نکاتی که بیماران دیابتی باید در ورزش رعایت کنند


			
		نکاتی که بیماران دیابتی باید در ورزش رعایت کنند
0
بیماران مبتلا به دیابت نوع دو نیاز به ورزش کردن دارند تا قند خون خود را کاهش ده...



بیماران مبتلا به دیابت نوع دو نیاز به ورزش کردن دارند تا قند خون خود را کاهش دهند‎

 

بیماران مبتلا به دیابت نوع دو نیاز به ورزش کردن دارند تا قند خون خود را کاهش دهند اما آنها باید نکاتی را بعد از ورزش رعایت کنند تا پا درد و مشکلات در این ناحیه پیدا نکنند.

 

به نقل از سایت MNT، دیابت نوع دو بیماری است که در آن بدن بیماران انسولین کافی ترشح نمی‌کند یا بدن به انسولین واکنش لازم نشان نمی‌دهد.

 

این مساله باعث خواهد شد که این بیماری در ناحیه دست و پا مشکلاتی پیدا کنند. زمانی که بیماران دیابت پیاده روی طولانی انجام می‌دهند باید پاهای خود را چک کنند.

 

با وجود این که پیاده روی ورزش کم خطر است افراد مبتلا به دیابت باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

 

در صورتی که آسیبی به پا وارد شود و بیماران دیابت آن را درمان نکنند باعث ایجاد عفونت خواهد شد. در بدترین حالت قانقاریا به وجود می‌آید که بافت‌های بدن بر اثر آن می‌میرند.

 

یکی از متخصصان دیابت در این باره می‌گوید: افراد مبتلا به دیابت باید هر روز پاهای خود را چک کنند. بعد از پیاده روی حتما باید این کار انجام شود. در صورتی که آسیبی هر چند کوچک مانند تاول یا بریدگی ایجاد شده باشد، باید به پزشک مراجعه کنند. افرادی که آسیب در پا دارند باید قبل از ورزش با متخصصان مشورت کنند. باید حتما جوراب و کفش مناسب بپوشید. با وجود همه این خطرات ورزش برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. ورزش همچنین به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند تا وزن کم کنند.

 

نشانه‌های دیابت بیشتر اوقات مخفی هستند. افراد باید از نشانه‌های این بیماری آگاه باشند. تشنگی زیاد می‌تواند یکی از نشانه های این بیماری باشد. همچنین کاهش وزن ناگهانی و خارش در ناحیه تناسلی از دیگر نشانه‌های دیابت هستند.

 

افراد مبتلا به دیابت بهتر است قبل و بعد از ورزش یک موز یا میوه دیگر بخورند.

 

منبع: ایسنا

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow