حرکاتی برای افزایش تعادل بدن


			
		حرکاتی برای افزایش تعادل بدن
0
نداشتن تعادل در بین افراد بسیار شایع است‎   نداشتن تعادل در بین افراد بسیار ش&#...



نداشتن تعادل در بین افراد بسیار شایع است‎

 

نداشتن تعادل در بین افراد بسیار شایع است. این کار ممکن است با افزایش سن وخیم‌تر شود و برای افراد در سنین بالاتر مشکلاتی را ایجاد کند.

 

نداشتن تعادل ممکن است شرایط سختی را در سالمندی ایجاد کند. به همین دلیل افزایش تعادل بسیار مهم است. برای اندازه‌گیری میزان تعادل می‌توانید به این تغییر دقت کنید که چه مقدار زمین می‌خورید. افرادی که نمی‌توانند حتی برای لباس پوشیدن بر روی یک پای خود بایستند تعادل کافی ندارند.

 

ورزش‌های زیر می‌تواند به افزایش تعادل کمک کند: 

۱-در کنار یک صندلی یا یک دیوار قرار بگیرید. یک پا را بلند کنید طوری که زانو به سمت جلو خم شود. چند ثانیه در این حالت بمانید. همین حرکت را بر روی پای دیگر انجام دهید. این  حرکت را با چشمان باز و چشمان بسته تمرین کنید.

 

۲-بر روی یک پا بایستد پای دیگر را چند سانتی‌متر از زمین فاصله دهید، دست را در کنار کمر قرار دهید پایی که بلند کرده‌اید را به سمت جلو و عقب به نوسان دربیاورید. می‌توانید در وسط مسیر پا را بر روی زمین قرار دهید. بعد از اینکه کمی این حرکت را تمرین کردید سعی کنید بدون اینکه پا را بر روی زمین قرار دهید آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید.

 

۳- بر روی یک پا بایستید. بدن را صاف نگه دارید. دست‌ها را در کنار کمر قرار دهید. یک ساعت را مجسم کنید. دست خود را به سمت جلو دراز کنید و در جهت عقربه‌های ساعت به شکل دایره‌ای حرکت دهید.

 

۴- هنگامی که حرکات را بر روی زمین سخت انجام دادید، سعی کنید که آن‌ها را بر روی سطح نرم انجام دهید. سعی کنید در کنار دیوار باشید تا خطری برای شما نداشته باشد.

 

۵- در حالی که پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده‌اید بایستید. پای چپ را جلوی بدن قرار دهید طوری که فقط انگشتان پا زمین را لمس کند. سپس بدن را پایین ببرید و دوباره بالا بیایید. در حقیقت شما حرکت اسکات را بر روی یکی از پاها انجام می‌دهید. این حرکت را بر روی پای دیگر تکرار کنید.

 

۶- بر روی پای چپ بایستید. عضلات شکم را محکم کنید. از ناحیه کمر به سمت جلو خم شوید و سعی کنید که دست راست خود را به زمین بزنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بایستید. می‌توانید پای راست خود را به سمت عقب دراز کنید. از منقبض کردن عضلات باسن برای برگشتن به حالت عادی استفاده کنید. ا ین حرکت را بر روی پای دیگر انجام دهید.

 

منبع: ایسنا

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow