تمرین های خانگی برای درمان پادرد درمان پادرد در خانه


			
		تمرین های خانگی برای درمان پادرد
		درمان پادرد در خانه
0
درمان پادرد   از جمله اندام های بدن که بیش از دیگر قسمت ها فشار زيادي بر آن قرا...



درمان پادرد

 

از جمله اندام های بدن که بیش از دیگر قسمت ها فشار زيادي بر آن قرار می شود، پا است. شما در هر لحظه ای که فکر کنید پاهای شما تحت فشار قرار می گیرد؛ به طورمثال زمانی که در حال ورزش کردن هستید یا بدون انجام هیچ حرکتی در یکجا ایستاده اید به پاهای شما فشار وارد می شود.

به همین جهت این اندام در بدن نسبت به سایر اندام های ديگر بیشتر در معرض اسیب قرار دارد. در نتیجه باید همواره از پاهای خود به روش صحیح و درستی نگهداری کنید. درمانهای خانگی جهت تسکین درد پا وجود دارد که در ادامه مقاله در این خصوص برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

پاها چرخ های بدن انسان هستند. پاها اولین وسیله های نقلیه برای حرکت هستند و نیروی محرکه برای یک زندگی سالم و فعال شمرده می شوند. پاها وظیفه ای حیاتی در جنب وجوش بدن دارند و باید آن ها را دربرابر آسیب دیدگی و ناتوانی محافظت کرد. تمرین های ورزشی مؤثرترین شیوه های غیر دارویی برای کاهش درد و بهبود حرکتی در آرتروز هستند. عضلات قدرتمند میتوانند از مفاصلی که به آرتروز مبتلا شده اند پشتیبانی و حمایت کنند.

 

تمرین های خانگی برای درمان پادردماساژ انگشتان پا

ماساژ میتواند یک راه مؤثر برای رفع گرفتگی عضلات ناشی از انگشت چکشی باشد. ارام انگشت خمیده خود را ماساژ دهید و آنرا به جلو و عقب بکشید و انعطاف پذیری عضلات را بیشتر کنید. این ماساژ دادن را تکرار کنید تا طیف وسیعی از حرکت ها را بتوانید انجام دهید و انگشت خمیده تا اندازه ای به وضعیت طبیعی تر خود نزدیکتر شود.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

تمرین های خانگی برای درمان پادرد

 

بلند کردن اشیا

یک سری اشیا مانند :تاس و یا توپ های کوچک پلاستیکی را روی زمین قرار دهید و تلاش کنید با انگشتان پا، آن اشیا را از زمین بردارید.سعی کنید در کم ترین زمان ممکن، آن اشیا را از زمین بردارید.با این ورزش میتوانید مهارت پنجه را بررسی کنید و عضلات و تاندون های انگشتان پا را تقویت نمایید.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

تمرین های درمان پادرد

 

کشش مورب بدن با زانوی خمیده

ابتدا به پشت دراز بکشید، آنگاه یک پا را با زانو خم بالا آورده و به سمت جهت مخالف بچرخید

10تا 15 ثانیه شرایط را حفظ نموده و آنگاه برای سمت ديگر به آرامی به همین شکل تکرار نمایید.

 

مراقب مقدار کشش باشید که بدون درد و فشار بر مفصل ها باشد. دقت کنید بالا تنه و شانه ها باید در مقابل این چرخش مقاومت کنند و سعی شود در طول اجرای حرکت از زمین جدا نشود.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

درمان پادرد با نرمش

 

کشش عضلات پشت ران پای خم شده

برای کشش عضلات پشت ران پای خم شده، پای راست را مستقیم جلوی خود بگیرید. در حالیکه کف پای چپ تماس کمی با داخل ران داست داشته باشد. این شرایط را، وضعیت پا- راست، زانو خم می گویند.

 

در این حالت به آرامی از مفصل بالای ران به جلو خم شوید تا فشار ملایمی را احساس کنید. این حالت را 10 تا 15 ثانیه حفظ کنید. بعد از رفع شدن حس فشار، کمی بیشتر به جلو خم شوید. موقع شروع این کشش ارتقایی نفس را بیرون بدهید و در طول 10 ثانیه اجرای آن، به آرامی و با نظم نفس بکشید. سپس پا را عوض کرده و همین روال را تکرار کنید.

 

در طول انجام این کشش، پنجه پای صاف باید رو به بالا باشد و هیچگونه فشاری بر انگشتان و مچ پا وارد نشود .دقت کنید که عضلات چهار سر باید در شرایط راحت و شل باشند. در زمان شروع کشش سر خود را بطور ناگهانی به جلو نبرید. تجربه من نشان میدهد که بهترین شیوه این است که ابتدا عضلات چهار سر را نرمش دهید و آنگاه به سراغ کشش عضلات زیر ران همان پا بروید. کشش عضلات زیر ران بعد از کشش عضلات چهار سر اسان تر انجام می پذیرد.

 

درصورتی که قادر نیستید به آسانی دست خود را به پنجه پا برسانید، می توانید از یک حوله یا تسمه استفاده کنید.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

کشش عضلات پشت ران پا

 

بالا بردن پاشنه

بالا بردن پاشنه، قدرت ماهیچه را افزایش می دهد، موقع ایستادن، پاهای خود را روی زمین در وضعیت طبیعی قرار دهید یک صندلی یا یک دیوار برای تعادل نگه دارید، روی نوک انگشتان خود بلند شوید، این کار را 10 بار تکرار کنید.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

بالا بردن پاشنه

 

لیفت پا از بغل

به پهلو سمت راست دراز بکشید، باید بدن شما در یک خط مستقیم باشه، ارنج رو خم کنید و دست رو زیر سرتون قرار بدید، دست چپ را هم از ارنج خم کنید و بذارید جلو بدن، بعد به آرومی پا رو به سمت بالا و پهلو حرکت بدید، بعد به نقطه اول برگردید و پا رو بدون اینکه پای زیرین رو لمس کنه، بازم حرکت بدید، 20 تکرار برای هر پا حرکت رو انجام بدید. بعد از 20 تکرار، پا رو بازم بالا ببرید و 20 ثانیه نگه دارید.

 

داروهای خانگی برای درد پا, درمان پا درد, درمان خانگی پا درد

لیفت پا از بغل

 

چگونه پا درد شدید را درمان کنیم؟

_ ماساژ پا با آب و نمک میتواند گزینه ای عالی برای درمان پا درد در نظر گرفته شود.

_ ماساژ پا با یخ میتواند به کاهش التهاب و درد پا کمک کند.

_ روغن زیتون یکی از بهترین روغن ها برای گرم کردن پا و کاهش التهابات به حساب می آید .

_ نرمش ارام پا و سعی برای گرم کردن عضلات میتواند پا درد را کاهش دهد.

_ حس ارامش و دوری از تنش در کاهش درد پا نقش دارد.

_ روی پا فشار وارد نکنید و چنانچه میتوانید آرام پیاده روی کنید.

_ استرس نداشته باشید گاهی کاهش مصرف نمک میتواند به کاهش درد پا کمک کند.

_ از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید.

_ ماساژ پا با سرکه میتواند به کاهش درد پا کمک کند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow