کنعانی‌زادگان: از 4 تیم اول لیگ پیشنهاد دارم/ در شان تیم ملی نیست که بحث ترامادول مطرح شود


			
		کنعانی‌زادگان: از 4 تیم اول لیگ پیشنهاد دارم/ در شان تیم ملی نیست که بحث ترامادول مطرح شود
0
مدافع ملی پوش ماشین ساری تبریز گفت: خدا را شکر من در دو بازی آخر تیم ملی مقابل چ...



مدافع ملی پوش ماشین ساری تبریز گفت: خدا را شکر من در دو بازی آخر تیم ملی مقابل چین و ژاپن تست دوپینگ دادم. مطرح شدن چنین حرف‌هایی در مورد تیم ملی کشورمان زشت است.

به گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، حسین کنعانی‌زادگان در فصلی که گذشت بازیکن مؤثر و مطمئنی برای تیم ماشین‌سازی تبریز بود. او در تیم ملی و پیش از جام ملت‌های آسیا نیز توانست نظر مساعد کارلوس کی‌روش را برای بازی در ترکیب اصلی جلب کند. اتمام فصل هجدهم لیگ برتر بهانه‌ای شد تا با این مدافع ملی‌پوش کشورمان صحبت کنیم.

 

لیگ برتر به پایان رسید. شرایط برای حسین کنعانی‌زادگان چگونه است؟

خدا را شکر همه چیز خوب است. چند روزی در کنار خانواده هستم و بعد از آن تمرینات اختصاصی را زیرنظر مربی بدنساز خودم از سر می‌گیرم.

 

فصل گذشته لیگ برتر از نظر شما چگونه بود؟

خدا را شکر لیگ خوبی داشتیم و برای من هم سال خیلی خوبی بود. ابتدای فصل به کمک مدیر برنامه‌هایم انتخاب خوبی انجام دادم و به ماشین‌سازی رفتم. در آنجا با مدیریت آقای نصیرزاده و همچنین زنوزی و به کمک فیروز کریمی و رضا مهاجری فصل خوبی را پشت سر گذاشتم. سرمربیان تیم به من خیلی کمک کردند که بتوانم بعد از مصدومیتی که داشتم و جام جهانی را از دست دادم، خودم را احیا کنم. خیلی خوب برگشتم چون مربیان خوبی بالای سر من بودند. حاصل کار من این بود که سه گل زدم و سه پاس گل دادم که فکر می‌کنم آمار خوبی برای یک دفاع وسط باشد. در جام ملت‌های آسیا هم در لیست تیم ملی بودم و توانستم به عنوان بازیکن اصلی بازی کنم. امیدوارم فصل جدید هم فصل خیلی خوبی برای من و همچنین بقیه همکارانم باشد.

 

لیگ برتر در فصلی که گذشت فراز و نشیب زیادی داشت. فکر می‌کنی قهرمانی در این لیگ حق پرسپولیس بود؟

امسال همه تیم‌های بالای جدول خوب هزینه کردند و امکانات خیلی خوبی گذاشته بودند. آنها با مدیریت خوبی که داشتند توانستند تیم‌های خیلی خوبی جمع کنند و دیدیم که تا آخرین هفته لیگ برتر فاصله‌ها نزدیک بود. تا آخرین روز این حساسیت وجود داشت که قهرمانی تغییر کند و این مسئله نشان می‌دهد که لیگ جذابی داشتیم. من فکر می‌کنم قهرمانی حق پرسپولیس بود چون این تیم در ابتدای فصل امتیازات خوبی را جمع کرد. با توجه به قهرمانی‌هایی که در سال‌های گذشته داشت توانست خیلی خوب روند روبه رشدش را حفظ کند و آن را ادامه بدهد. پرسپولیس در نیم فصل دوم و به خصوص در ۵ بازی آخر خودش خوب نتیجه نگرفت، اما مزد زحماتش در نیم فصل اول را گرفت و به قهرمانی رسید. تیم‌های دیگر یعنی استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده هم شانس قهرمانی داشتند اما پرسپولیس به نحو احسن استفاده کرد و قهرمان لیگ شد.

 

بعد از بازی مقابل پرسپولیس در پاسخ به یک سوال خبرنگاران واکنشی نشان دادی که این شائبه به وجود آمد شما مدافع فصل آینده پرسپولیس هستی!

شایعات زیاد هستند. نمی‌توان گفت که من در فصل آینده کجا هستم یا با چه تیمی قرارداد می‌بندم. هنوز دو بازی جام حذفی باقی مانده و باید آنها تمام شوند تا تیم‌ها ورودی‌ها و خروجی‌های خودشان را اعلام کنند. الآن زود است برای این‌که بگویم کجا می‌روم یا کجا نمی‌روم اما فکر می‌کنم تا 15-10روز دیگر تیم جدیدم مشخص می‌شود، ولی هرکجا باشد چه داخل و چه خارج از کشور، امیدوارم بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم و همچنین بتوانم یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی باشم.

 

در مورد پیشنهاد‌اتی که به تو رسیده ممکن است بیشتر صحبت کنی؟

من از ۴ تیم اول جدول لیگ برتر پیشنهاد‌ات خوبی دارم که به دست مدیر برنامه‌هایم رسیده، همین‌طور از چند کشور حوزه خلیج فارس و دو سه کشور اروپایی نیز پیشنهاد‌ات خوبی دارم. تصمیم‌گیری برایم سخت شده چون یک بار انتخاب اشتباه داشتم و به فوتبالم ضربه خورد. می‌خواهم با تجربه‌ای که این چند سال به دست آوردم بهترین تصمیم را برای فصل آینده‌ام بگیرم.

 

پیشنهاد‌ات اروپایی شما از چه کشورهایی است؟

یک پیشنهاد از تیم لژیا ورشو است که تیم اول لهستان بود و در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کرده است. یکی دو تیم جدید دیگر هم هستند که هنوز صد درصد نشده و نمی‌توانم صحبتی در مورد آنها داشته باشم. ان‌شاءالله در آینده صحبت می‌کنیم تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.

 

شما مدافع تیم ملی ایران بودید. کمی هم درمورد تیم ملی صحبت کن. نظرت در مورد جدا شدن کی‌روش چیست؟

کی‌روش برای تیم ملی ما خیلی زحمت کشید. او کاری کرد که واقعا فوتبال ایران را به تمام جهان نشان داد. او نشان داد که فوتبال ایران قوی است و خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد. او برای فوتبال ایران زحمت کشید و خدا را شکر همه راضی بودند. بالاخره برای همه روزی می‌رسد که خداحافظی می‌کنند و کی‌روش هم بعد از جام ملت‌ها خداحافظی کرد. ما بازیکن هستیم و تصمیم نمی‌گیریم که چه کسی بماند یا چه کسی نماند. خیلی‌ها مانند زیدان هستند که تیم را قهرمان می‌کنند و سال بعد می‌روند، خیلی‌ها هم هستند که نتیجه نمی‌گیرند و جدا می‌شوند. این نظر فدراسیون فوتبال است که چه شد و یا چه نشد. آیا برکنار شد یا خودش تمایل نداشت یا توافق مالی نشد. این مسائل به فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود، اما باید بگویم کی‌روش برای تیم ملی کشورمان خیلی زحمت کشید.

 

در مورد حضور ویلموتس چه نظری داری؟

ویلموتس مربی بزرگی است. او کارنامه بدی ندارد و با بازیکنان بزرگی مانند کمپانی، هازارد و… کار کرده و به نظرم تجربه کافی دارد. ان‌شاءالله هرکسی عهده‌دار هدایت تیم ملی فوتبالمان می‌شود، بتواند کمک کند و فوتبال ایران را به سطوح بالا برساند.

 

قبول داری که کی‌روش به لژیونر شدن بازیکنان ایرانی کمک می‌کرد؟

بله. ما فوتبالیست‌های ایرانی مانند جهانبخش و آزمون را می‌بینیم که در اروپا بازی می‌کنند. لژیونر شدن نصیب هر کسی نمی‌شود. باید قدرت زیادی داشته باشید تا بتوانید در لیگ‌های اروپایی بازی کنید. این مسئله خیلی مهم و البته خیلی سخت است. کی‌روش تاکید زیادی داشت که بازیکنان برای پیشرفت فوتبال ایران به اروپا بروند. او وقتی سرمربی ما بود بازیکنان زیادی توانستند به اروپا راه پیدا کنند که این مسئله به خاطر تمرینات خوب و بازی‌های خوبی بود که انجام دادیم و باعث شد تیم‌های اروپایی بازیکنان ایرانی را زیرنظر بگیرند و از آنها دعوت کنند. هر کسی بتواند به اروپا برود پیشرفتش دو برابر می‌شود.

 

فکر می‌کنی با حضور ویلموتس می‌توانیم روند لژیونر شدن فوتبالیست‌های ایرانی را شاهد باشیم؟

ان‌شاءالله که او به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند و بتوانیم لژیونرهای بیشتری داشته باشیم. ما در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن بازی کردیم و همه دیدند این تیم ۱۰ بازیکن لژیونر داشت و تنها دروازه‌بان آنها بود که در لیگ خودشان بازی می‌کرد. ان‌شاءالله همین‌طور باشد. آینده مشخص نیست. شاید تیم ملی ما با حضور ویلموتس بیشتر از این پیشرفت کند. باید صبر کنیم تمرینات شروع شود و ان‌شاءالله او بیاید و کمک کند. با تجربه‌ای که ویلموتس دارد فکر می‌کنم تیم ملی ما می‌تواند به موفقیت برسد.

 

ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که در آن یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی است بازیکنان تیم ملی پیش از بازی مقابل ژاپن قرص ترامادول مصرف کرده بودند. نظر شما به عنوان مدافع تیم ملی در آن بازی چیست؟

به نظرم در شان و شخصیت تیم ملی و بازیکنان تیم ملی نیست که چنین صحبت‌هایی مطرح شود. من فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد. این مسئله دوپینگ هم محسوب می‌شود. خدا را شکر من در دو بازی آخر تیم ملی مقابل چین و ژاپن تست دوپینگ دادم. مطرح شدن چنین حرف‌هایی در مورد تیم ملی کشورمان زشت است. هر کدام از بازیکنان تیم ملی بازیکنانی حرفه‌ای هستند و درست نیست این صحبت‌ها مطرح شود و فکر نمی‌کنم اصلاً صحت داشته باشد.

 


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow