آشنایی با ورزش کایتینگ


			
		آشنایی با ورزش کایتینگ
0
تصاویر کایتینگ روی آب   کایتینگ یا همان کایت سرفینگ( به زبان انگلیسی Kitesurfing یا Kiteboarding ن&...



تصاویر کایتینگ روی آب

 

کایتینگ یا همان کایت سرفینگ( به زبان انگلیسی Kitesurfing یا Kiteboarding نوشته مي شود) ورزشی است که در آن، ورزش‌کار بر روی یک تخته کوچک اختصاصی موج سواری قرار میگیرد( این تخته surfboard یا kiteboard خوانده مي شود) و با وزش باد بر روی سطح آب حرکت ميکند .

 از جمله سبک های مختلف کایتینگ میتوان به سبک ازاد( این سبک رایجترین سبک کایتینگ میباشد که در آن از یک کایت( بادبادک) و تخته موج سواری استفاده مي شود)، سبک دنبال کشی و همچنين موج سواری که در آن ورزش‌کار بر روی یک تخته مخصوص موج سواری بر روی موج های بزرگ به حرکت در میآید، نام برد.

 

کایتینگ یکی از جذاب ترین ورزش هایی باشد که میتوانید روی آب انجام دهید.

 

تصاویر کایتینگ روی آب،کایتینگ،

ورزش کایتینگ

 

کایتینگ دارای دو سبک متمایز است:

سبک ازاد

سبک دنبال کشی یا موج سواری

 

- در سبک ازاد که جز متداول ترین نوع کایتینگ است، در آن ورزش‌کار یا به عبارتي موج سوار، روی یک تخته موج سواری می ایستد و توسط کایت یا بادبادک روی آب های ارام به راحتی با وزش باد حرکت ميکند .

 

- ولی در سبک دوم که همان سبک دنبال کشی است، موج سوار روی تخته ی نسبتا بزرگی که مخصوص موج سواری است می ایستد، و با تلاش و هیجان بیشتری از روی موج های بزرگ و بلند عبور ميکند .

 

تصاویر کایتینگ روی آب،کایتینگ،

تصاویر ورزش کایتینگ

 

گفتنی ست که حفظ اعتدال بدن و تخته ی موج سواری در این سبک مشکل تر بوده و فعالیت بدنی ورزش‌کار براي جلوگيري از افتادن بیش تر از سبک ازاد است.

 

میتوان ذکر کرد تنها ابزار ورزشکار در این ورزش هیجان انگیز که جنبه های تفریحی بسياري هم دارد، تنها یک کایت و یک تخته ی ویژه ی موج سواری است.

 

براي آغاز کایتینگ به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارید ولی باید اموزش ببنید. درصورتی که تناسب اندام داشته باشید  پیشرفت سریع تری خواهید داشت.

 

تصاویر کایتینگ روی آب،کایتینگ،

موج سواری با ورزش کایتینگ

 

نداشتن اعتماد به نفس و اعتماد نکردن به تجهيزات ورزش کایتینگ، نخستین مانع براي افراد براي عدم یادگیری است. کسانی که می خواهند ورزش کایتینگ یاد بگیرند ، نخستین درسی که باید آموزش ببینند افزایش اعتماد به نفس افراد میباشد . ممکن است مدتهای زيادي طول بکشد تا بعضی از افراد بتوانند اموزش بگیرند و علت آن نداشتن اعتماد به نفس و ترس است. یک مربی خوب میتواند به افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر ترس افراد کمک زيادي کند. 

 

افراد مبتدی براي خرید تجهيزات کایتینگ شتاب نکنند و با مربی خود مشورت داشته باشند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow