دلایلی برای انجام مدیتیشن


			
		دلایلی برای انجام مدیتیشن
0
روش های مدیتیشن   مدیتیشین یا مراقبه یکی از روش های آرام کردن جسم و ذهن به کمک &#...



روش های مدیتیشن

 

مدیتیشین یا مراقبه یکی از روش های آرام کردن جسم و ذهن به کمک تمرکز کردن است که با عنوان ریلکس کردن نیز در میان مردم شناخته می شود. روش های انجام دادن مدیتیشین و مراقبه بسیار متنوع است و در مناطق مختلف جهان حتی از روش های ریلکس کردن برای درمان کردن بیماری های سخت روحی و همچنین جسمی استفاده می کنند.

برای شروع مدیتیشن مقدمات و امکانات خاصی مورد نیاز نیست و شما می توانید انجام دادن مراقبه را از خانه و یا حتی از محل کار خود نیز شروع کنید.

 

فواید مدیتیشن چیست؟

رسیدن به بی ذهنی

دستیابی به آرامش درونی

زندگی کردن در لحظه حال

تصمیم گیری بهتر در شرایط مختلف

جلوگیری از اظطراب های بی مورد و کم کردن آن

بهبود عملکرد سیستم عصبی

باعث درمان آلرژی های خفیف می شود.

و …

 

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید احساس خستگی و کسالت می‌کنید و بی‌انگیزه هستید، احتمالا باید چیزی را تغییر دهید. تنظیم روزتان برای رسیدن به موفقیت بسته به کاری است که شما در آغاز روز انجام می‌دهید.

 

با تمرین مدیتیشن در صبحگاه می‌توانید مطمئن شوید که روزتان را با قدرت و انرژی کامل ادامه خواهید داد.

 

بسیاری از افراد به‌جای اینکه برای خودشان وقت بگذارند، زمان آزاد خود را با کافئین شروع می‌کنند و یا رسانه های اجتماعی یا ایمیل خود را چک می‌کنند. شما به‌جای اینکه روز خود را با خستگی و افسردگی آغاز کنید، می‌توانید با استفاده از تمرین‌های مدیتیشن صبحگاهی، ذهنتان را تغذیه کرده و روزتان را با طراوت و شادابی آغاز کنید.

 

انجام مدیتیشن,مدیتیشن چیست,آموزش مدیتیشن

مدیتیشین یا مراقبه

 

کاهش استرس

مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ با حضور ۷۰ بزرگسال مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر که کلاس های کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی را پشت سر گذاشته بودند، کاهش استرس و توانایی بهتر در مواجهه با موقعیت های استرس‌زا را نسبت به افرادی که تنها تکنیک های مدیریت استرس را فرا گرفته بودند، نشان داد. این افراد از طریق مدیتیشن ذهن‌آگاهی و حرکات سبک یوگا کاهش چشمگیر در سطوح هورمون استرس آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH) و سیتوکین های پیش التهابی را تجربه کردند.

 

مدیتیشن صبحگاهی به شما کمک می‌کند در طول روز متمرکز بمانید

مدیتیشن به شما کمک می‌کند نه‌تنها در زمان انجام آن، بلکه پس از آن نیز تمرکز داشته باشید و این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا روی امور مهم متمرکز شوید.

 

شروع روز با یک ذهن متمرکز بسیار مفید است. وقت بگذارید، در یک مکان آرام بنشینید و عمیقا تمرکز کنید. ذهنتان را از تمرکز بر روی لیست کارهایی که باید انجام دهید پاک کنید و برروی آنچه حقیقتا اهمیت دارد متمرکز شوید.

 

یکی از نکات بسیار مهمی که در زندگی همیشه کارگشا بوده، کشیدن یک نفس عمیق است که باعث می‌شود ذهنتان آرام شود. هنگام مدیتیشن، نفس عمیق کشیدن، کلید پاکسازی و آرام کردن ذهن شماست. انجام این کار به شما کمک می‌کند در طول انجام مدیتیشن و بعد از آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

کاهش فشار خون

کاهش استرس از طریق مدیتیشن می تواند گزینه ای مفید در پیشگیری از یا کاهش فشار خون بالا باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن چه به صورت مجزا و چه در ترکیب با دارو درمانی می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشته باشد.

 

بهبود خواب

مطالعات بالینی نشان داده اند که مدیتیشن ذهن‌آگاهی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و همچنین به کاهش علائم بی خوابی، تداخل خستگی و شدت خستگی کمک می کند. اگر در به خواب رفتن، خواب باقی ماندن یا تجربه خواب با کیفیت بالا با دشواری مواجه هستید، مدیتیشن ممکن است آن چیزی باشد که برای مقابله با این شرایط نیاز دارید.

 

آگاهی خود را افزایش دهید

مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا از وضعیت درون خود همانند جهان اطرافتان مطلع شوید. زمانی که با دنیای درونی خود هماهنگ می‌شوید‌، می‎توانید راحت‌تر با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید. این مسئله حس جدیدی به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در طول روز آگاهانه‌تر عمل کنید.

 

داشتن حس بهتر نسبت به خود و دنیای اطراف، به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به تصمیماتی که می‌گیرید هوشیارانه‌تر عمل کنید.

 

هرچقدر اعمال شما آگاهانه‌تر باشد، می‌توانید کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید و بهترین تصمیمات را بگیرید و اتفاقات را با هوشیاری بیشتری کنترل کنید. پس پیشنهاد می‌شود از مدیتیشن صبحگاهی استفاده کنید تا شما را در سیدن به سطح آگاهی مورد نیازتان یاری دهد.

 

انجام مدیتیشن,مدیتیشن چیست,آموزش مدیتیشن

فواید مدیتیشن

 

بهره‌ورتر می شوید

همه ما می‌خواهیم در طول روز کارهای بیشتری انجام دهیم. ابزارهای زیادی وجود دارد که بتواند در انجام این امر به شما کمک کند اما بی‌شک تأثیری که مدیتیشن می‌تواند بر بهره‌وری شما بگذارد قابل مقایسه با هیچ‌کدام از آن ابزارها نیست.

 

شما می‌توانید مدیتیشن را نه‌تنها به‌عنوان راهی برای صلح با خود درونیتان بلکه راهی برای آرامش و نظم ذهنی در نظر بگیرید. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا تمام افکار منفی یا افکاری که به‌کارتان نمی‌آید را نظم ببخشید تا در مورد مسائل بزرگتر راحت‌تر تفکر کنید.

 

در پی دستیابی به این آرامش و نظم ذهنی احتمالا متوجه می‌شوید که عملکردتان نتیجه بخش‌تر است.

 

شما برای هر کاری آماده هستید

مدیتیشن صبحگاهی به روش‌های مختلف شما را برای روزتان آماده می‌سازد. شما می‌توانید مدیتیشن خود را تمام کرده و با اطمینان به سراغ کارهای روزانه‌تان بروید و با هرچیزی که روزتان را خراب می‌کند مقابله کنید.

 

اگرچه مدیتیشن یک ابرقدرت نیست اما می‌تواند باعث شود احساس خوبی داشته باشید و در نهایت مدیتیشن را با قدرت بالا، آرامش و احساسی عالی پایان دهید.

 

انرژی، آرامش و تمرکزی که از یک تمرین مدیتیشن صبحگاهی حاصل می‌شود حقیقتا قابل توجه است. این امر به شما کمک می‌کند تا به خودتان ایمان بیاورید و از مدیتیشن برای موفقیت کمک بگیرید.

 

کند کردن زوال شناختی

مدیتیشن اغلب به عنوان یک ابزار تمرین دهنده مغز شناخته می شود زیرا می تواند به کارکرد بهتر این اندام برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کند. در یک مطالعه شرایط ۵۰ شرکت کننده که در بلند مدت مدیتیشن انجام داده بودند با یک گروه کنترل ۵۰ نفره شامل افراد عادی مقایسه شد و پژوهشگران دریافتند افرادی که مدیتیشن انجام می دهند از آتروفی مغزی مرتبط با سن کمتری رنج می برند و حجم مغز بیشتری نسبت به فردی عادی دارند. افراد حاضر در این مطالعه در بازه سنی ۲۴ تا ۷۷ سال قرار داشتند.

 

کاهش التهاب

التهاب اغلب به واسطه استرس روانی شکل می گیرد، از این رو، منطقی به نظر می رسد که استفاده از مدیتیشن به عنوان ابزاری برای کاهش استرس می تواند به کاهش التهاب در بدن نیز کمک کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که مداخلات رفتاری طراحی شده برای کاهش فعالیت عاطفی ممکن است دارای فواید درمانی برای شرایط التهابی مزمن باشد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow