بیوگرافی مرتضی شریفی (والیبالیست) بیوگرافی و عکس های مرتضی شریفی


			
		بیوگرافی مرتضی شریفی (والیبالیست)
		بیوگرافی و عکس های مرتضی شریفی
0
بیوگرافی مرتضی شریفی   مرتضی شریفی بازیکن تیم ملی والیبال مردان ایران و با...



بیوگرافی مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی بازیکن تیم ملی والیبال مردان ایران و باشگاه هلیلیه بلدیه اسپور ترکیه است.مرتضی شریفی در سال ۱۳۸۸ به عضویت باشگاه مقاومت ارومیه است درآمد. وی در سال ۲۰۱۸ در لباس تیم ملی بزرگسالان موفق گردید به مقام قهرمانی المپیک آسیایی در جاکارتای اندونزی دست یابد. در سال ۲۰۱۹ وی بهمراه تیم ملی ایران با مقام قهرمانی بازیهای انتخابی المپیک در آسیا دست بافت و به المپیک صعود کرد.
چکیده ای از بیوگرافی مرتضی شریفی

نام کامل: مرتضی شریفی

محل تولد: ارومیه

تاریخ تولد: ۱۳۷۸/۳/۶

قد: ۱متر و ۹۳ سانتیمتر

ورزش: والیبال

شروع فعالیت در والیبال: ۱۳۸۸

 

بیوگرافی مرتضی شریفی:

مرتضی شریفی در 6 خرداد ماه سال 1378 در ارومیه به دنیا آمد. وی اکنون در رشته والیبال به صورت حرفه ای فعالیت دارد. مرتضی در یک خانواده با سه فرزند به دنیا آمده است. او یک خواهر و یک برادر دارد که هردو از او سن کمتری دارند و مرتضی فرزند ارشد خانواده است.

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

مرتضی شریفی والیبالیست

 

شروع فعالیت ورزشی تیم ملی نوجوانان مرتضی شریفی

شریفی ورزش را با فوتبال شروع کرد و به گفته خودش عاشق فوتبال است ولی وی تصمیم گرفت در رشته والیبال به صورت حرفه ای فعالیت کند. در ده سالگی یعنی در سال 1388 کار حرفه ای اش را در باشگاه مقاومت ارومیه شروع کرد. وی در این باشگاه فعالیت خود را تحت سرپرستی یاشار جوادی ادامه داد. مرتضی پس از عملکرد درخشان در این باشگاه به نوجوانان متین ورامین و شهرداری بجنورد پیوست. به مدت ۳ سال در لیست تیم ملی نوجوانان والیبال ایران بود و زیر نظر محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان بود.

 

مرتضی شریفی در تیم ملی جوانان

مرتضی شریفی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ عضو تیم ملی جوانان ایران بود و توانست با این تیم به مقام قهرمانی مسابقه های زیر بیست سال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ برسد. او در سال ۲۰۱۹ توانست بهمراه تیم ملی والیبال جوانان ایران که هدایت آن برعهده ی بهروز عطایی بود توانست عنوان قهرمانی مسابقات زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان را از آن خویش کند. شریفی در این رقابت ها که در کشور بحرین برپا شد توانست بهمراه دنیله لاویا بازیکن تیم ایتالیا عنوان بهترین دریافت کننده ی قدرتی را از آن خود کند.

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

دوران باشگاهی مرتضی شریفی

 

حضور مرتضی شریفی در تیم ملی بزرگسالان

مرتضی شریفی در سال ۱۳۹۷ به دعوت ایگو کولاکوویچ به عضویت تیم ملی بزرگسالان والیبال ایران درامد و بازي های خوبی را در مرحله گروهی لیگ ملت های والیبال مردان ۲۰۱۸ انجام داد.

 

دوران باشگاهی مرتضی شریفی

مرتضی شریفی سال ۱۳۹۳ از باشگاه مقاومت ارومیه راهی نوجوانان متین ورامین گردید و هم زمان در رده سنی جوانان متین ورامین هم بازی کرد وی سال ۱۳۹۴ با عقد قراردادی یکساله به عضویت شهرداری بجنورد در آمد و با این تیم به مقام سوم رسید و در حالی که تنها ۱۶ سال داشت عنوان پدیده لیگ دسته یک را به خود اختصاص داد. مرتضی سال ۱۳۹۵ به عضویت شهرداری ارومیه در آمد و تا نیم فصل فقط یک بازی برای این تیم در سوپر لیگ بازی کرد.

 

مرتضی شریفی در لیگ برتر والیبال ایران در فصل ۹۷- ۱۳۹۶ در تیم شمس تهران که تشکیل شده از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران بود به میدان رفت و کاپیتان این تیم بود. او فصل بعد به تیم بلو والی ورونا در سری آ ایتالیا پیوست و در فصل ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ در این تیم توپ زد.

 

تیم فصل ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ مرتضی شریفی که در ایران به خاطر جهش های انفجاری و ضربات ناگهانی و سرعت دستش به صاعقه شهرت دارد تیم والیبال شهرداری کلانشهر بورسای ترکیه می باشد.

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

دوران باشگاهی مرتضی شریفی

 

ازدواج مرتضی شریفی

این بازیکن مجرد است و ازدواج نکرده است.

 

گفتگو با مرتضی شریفی

- والیبال را از چه سالی آغاز کردید؟

از سال ۱۳۸۸ با شرکت در کلاس های اموزشی والیبال را شروع کردم؛ ولی اولین باشگاه رسمی که افتخار حضور در آن را داشت، باشگاه مقاومت ارومیه بود. والیبال کار کردن من از همان تیم مقاومت به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفتم و با این تیم دوبار قهرمان لیگ بسیج و برترین بازیکن این مسابقات شدم.

 

- آیا زبان ایتالیایی را یاد گرفته ای؟

در حال حاضر مشغول یادگیری زبان ایتالیایی هستم. خوشبختانه استعداد زبان آموزی خوبی دارم. ضمن اینکه اکنون می توانم ارتباط اولیه را با کمک جواد معنوی نژاد برقرار کنم. یقینا باید بگویم که حضور« آقا جواد» برایم نعمتی است. خدا را شکر با اکثر بازیکن های تیم رفیق هستم و رابطه خوبی با تمامی بازیکنان تیم دارم؛ جواد معنوی نژاد هم که جای خود را دارد.

 

- تو جوان هستی، اهدافت چیست؟

این درست است که من جوان هستم و به همین خاطر می خواهم خودم را به عنوان یک بازیکن مهم در ورونا ثابت کنم. بازي و پیشرفت از اهداف من هستند. ورونا مکان خوبی برای پیشرفت و بهبود وضعیت است. دوست دارم یکی از برترین بازیکن های تیم ملی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشم. من همینطور می توانم بهمراه ورونا مقابل ديگر تیمهای اروپایی خوب ظاهر شوم.

 

- به غیر از تیم والیبال مقاومت که سکوی پرتابت بود، در چه تیم هایی حضور داشتید و چطور شد که به عضویت تیم ملی درآمدید؟

از تیم مقاومت بود که به تیم ملی نوجوانان و تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان دعوت شدم؛ با حضور در اردوهای تیم ملی از متین ورامین برایم پیشنهاد دادند و فصل ۹۳ در خدمت جوانان و نوجوانان متین ورامین بودم. سال ۹۴ با داشتن ۱۶ سال سن به تیم شهرداری بجنورد رفتم و زیرنظر محمد وکیلی در لیگ دسته یک بازي کردم و با این تیم مقام سوم کشوری را به دست آوردیم، در حالیکه می توانستیم به مقام قهرمانی هم برسیم.

 

با پایان فصل به تیم ملی جوانان ایران، نوجوانان والیبال ساحلی و تیم ملی دانش آموزان ایران بطور هم زمان دعوت شدم.

 

- آیا دوری از خانواده اذیتت نکرده است؟

دوری از خانواده و دوستانی که در ایران دارم خيلي برایم سخت است. خوشبختانه هرروز با هم در ارتباط هستیم. از خانواده ام هم تشکر می کنم که برای من زحمت کشیدند تا بتوانم در رشته ای که مورد علاقه ام بود پیشرفت خوبی داشته باشم. از دور دست پدر و مادرم را می بوسم.

 

تصاویر مرتضی شریفی
مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

عکس با مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

زندگینامه مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

عکس های مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

تصاویر مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

مرتضی شریفی والیبالیست

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

جدیدترین تصاویر مرتضی شریفی

 

مرتضی شریفی,بیوگرافی مرتضی شریفی ,مرتضی شریفی والیبالیست

تصاویر مرتضی شریفی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow