بیوگرافی هارالد شوماخر یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال جهان بیوگرافی و عکس های هارالد شوماخر


			
		بیوگرافی هارالد شوماخر یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال جهان
		بیوگرافی و عکس های هارالد شوماخر
0
بیوگرافی هارالد شوماخر   هارالد شوماخر یکی از بهترین دروازه بان های فوتبا ...



بیوگرافی هارالد شوماخر

 

هارالد شوماخر یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال آلمان بود. هارالد آنتون شوماخر در جریان دو دهه فعالیت ورزشی، به جایگاه یکی از بهترین دروازه بانان فوتبال آلمان و جهان دست یافت.
چکیده ای از بیوگرافی شوماخر

نام کامل: هارالد آنتون شوماخر

تاریخ تولد: ۶ مارس ۱۹۵۴ ‏

محل تولد: دورن، آلمان غربی

قد: ۱٫۸۶ متر( ۶ فوت ۱ اینچ)

پست: دروازه بان

 

بیوگرافی هارالد شوماخر

هارالد شوماخر در تاریخ ۶ مارس ۱۹۵۴ در شهر کوچک دورن واقع در ایالت نوردراین وستفالن آلمان چشم به جهان گشود. شوماخر در سال ۱۹۶۲ یعنی در سن ۸ سالگی ورزش فوتبال را شروع کرد. پس از آن که در پست های مختلف به خدمت گرفته شد، سرانجام با تشخیص مربی، درون دروازه قرار گرفت. خود او بعدها اعتراف نموده بود که:« دروازه بانی تنها پستی بود که به آن علاقه داشتم، زیرا من اهل دویدن نبودم.»

 

تیم فوتبال کلن در دهه ۶۰ دروازه بانی داشت به نام« تونی شوماخر». به یاد همین بازیکن بود که در کلن هارالد شوماخر را هم« تونی» می نامیدند.

 

در کتابی که در سال ۲۰۰۰ در رابطه با تاریخچه تیم فوتبال باشگاه اف.ث.کلن آلمان انتشار یافت، در مورد هارالد شوماخر، دروازه بان فراموش نشدنی این باشگاه و تیم ملی فوتبال آلمان در دهه ۸۰ آمده است:« امیزه ای از کارایی و درخشش، بی باکی و فرهمندی تحریک آمیز ، هارالد شوماخر را به یکی از تاثیرگذارترین پدیده های فوتبال کلن و آلمان تبدیل می کند».

 

شخصیت شوماخر ساخته و پرداخته شده از روزهای دشوار بچگی در شهر کوچک دورن است که از وی یک شخصیت محکم و استوار، بی باک و بی پروا و در عین حال دروازبانی چالاک و کوشا ساخت. صراحت لهجه تونی زبانزد بود و این صراحت لهجه نهایتا با انتشار خاطرات خود و تصویری از سیاهی ها و پشت پرده های فوتبال آلمان که جنجال بسیار بزرگی در زمان خود( 1987) به وجود آورد به اوج خود رسید.

 

تونی شوماخر در نوشته های خود به زمان کودکی مشقت بار خود اشاره نمود ، از برخورد وحشتناک با باتیستون و تبعات عجیب بعد از آن، از رختکن آشفته تیم ملی آلمان و اختلافات عمیقی که وجود داشت و کم تر کسی از آن آگاه بود، از داد و ستدهای غیر قانونی، از دوپینگ و فساد و فضای مسمومی که خود به چشم دیده بود و در پایان انتشار آن سبب اخراجش از تیم ملی آلمان و باشگاه کلن گردید!

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

هارالد شوماخر

 

فعالیت های هارالد شوماخر

وی در ۸ سالگی ورزش فوتبال را شروع کرد. شوماخر توانست درون دروازه توانایی های ورزشی خود را بروز دهد. او سریع پله های رشد و تعالی را پیمود و از طریق مسابقه های منطقه ای و آنگاه ایالتی جوانان، به تیم ملی فوتبال جوانان آلمان راه یافت. در انجا البته دروازه بان ذخیره بود. باشگاه فوتبال کلن از همان موقع در پی او بود و سرانجام در سال ۱۹۷۲ این بازیکن با استعداد را در سن ۱۸ سالگی به صفوف خود جلب کرد.

 

در آن سالها ، در حالیکه شوماخر دروازه بانی گمنام بود و بیشتر وقت ها را روی نیمکت ذخیره ها می گذراند، آلمان عصر طلایی فوتبال خود را تجربه می کرد. ولی یک اتفاق، فرصتی تاریخی در اختیار شوماخر قرار داد و وی هم با پیگیری از این فرصت به بهترین نحوی استفاده کرد. آسیب دیدگی شدید دروازه بان اصلی تیم کلن سبب گردید که شوماخر بعنوان دروازه بان شماره یک درون دروازه قرار گیرد. وی به سرعت توانست با بی باکی فراوان، پرش های حیرت انگیز و واکنش های به موقع ، جای خود را درون دروازه تثبیت کند.

 

درخشش شوماخر در بازي های لیگ برتر فوتبال آلمان( بوندسلیگا) بگونه ای بود که وی در سن ۲۵ سالگی به تیم ملی فوتبال آلمان فراخوانده شد. در آن هنگام دروازه بان شماره یک و بی چون و چرای تیم ملی آلمان، سپ مایر بود که الگوی شوماخر هم به شمار می رفت. ولی باز هم حادثه ای ديگر سبب گردید که شوماخر به دروازه بان شماره یک تیم ملی تبدیل شود. مایر در یک سانحه رانندگی شدیداً مصدوم گردید و به ناچار با فعالیت در میدان های ورزشی وداع کرد. به این ترتیب راه برای افتخارات ملی شوماخر باز شد.

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

زندگینامه هارالد شوماخر

 

شوماخر در سال 1980 به اولین افتخار بزرگ خود دست یافت و با تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان اروپا شد. بعد از آن ولی برای دو دوره ی پی درپی یعنی در سال های 1982 و 1986 تیم ملی فوتبال آلمان در بازي های نهایی جام جهانی فوتبال در مقابل تیمهای ایتالیا و آرژانتین ناکام گردید تا در حسرت قهرمانی جهان باقی ماند.

 

شوماخر در مقایسه تیم ملی فوتبال آلمان سال 1982 با 1986 و یادآوری خاطرات آن سالها می گوید:« هر دو تیم خيلي خوب بودند. تیم سال 1986 از نظر بازیکن های فردی با داشتن مهره هایی مانند رومینیگه و ماتیوس بهتر بود. ولی متأسفانه در مقابل آرژانتین هم باختیم و با وجود تلاش نتوانستیم بازي را به وقت اضافی بکشانیم، چون بیشتر با حس خود بازي می کردیم تا با عقلمان. در هر صورت دوبار در بازي نهایی در مقابل بهترین تیم های جهان شکست خوردیم. هنوز هم برای من یادآوری آن خاطره ها جالب است».

 

جام جهانی سال 1982 در اسپانیا، هم زمان یکی از نقطه های تاریک دوره ی فعالیت ورزشی شوماخر بود. در دیدار نیمه نهایی این مسابقات که آلمان در مقابل فرانسه قرار گرفته بود، خطای بسیار خشن شوماخر بر روی" باتیستان" بازیکن فرانسوی در محوطه ی جریمه، به آسیب دیدگی شدید این بازیکن منجر گردید و او چند ماه در بیمارستان بستری بود. شوماخر بعد از بازي در صدد توجیه اشتباه خویش برآمد و از همین رو در سراسر محافل ورزشی اروپا مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

 فعالیت های هارالد شوماخر

 

شوماخر برای رهایی از این رسوايي ورزشی و پیدا کردن چهره ای مقبول، نیازمند دو سال کوشش مداوم بود. او توانست با بازي های خوب و رفتار ورزشی مناسب، آن رویداد تلخ را جبران کند. در سال های 1984 و 1986 عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال آلمان را از آن خود کرد.

 

شوماخر خیال داشت فعالیت ورزشی خود را بعنوان دروازه بان تیم ملی تا مسابقه های جام ملت های اروپا در سال 1988 ادامه دهد، ولی انتشار کتاب خاطرات وی تحت عنوان« سوت شروع بازي»، این نقشه را برهم زد. او در آن کتاب، مسائلی خصوصی بازیکنان تیم ملی را که در اردوها شاهد آن بود مطرح و سیمای بعضی از بازیکنان را در افکار عمومی لکه دار كرد. همین كار سبب گردید که وی ديگر به تیم ملی آلمان دعوت نشود. بعد از آن شوماخر برای سه سال به ترکیه رفت و برای تیم فنرباغچه ی استانبول بازي کرد. او در آن جا هم موفق بود.

 

شوماخر در سال 1991 به آلمان برگشت و در آخرین سال حضور در میدان، محافظت از دروازه ی بایرن مونیخ را بر عهده داشت. او در سال 1992 کفش هایش را برای همیشه آویخت.

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

افتخارات هارالد شوماخر

 

باشگاههای هارالد شوماخر:

تا ۱۹۷۲:دورن

۱۹۷۲ – ۱۹۸۷ اف. ث. کلن، ۴۲۲ بازی

۱۹۸۷ – ۱۹۸۸ شالکه ۰۴، ۳۳ بازی

۱۹۸۸ – ۱۹۹۱ فنرباغچه استانبول، ۸۹ بازی

۱۹۹۱ – ۱۹۹۲ بایرن مونیخ ، ۸ بازی

۱۹۹۵ – ۱۹۹۶ بوروسیا دورتموند، ۱ بازی

 

تیم ملی:

۱۹۷۹ – ۱۹۸۶ تیم ملی آلمان، ۷۶ بازی

 

به عنوان مربی:

۱۹۹۶ – ۱۹۹۸ بوروسیا دورتموند( مربی دروازه بان ها)

۱۹۹۸ – ۲۰۰۰ فورتونا کلن

۲۰۰۱ – ۲۰۰۳ بایر ۰۴ لورکوزن( مربی دروازه بان ها)

  

ازدواج هارالد شوماخر

شوماخر تا به حال دو بار ازدواج کرده است. او پس از ۱۶ سال زندگی مشترک در سال ۱۹۹۲ از همسرش، مارلیس جدا شد و چندی بعد دوباره ازدواج کرد.

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

هارالد شوماخر و همسر اولش مارلیس

 

افتخارات هارالد شوماخر

۱۹۷۳:نایب قهرمان بوندسلیگا

۱۹۷۳:فینالیست جام حذفی آلمان 

۱۹۷۷:قهرمان جام حذفی آلمان 

۱۹۷۸:قهرمان بوندسلیگا

۱۹۷۸:قهرمان جام حذفی آلمان 

۱۹۸۰:قهرمان اروپا

۱۹۸۰:فینالیست جام حذفی آلمان 

۱۹۸۲:نایب قهرمان جهان

۱۹۸۲:نایب قهرمان بوندسلیگا

۱۹۸۳:قهرمان جام حذفی آلمان 

۱۹۸۴:بازیکن فوتبال سال آلمان

۱۹۸۶:نایب قهرمان جهان

۱۹۸۶:بازیکن فوتبال سال آلمان

۱۹۸۶:فینالیست جام یوفا

۱۹۸۹:قهرمان لیگ ترکیه 

۱۹۹۶:قهرمان بوندسلیگا

 

تصاویر هارالد شوماخر
هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

عکس های هارالد شوماخر

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

تصاویر هارالد شوماخر

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

هارالد شوماخر

 

هارالد شوماخر, بیوگرافی هارالد شوماخر, فعالیت های هارالد شوماخر

باشگاههای هارالد شوماخر 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow