جلوگیری از ریزش مو با چند حرکت یوگا!


			
		جلوگیری از ریزش مو با چند حرکت یوگا!
0
یوگا یکی از ورزش هایی است که تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن، سلامتی و حتی ریزش...



یوگا یکی از ورزش هایی است که تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن، سلامتی و حتی ریزش مو های تان دارد. به راحتی با چند حرکت یوگا می توانید از ریزش مو های تن جلوگیری کنید

 

 8 حرکت یوگا برای جلوگیری از ریزش مو

یوگا نوعی فعالیت جسمی و ذهنی است که به ریلکس شدن، کاهش استرس، تقویت نیروی حیاتی و سلامت کلی بدن کمک می کند. از همه مهم تر این که یوگا با کاهش استرس و تقویت جریان خون ریزش موهارا نیز متوقف می کند. اگر مشکل ریزش مو دارید این ورزش های یوگا را تمرین کنید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Camel pose

جلوگیری از ریزش مو با چند حرکت یوگا‎

 

این تمرین “حرکت شتر” گردش خون را در سر تقویت و ریزش مو را متوقف می کند. روی زانوها بنشینید و دست ها را روی قسمت پایین ستون فقرات قرار دهید. باسن را به سمت جلو بکشید و تیغه های شانه را به سمت همدیگر فشار دهید. به عقب خم شوید و دست ها را روی مچ پاها قرار دهید. بعد از ۵ نفس عمیق هنگامی که نفس را به داخل داده اید به حالت اولیه برگردید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Downward-facing dog pose

یوگا برای جلوگیری از ریزش مو

 

این تمرین جریان خون را به سمت سر هدایت می کند. به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و دست ها را به اندازه عرض باسن از هم فاصله بدهید. با فشار آوردن روی انگشت های پا باسن را بالا ببرید و تمام وزن را روی پاها بیندازید. پاشنه پا باید روی زمین باشد و بدن به شکل “V” برعکس باشد. به مدت ۱ الی ۳ دقیقه در همین حالت بمانید سپس به حالت اولیه برگردید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Knees to chest pose

نرمشهای یوگا

 

به پشت دراز بکشید و زانوها را به سمت سینه خم کنید. زانوها را بغل کنید. هنگام بازدم زانوها را به سینه نزدیک تر کنید و هنگام دم رها کنید. بعد از ۱۲ نفس عمیق پاها را به آرامی رها کنید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Seated forward bend pose

یوگا برای جلوگیری از ریزش مو

 

این تمرین یوگا تولید اکسیژن در پیاز مو را تقویت می کند. روی زمین بنشینید و پاها را دراز کنید. کمر را صاف کنید و دست ها را همراه با دم بالا ببرید. همراه با بازدم به جلو خم شوید و در حالی که انگشت های پا یا مچ پا را گرفته اید پاها را بکشید. بعد از ۵ تا ۲۰ تنفس با بازدم بلند شوید و به حالت اولیه برگردید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Shoulder stand

نرمشهای یوگا

 

به پشت دراز بکشید. هنگامی که نفس را داخل می دهید پاها را بالا ببرید به طوری که انگشت ها به جهت سقف قرار بگیرند. با شانه ها و پشت گردن تعادل بدن را حفظ کنید. ستون فقرات و پاها باید یک خط مستقیم را شکل بدهند. 30 ثانیه الی 1 دقیقه در همین حالت بمانید سپس به آرامی زانوها را خم کرده و به حالت اولیه برگردید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Big toe pose

یوگا برای جلوگیری از ریزش مو

 

یکی دیگر از حالت های وارونه یوگا که جریان خون را در سر تقویت می کند. صاف بایستید و پاها را به عرض شانه ها باز کنید. به آرامی خم شوید و پیشانی را به زانوها نزدیک کنید. کف دست ها را در کنار پاها روی زمین قرار دهید. 1 دقیقه در همین حالت بمانید سپس به حالت اولیه برگردید.

   

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Diamond pose

نرمشهای یوگا

 

چهار زانو روی زمین بنشینید. دست ها را روی ران قرار دهید. کف دست ها را یا به سمت بالا قرار دهید یا به سمت پایین. کمر را صاف کنید و به حالت طبیعی نفس بکشید. 30 ثانیه الی 2 دقیقه در همین حالت بمانید.

  

جلوگیری از ریزش مو با حرکت یوگا Corpse pose

یوگا برای جلوگیری از ریزش مو

 

این حالت یوگا بدن را کاملا ریلکس می کند. به پشت دراز بکشید و دست ها را در حالی که کف دست ها به سمت بالاست کنار بدن قرار دهید. بدن را رها کنید. طبیعی نفس بکشید و ذهن تان را از افکار روزانه خالی کنید. به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه در همین حالت بمانید. برای رها شدن از این حالت زانوها را به سمت سینه خم کنید و به بغل بچرخید. بازو را زیر سر قرار دهید و چدن نفس عمیق بکشید. سپس با کمک دست ها بلند شوید. 

 

ثابت شده است که این حرکات یوگا ریزش مو را متوقف می کنند. البته ناگفته نماند که اگر مدت زیادی است مشکل ریزش مو دارید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

منبع : bedunim.ir

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow