نرمش هایی برای تقویت مچ دست (+تصاویر)


			
		نرمش هایی برای تقویت مچ دست (+تصاویر)
0
نرمش های تقویتی مچ دست   نرمش هایی برای تقویت مچ دست(+تصاویر)نرمش های مچ دست به ...



نرمش های تقویتی مچ دست

 

نرمش هایی برای تقویت مچ دست(+تصاویر)
نرمش های مچ دست به دو دسته نرمش های کششی و نرمش های تقویتی تقسیم میشوند. هدف از انجام نرمش های کششی بدست آوردن دامنه حرکتی بهتر برای این مفصل است و نرمش های تقویتی میتوانند با قویتر کردن عضلات اطراف مفصل موجب بهبود کارکرد آن شوند.

 

مهمترین نرمش های تقویتی مچ دست عبارتند از:

- خم و باز کردن مچ دست
روش دیگر انجام دادن همین نرمش اینست که سر پا می ایستیم و یک میله سنگین، مثل لوله آب را با هر دو دست میگیریم و سپس مچ هر دو دست را به تناوب و به آرامی تا جاییکه میتوانیم به سمت بالا و پایین خم و راست میکنیم. میتوان یک بار طوری میله را گرفت که کف دست ها به سمت سقف باشد و بار دیگر طوری میله را در دست ها گرفت که کف دست ها به سمت زمین قرار گیرد.

 

 مچ دست, تقویت مچ دست,نرمش های تقویتی مچ دست

نرمش های تقویتی مچ دست

 

روش دیگر اینست که یک  حوله نمناک را تا می‌زنیم و دو سر آن‌را با دو دست می‌گیریم سپس تا جایی که می‌توانیم آن‌را در یک جهت می‌چرخانیم تا آب آن‌را بگیریم و به اصطلاح بچلانیم. حداکثر فشار چلاندن را به مدت 10-5 ثانیه حفظ کرده و سپس در جهت عکس حوله را می‌چلانیم. این حرکت را در سه ست ده تایی انجام می‌دهیم.      

 

نرمش های تقویتی مچ دست, تقویت مچ دست,نرمش های مچ دست

نرمش های کششی و تقویت مچ دست

 

 - خم کردن مچ دست
یک وزنه را با دست گرفته و سپس در حالیکه کف دست ما به سمت سقف است مچ دست را به بالا خم می‌کنیم بطوریکه وزنه به سقف نزدیک‌تر شود و سپس به آرامی مچ را به حالت اول بر می‌گردانیم. این حرکت را در سه ست ده تایی انجام می‌دهیم. به تدریج مقدار وزنه را افزایش می‌دهیم.

 

نرمش های کششی مچ دست, تقویت مچ دست,نرمش های مچ دست

خم و راست کردن مچ دست

 

- باز کردن مچ دست
یک وزنه را با دست گرفته و سپس در حالیکه کف دست ما به سمت کف زمین است مچ دست را به بالا خم می‌کنیم بطوریکه وزنه به سقف نزدیک‌تر شود و سپس به آرامی مچ را به حالت اول بر می‌گردانیم. این حرکت را در سه ست ده تایی انجام می‌دهیم. به تدریج مقدار وزنه را افزایش می‌دهیم.

 

- چرخش ساعد
ابتدا آرنج را 90 درجه خم می‌کنیم و آن‌را در کنار تنه خود قرار می‌دهیم و تا آخر نرمش در همین حالت نگه می‌داریم. سپس یک وزنه را با دست گرفته و ساعد را تا آنجا که می‌توانیم به سمت خارج می‌چرخانیم بطوریکه کف دست ما به طرف سقف باشد و سپس ساعد را تا آنجا که می‌توانیم به طرف داخل می‌چرخانیم بطوریکه کف دست ما به طرف کف اطاق باشد. این حرکات را در سه ست ده تایی انجام می‌دهیم.

 

نرمش های تقویتی مچ دست, تقویت مچ دست,نرمش های مچ دست

تمریناتی برای تقویتی مچ دست

 

- انحراف مچ دست
ابتدا آرنج را 90 درجه خم می‌کنیم و آن‌را در کنار تنه خود قرار می‌دهیم و تا آخر نرمش در همین حالت نگه می‌داریم. سپس یک وزنه را با دست گرفته و ساعد را در حدی می‌چرخانیم که شست دست ما به طرف سقف باشد. سپس مچ دست را تا آنجا که می‌توانیم به طرف بالا یعنی به طرف سقف انحراف می‌دهیم. به آرامی مچ دست را به پایین آورده بطوریکه تا جایی که امکان دارد مچ دست ما به سمت انگشت کوچک دستمان خم شود. این حرکات را در سه ست ده تایی انجام می‌دهیم.

 

مچ دست, تقویت مچ دست,نرمش های تقویتی مچ دست

نرمش های تقویتی مچ دست

منبع : iranorthoped.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow