بیوگرافی بشار رسن بازیکن فوتبال ایران


			
		بیوگرافی بشار رسن بازیکن فوتبال ایران
0
بیوگرافی بشار رسن   بشار رسن بنیان معروف به بشار رسن( عربی:بشار رسن بنيان‎؛ زا...



بیوگرافی بشار رسن

 

بشار رسن بنیان معروف به بشار رسن( عربی:بشار رسن بنيان‎؛ زادهٔ ۲۲ دسامبر ۱۹۹۶ در بغداد، عراق) یک بازیکن فوتبال عراقی و عضو و تیم ملي فوتبال عراق است.

گزیده ای از زندگینامه بشار رسن

اسم کامل:بشار رسن

ملیت:عراق

باشگاه:پرسپولیس

تاریخ تولد:22/ 10/ 1996

سن:22 

محل تولد:بغداد

پست:هافبک

قد:175 سانتیمتر 

وزن:78 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه:5

پای تخصصی:راست

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

 بشار رسن

 

بشار رسن متولد 2 دی ماه 1375 در عراق، بازیکن فوتبال است. بزرگ شده کشور ترکیه در یک خانواده ورزش‌کار میباشد وی عضو تیم ملي فوتبال عراق هم میباشد و اکنون در ایران بازي ميکند و طرف دار رونالدو و رئال میباشد .

 

پدر وی اهل بغداد و کاپیتان تیم ملي بازی هندبال عراق بوده و مادرش اهل ترکیه و مدال آور المپیک در رشتهٔ ژیمناستیک بوده است. وی براي مسابقهٔ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ همراه با تیم ملي عراق به ایران آمد، که در آن سفر مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت و بعد از چند جلسه ای که با سران این باشگاه داشت، سرانجام در روز ۱۳۹۶/ ۴/ ۱۲ با قراردادی دوساله به باشگاه پرسپولیس پیوست. وی در سال 2019 بعنوان برترین بازیکن عراق شناخته شد.

 

بشار فوتبال را از آکادمی نونهالان تیم فنرباغچه کشور ترکیه شروع کرد.

 

سال 2005 تا 2007 عضو جوانان باشگاه فنرباغچه بود و سال 2007 به مدت دوسال هم در باشگاه مدرسه عمو بابا و بعد دو سال هم در باشگاه جوانان نیروی هوایی عراق بازي کرد.

 

وی فوتبال را در آکادمی نونهالان فنرباغچه شروع کرد، در تیم هاي نوجوانان توس آمورگی و پیماز هم حضور داشته، وی بازیکن دوپا و تکنیکی ست، در سال 2016 شایعه انتقالش به مزن گلکی اسکاتلند به گوش می رسید که هیچوقت انجام نشد وی براي انجام مسابقه ها مقدماتی جام جهانی 2018 بهمراه تیم ملي عراق به ایران آمد در آن سفر مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت و طی چند جلسه ای که با سران این باشگاه داشت سر انجام در تاریخ 1396/ 4/ 12 با قراردادی دو ساله به باشگاه پرسپولیس پیوست.

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

افتخارات بشار رسن

 

ازدواج بشار رسن

بشار رسن بازیکن باشگاه پرسپولیس مجرد است و فعلاً ازدواج نکرده است. و ميگويد که هنوز کسی را که دوستش داشته باشد پیدا نکرده است. اکنون در منطقه سعادت آباد تهران زندگی ميکند و به گفته خود اوقات فراغتش را با قدم زدن و پیاده روی سپری ميکند .

 

سابقهٔ باشگاهی بشار رسن

 

باشگاه های ترکیه

بشار رسن بنیان فوتبال را در هفت سالگی در آکادمی نونهالان فنرباغچه شروع کرد و چند وقتی هم در تیمهای نوجوانان توس آمورگی و پیماز هم حضور داشت. وی که بازیکنی دوپا و تکنیکی است، توانست همراه با فنرباغچه قهرمان لیگ نونهالان ترکیه شود.

 

نیروی هوایی عراق

بشار رسن در سال ۲۰۱۱ با امضای قراردادی به تیم نیروی هوایی در لیگ عراق پیوست و با این تیم به افتخارات زيادي رسید. در سال ۲۰۱۶ شایعهٔ انتقالش به مزن گلکی اسکاتلند به گوش می رسید، ولی این انتقال هرگز انجام نشد.

 

باشگاه پرسپولیس

بشار رسن در پی حضور در مسابقات انتخابي جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تیم عراق موفق شد نظر مسئولان باشگاه پرسپولیس را بخود جلب کند. وی در روز ۳ ژوئیه ۲۰۱۷ با عقد قراردادی دوساله و با شمارهٔ پیراهن ۵ به باشگاه پرسپولیس پیوست. رسن نخستین بازي خود را در برابر الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد.

 

وی در دقیقهٔ ۶۷ بجاي محسن مسلمان وارد زمین شد و در حالی که باشگاه پرسپولیس با دو گل از الاهلی عقب بود، با تأثیر مستقیمی که گذاشت، سبب شد که باشگاه پرسپولیس دو گل بزند و بازي را به تساوي بکشد. وی در بازیِ بازگشت در در برابر الاهلی عربستان باز هم در نیمهٔ دوم وارد زمین شد و در دقیقهٔ ۹۴ یک پنالتی براي تیمش گرفت.

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

بشار رسن بازیکن فوتبال پرسپولیس

 

سابقهٔ ملي بشار رسن

بشار رسن در تیمهای ملي همهٔ رده های سنی این کشور عضویت داشته است. وی در سال ۲۰۱۱ در بازي تیمهای ملي زیر ۱۶ سال ایران و عراق در مسابقات قهرماني آسیا زنندهٔ تک گل عراق بود و در سال ۲۰۱۴ با تیم امید عراق قهرمان آسیا شد. نخستین بازي وی در تیم ملي بزرگسالان عراق در روز ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ در برابر پرو بود که با نتیجهٔ ۲–۰ به نفع پرو به پایان رسید. وی اولین گل ملي خود را هم در رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در در برابر یمن به نتیجه رساند.

 

افتخارات بشار رسن

 

باشگاهی

فنرباغچه

لیگ زیر ۱۶ سال ترکیه:۲۰۰۸، قهرمان

نیروی هوایی عراق

لیگ برتر فوتبال عراق:۲۰۱۵–۲۰۱۶ و ۲۰۱۶–۲۰۱۷، قهرمان

جام حذفی فوتبال عراق:۲۰۱۵–۲۰۱۶، قهرمان

سوپر جام فوتبال عراق:۲۰۱۵–۲۰۱۶ و ۲۰۱۶–۲۰۱۷، قهرمان

ای اف سی کاپ:۲۰۱۶، قهرمان

 

پرسپولیس

لیگ برتر فوتبال ایران:۹۷–۱۳۹۶ و ۹۸–۱۳۹۷، قهرمان

جام حذفی فوتبال ایران:۹۸–۱۳۹۷، قهرمان

سوپر جام فوتبال ایران:۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، قهرمان

لیگ قهرمانان آسیا:نیمه‌نهايي ۲۰۱۷ و نائب قهرماني ۲۰۱۸

 

ملي

صعود به مسابقات المپیک ۲۰۱۶

جام صلح و دوستی ۲۰۱۹:قهرمان

جام ملت های آسیا ۲۰۱۵:چهارم

بازي های آسيايي ۲۰۱۴:سوم

جام ملت های خلیج:۲۰۱۳، دوم

 

تیم ملي زیر ۲۳ سال

مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا:۲۰۱۴، قهرمان

 

تیم ملي زیر ۲۰ سال

جام جهانی زیر ۲۰ سال:چهارم

 

تیم ملي زیر ۱۹ سال

مسابقات زیر ۱۹ سال آسیا:دوم

 

شخصی

بهترین بازیکن عراق در سال ۲۰۱۷

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

مادر بشار رسن

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

بشار رسن

 

بشار رسن ,بازی بشار رسن , بشار رسن پرسپولیس

بشار رسن در حج

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow