درمان پروستات با ورزش


			
		درمان پروستات با ورزش
0
درمان پروستات با ورزش   برای درمان پروستات و عوارض ناشی از عمل پروستات ورزش  ...



درمان پروستات با ورزش

 

برای درمان پروستات و عوارض ناشی از عمل پروستات ورزش می‌تواند بسیار موثر باشد. در این قسمت از بیتوته به آموزش حرکات مناسب برای درمان پروستات پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

پروستات

پروستات یا هیپری پلازی خوش خیم که سبب بزرگ شدن غده پروستات می‌شود مشکلات زیادی از جمله اختلال در دفع ادرار برای بیمار به وجود می‌آورد. هیپری پلازی پروستات ناشی از تغییرات در میزان هورمون ها می باشد. که البته یک بخشی از آن طبیعی و مربوط به روند پیری بوده و بخشی دیگر تشکیل دهنده این بیماری می‌باشد.

 

درمان پروستات با ورزش

فعالیت بدنی می تواند سلامت جسمی و احساسی را بهبود بخشیده و موجب کنترل وزن، حفظ عضلات و همچنن کاهش خطر ابتلا و بهبود بیماری‌ها شود. ورزش می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به هیپری پلازی پروستات  کمک کند. بسیاری از درمان های پروستات می‌تواند اثرات مضر روی بدن داشته باشد.

 

هورمون درمانی می تواند منجر به پوکی استخوان و از دست دادن توده عضلانی شود که از طریق ورزش و تمرینات قدرتی می‌توان آن‌را کاهش داد. درمان های دیگر، مانند جراحی، می تواند بی اختیاری ادرار (عدم توانایی کنترل جریان ادرار) را ایجاد کند. 

 

ورزش‌های مناسب برای درمان پروستات

یوگا

انجام ورزش یوگا در پیشگیری از بروز این بیماری بسیار موثر است. به کمک یوگا عضلات کف لگن تقویت می‌شود و قدرت عضلانی افزایش پیدا می‌کند.

 

حرکات مناسب جهت تقویت لگن

تقویت عضلات کف لگن و کاهش تنش موجود در لگن می تواند به بهبود کنترل مثانه کمک کند و ادرار کردن را بسیار آسان گرداند. همچنین با کمک یوگا استرس کاهش پیدا کرده و علائم هیپری پلازی پروستات به مرور زمان کم می شود. 

 

تمرینات هوازی

تمرینات هوازی (مانند راه رفتن سریع، رقصیدن، پیاده روی، شنا، دویدن، دوچرخه سواری، تنیس و اسکی روی زمین) باعث افزایش مصرف کالری در طول تمرین و چند ساعت پس از تمرین می شود.

 

با انجام تمرینات هوازی، بدن شما کالری اضافی را برای ورزش های هوازی مصرف می کند. علاوه بر سوزاندن کالری، ورزش های هوازی به ویژه در افزایش سطح طبیعی آنتی اکسیدان ها و حذف مولکول های التهابی که باعث سرطان می شوند، موثر هستند.

 

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی که تحت عنوان تمرینات مقاومتی هم شناخته شده است، می تواند موجب افزایش توده عضلانی شود و همچنین برای حفظ استخوان های سالم و بهبود تعادل مهم است و از افتادن جلوگیری می کند.

 

انواع تمرینات قدرتی عبارتند از تمرینات وزن، شنا و بارفیکس است. ورزش دراز نشست ممکن است نشتی ناشی از بی اختیاری استرسی را تشدید کند. با تیم پزشکی یا تراپیست فیزیکی خود در مورد سطح و نوع تمرینات قدرتی که برای شما ایمن است، صحبت کنید.

 

آموزش حرکات یوگا موثر در درمان پروستات

کوبلر

درمان پروستات با ورزش,تمرینات یوگا مناسب برای درمان پروستات,پروستات

تمرینات مناسب برای درمان پروستات

 

در این حالت که شبیه به نشستن چهار زانو می باشد کف پاها را به یکدیگر بچسبانید و آهسته آهسته زانو ها را به سمت زمین حرکت دهید. این حرکت در باز شدن لگن کمک می کند. Cobbler Pose یک موقعیت نشسته است که از تنش ناحیه لگن می‌کاهد.

 

سر به زانو

درمان پروستات,پروستات,درمان پروستات با ورزش

درمان پروستات با یوگا

 

برای قرار گرفتن در وضعیت سر به زانو ابتدا می بایست روی زمین بنشینید و پاها را به مقابل‌تان صاف کنید. زانو های خود را اصلا نباید در این حرکت خم کنید. دستان خود را به صورت صاف و کشیده به سمت نوک انگشتان پا دراز کنید.

 

تا جایی که بدنتان به شما اجازه می دهد به سمت جلو کشیده شوید و دستانتان را به سمت انگشتان پا بکشید. چانه را به پا بچسبانید و سر به سمت عقب و جلو بچرخانید. در نهایت به آرامی به بالا برگشته و هر دو پا را آزاد کنید. این کار را با پای بعدی هم انجام دهید.

 

• میزان اثربخشی این ورزش‌ها مستقیما با میزان فعالیت منظم و صحیح شما مرتبط است.

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow