بیوگرافی علیرضا جهانبخش، یکی از گران‌ترین بازیکنان فوتبال ایرانی


			
		بیوگرافی علیرضا جهانبخش، یکی از گران‌ترین بازیکنان فوتبال ایرانی
0
بیوگرافی علیرضا جهانبخش   علیرضا جهانبخش فوتبالست ایرانی است که تجربه برت&#...



بیوگرافی علیرضا جهانبخش

 

علیرضا جهانبخش فوتبالست ایرانی است که تجربه برترین فوتبالیست در هلند را در کارنامه فوتبالی خود داراست. جهانبخش که یکی از گرانترین بازیکنان فوتبال ایرانی است، در حال حاضر در تیم برایتون حضور دارد. در این بخش از بیتوته بیوگرافی علیرضا جهانبخش را به همراه عکس‌ها، سوابق فوتبالی و زندگی شخصی و خارج از فوتبال او را دنبال کنید.

گزیده‌ای از بیوگرافی علیرضا جهانبخش

نام کامل: علیرضا جهانبخش جیرنده

تاریخ تولد: ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ (۱۱ اوت ۱۹۹۳)

محل تولد: جیرنده، گیلان، ایران

قد: ۱۸۰ سانتی‌ متر

وضعیت تاهل: مجرد

باشگاه کنونی: برایتون اند هوو آلبیون

پست : وینگر، هافبک هجومی

علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,عکس های علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

 

علیرضا جهانبخش بازیکن فوتبال، متولد ۲۵ مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده (از توابع شهرستان رودبار گیلان) است. او در پست وینگر و هافبک راست بازی می کند و دارای 180 سانتی متر قد می باشد. او درحال حاضر برای تیم برایتون اند هوو آلبیون بازی می‌کند.

 

خانواده علیرضا جهانبخش

زمانی که علیرضا تنها دو سال داشت، به همراه خانواده اش به قزوین مهاجرت کرد و در این شهر بزرگ شد. پدر علیرضا جهانبخش در شرکت دوچرخه سازی قزوین مشغول به کار بوده و مادرش خانه دار است. علیرضا یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,خانواده علیرضا جهانبخش

سلفی علیرضا جهانبخش با پدر و مادرش

 

رشته تحصیلی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش در حال حاضر دیپلم مکانیک دارد و دانشجوی زبان انگلیسی در هلند می باشد.

 

زندگی شخصی و علایق علیرضا جهانبخش

او علاوه بر فوتبال به دوچرخه سواری، دریانوردی و جهانگردی علاقه ی زیادی دارد. سردار آزمون دوست صمیمی و نزدیک علیرضا می باشد. پورشه ماشین مورد علاقه ی اوست. قورمه سبزی و شامی، غذاهای مورد علاقه ی او محسوب می شوند.

 

محسن یگانه، محسن چاوشی و بابک جهانبخش، نیز خوانندگان مورد علاقه ی او هستند. او در مصاحبه با مجله كيكرز فاش كرد كه فوتبال خوب خود را مديون مسعود اظهرى و اميرعباس آملى ميباشد. 

 

جهانبخش، خوش تیپ ترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸

سایت فرانسوی “doctissimo” نام هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان، یعنی علیرضا جهانبخش را در بین ۱۰ بازیکن خوش تیپ جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داد. او همچنین یکی از مدل های تبلیغاتی آدیداس می باشد.

علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,اینستاگرام علیرضا جهانبخش

جدیدترین عکس‌های علیرضا جهانبخش

 

ورود علیرضا جهانبخش به دنیای فوتبال

علیرضا در زمین خاکی ها و ورزشگاه های قزوین همزمان فوتبال و فوتسال را بازی می کرد. حتی در فوتسال و در رده نوجوانان به تیم ملی هم دعوت شد، اما فوتبال را به عنوان رشته ی تخصصی خود انتخاب کرد و ادامه داد. علیرضا جهانبخش در 12 سالگی در یکی از مدارس فوتبال قزوین به صورت حرفه ای تر فوتبال را آغاز می کند.

 

علیرضا جهانبخش در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس کرمان به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان داماش تا کنون انجام داد. او با پیراهن داماش در ۴۲ بازی در لیگ ۱۰ گل به ثمر رساند.

 

ورود علیرضا جهانبخش به تیم ان.ئی. سی هلند

علیرضا جهانبخش در ۵ خرداد سال ۱۳۹۲، برای پوشیدن لباس ان.ئی. سی در لیگ فوتبال هلند با این باشگاه مذاکره کرد و بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به‌طور رسمی به این باشگاه پیوست و اولین بازی خود را در برابر تیم ار.کی.

 

سی والویک انجام داد. او همچنین اولین گل خود را در پیروزی ۸–۰ تیمش مقابل تیم هارکماس بویز در رقابت‌های جام حذفی فوتبال هلند به ثمر رساند. در ۱ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۰ آذر ۱۳۹۲) جهانبخش برای تیمش دو گل به ثمر رساند و به پیروزی ۳ بر ۲ تیمش مقابل آزد آلکمار در رقابت‌های لیگ کمک کرد.

 

جهانبخش در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد. در سال ۲۰۱۵، او به عنوان برترین بازیکن دستهٔ اول لیگ هلند در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ برگزیده شد. 

علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,عکس علیرضا جهانبخش

بیوگرافی علیرضا جهانبخش

 

عملکرد فوق‌هالعاده علیرضا جهانبخش در در آلکمار

علیرضا جهانبخش در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله به ای‌زد آلکمار پیوست. او در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار گرفت. همچنین در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس با یک گل و یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

جهانبخش در فصل ۲۰۱۷_۲۰۱۸ در لیگ هلند یک بار توانست جایزهٔ بهترین بازیکن ماه هلند را دریافت کند. او در این فصل با ۲۱ گل زده آقای گل لیگ اردیویسه هلند شد و و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که توانست آقای گل یک لیگ معتبر اروپایی شود.

 

قرارداد جنجالی علیرضا جهانبخش با تیم برایتون

در فصل ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ جهانبخش با قراردادی به مبلغ ۱۷ میلیون پوند (۱۹ میلیون یورو) به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلستان منتقل شد. این انتقال رکورد گرانترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گرانترین فوتبالیست ایرانی را شکست. علیرضا جهانبخش از باشگاه‌های ناپولی ایتالیا و لاتزیو نیز پیشنهادهایی داشته‌است.

 

سوابق ملی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,کارنامه فوتبالی علیرضا جهانبخش

عکس‌های علیرضا جهانبخش

 

تیم زیر ۲۰ سال

علیرضا جهانبخش سابقه بازی در این تیم در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا ۲۰۱۰ در چین را در کارنامه فوتبالی خود دارد.

 

تیم امید

در مارس ۲۰۱۵، جهانبخش برای مقدماتی بازی‌های المپیک به تیم امید فراخوانده و کاپیتان تیم شد. با حضور جهانبخش، تیم امید توانست به مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۶ در قطر راه یابد.

 

عملکرد علیرضا جهانبخش در تیم ملی ایران

علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی خود را در سه شنبه ۲۴ آبان ۹۲ مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در همین بازی و پیروزی ۳–۰ برابر تایلند در ۲۴ آبان ۹۲ به ثمر رساند.

 

جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دعوت شد. همچنین علیرضا جهانبخش در مقدماتی جام جهانی۲۰۱۸ پس از رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در برابر تیم ملی قطر شد.

 

جهانبخش پس از جدایی از بند مصدومیت و حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در دیدار مقابل عمان که با برد ۲–۰ ایران و صعود به مرحله یک چهارم همراه بود، اولین گل ایران را با هوشمندی به ثمر رساند. این دومین بازی جهانبخش از آغاز جام بود که به صعود و مقابله با تیم چین مارچلو لیپی در تاریخ ۴ بهمن ۹۷ منجر شد.

 

افتخارات ملی علیرضا جهانبخش

- قهرمانی مسابقات غرب آسیا

- قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال جنوب آسیا

 

افتخارات باشگاهی علیرضا جهانبخش

ان ئی سی

نائب قهرمانی لیگ دسته اول هلند

 

آلکمار

نائب قهرمانی لیگ هلند

نائب قهرمانی جام حذفی هلند

 

داماش

قهرمانی لیگ آزادگان

 

افتخارات فردی علیرضا جهانبخش

- آقای گل و دومین بازیکن برتر لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷

- دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳

- برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴

- برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴

- بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow