسابقات این شنا، یک شناگر می‌تواند با هر فرمی که می‌خواهد شنا کند به‌جز کرال پشت، شنای قورباغه و شنای پروانه.
شنای آزاد

شنای آزاد به آن معناست که به کار بردن تکنیک ویژه ای در مسابقات تعیین نشده است.

 

شناگر می تواند هر تکنیکی  را غیر از سه شنای معمول استفاده کند ولی به زودی معلوم شد که شنای کرال در سرعت از بقیه شناها بهتر است.

 

شنای آزاد, آموزش شنای آزاد,تعریف شنای آزاد

تعریف شنای آزاد

 

برای هواگیری سر به سوی چپ یا راست بی آن که بلند شود برگردانده میشود. دهان بیرون آب و هوا گرفته و گردن وضعیت عادی خود را دارد آنگاه در زیر آب هوا از دهان و بینی به بیرون داده می شود.

 

هواگیری اغلب سه ریتمی انجام می‌گیرد، یعنی در هر سه بار کشش دست یک بار هواگیری انجام شود. بدن در هر فاز از حرکت باید کشیده آرام و تقریباً موازی سطح آب باشد.

 

کمربند شانه ای پیوسته به حول محور طولی بدن به سمت دست کشیده شده میچرخد. سر وضعیت ریلکس و طبیعی خود را دارد صورت به سمت پایین قدری متمایل به جلو باید قرار گیرد. ضربه های پا مثل ضربه های شلاق می باشد که از باسن آغاز شده و از زانو گذشته در نوک انگشتان پا به پایان می رسد.

 

شنای آزاد, آموزش شنای آزاد,شنای آزاد به چه معنی است

آموزش شنای آزاد

 

پنجه های پا در موقع ضربه به پایین در اثر فشارها از قسمت مچ به طور کامل کشیده می شود که باید قدری متمایل به داخل شود. این نوع حرکت شلاقی رانها مانع می‌شود که زانو زیاد به سوی پایین کشیده شود .

 

دست در پهنای شانه ی دست کشیده شده نرم وارد آب شده و تا حد امکان به سوی جلو کشیده می شود و بلافاصله کشیدن آب آغاز می گردد موقع کشیدن آب به وسیله دست برای بیشتر شدن فشار حتما آرنجها به سمت بالا باشد.

 

هدف این است که با اهرم کردن دست و ساعد بدن را از روی دست به سمت جلو هدایت کنیم، فاز کشیدن سریع آب تا بیرون آمدن دستها ادامه دارد.

 

شنای آزاد, آموزش شنای آزاد,شنای آزاد به چه نوع شنایی گفته می شود

شنای آزاد به چه معنی است

 

دستها در بیرون آب در وضعیت کاملا ریلکس و شل به صورت کشیده و یا از آرنج خم شده به طرف جلو هدایت می‌شود. به این ترتیب به گردش خون در دستگاه جریان یافته و استراحت می کند.

 

اغلب شیوه شش ضربه ای پا به کار گرفته می شود که به جای هر ۶ ضربه ی پا دو بار دستها آب را به سمت عقب میکشد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow