بیمارانی که در تختخواب هستند چگونه میتوانند ورزش کنند؟


			
		بیمارانی که در تختخواب هستند چگونه میتوانند ورزش کنند؟
0
انجام حرکات ورزشی در تختخواب برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر مفید است   بیمار&...



انجام حرکات ورزشی در تختخواب برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر مفید است

 

بیمارانی که در تختخواب هستند چگونه میتوانند ورزش کنند؟
اگر بیمار شده اید یا اینکه اعضای بدنتان آسیب دیده است، ممکن است اجازه نداشته باشید که از تختخوابتان خارج شوید، اما همچنان ورزش کردن برایتان مفید است. شرایطی همچون سیاتیک یا آسیب‌های عضلانی ممکن است حرکت را برای شما دشوار سازند. اما زمانیکه در تختخواب هم استراحت می‌کنید می‌توانید با ایجاد استقامت به بهبود و حفظ سلامت جسمی تان کمک کنید. در این نوشته چند ایده درباره‌ی اینکه چطور می‌توانید در تختخواب ورزش کنید را برایتان جمع آوری کرده‌ایم

 

* تا جایی که می‌توانید پاهایتان را بالا بکشید
این نرمش، عضلات شکم شما را منقبض می‌کند. فقط کافی است پاهایتان را ۱۵ سانتیمتر از تخت بالاتر بیاورید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که احساس خستگی کنید. این تمرین همچنین به گردش خون در بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

 

*به روی شکمتان بچرخید و پاهایتان را بالا بکشید
این نرمش بر روی عضلات باسن و پشت پای شما کار خواهد کرد. ممکن است در حین انجام این تمرین بر روی ستون فقرات خود فشاری احساس کنید، بنابراین اگر کمرتان آسیب دیده است این تمرین را انجام ندهید.

 

*پرس سینه‌ی با دمبل
برای انجام این تمرین میتوانید از دمبل های سبک استفاده کنید به کمی هم وزن احتیاج دارید.

 

ورزش,تمرینات ورزشی در تختخواب,ورزش در رختخواب

تمرین با دمبل برای تقویت عضلات بازو

 

* تمرینات کششی پایین تنه
برای انجام تمرینات کششی پایین تنه، به راحتی می‌توانید همان طور که بر روی پشت خوابیده‌اید، زانوهایتان را بالا کشیده و تا جایی که می‌توانید به صورتتان نزدیک کنید.

 

* تمرین پایین تنه با جیم بال یا توپ‌های بدنسازی
پایین تنه‌تان، از زانو به پایین را بر روی توپ قرار دهید و دستانتان را به روی زمین تکیه دهید. حالا توپ را حرکت دهید و سعی کنید آنرا با پاهایتان کنترل کنید.

 

* با حرکت دادن گردنتان از این طرف به آن طرف به آرامی آنرا نرمش دهید
این تمرین را می‌توانید با قرار دادن یک بالش در زیر گردن یا بدون آن انجام دهید. توسط این روش، عضلات گردن و سرشانه‌هایتان تحریک خواهند شد. این نرمش همچنین به گردش خون در مغزتان نیز کمک خواهد کرد.

 

*استفاده از توپ اسفنجی برای نرمش انگشتان دست
با فشار دادن توپ‌های اسفنجی توسط انگشتان دستتان، اعصابی که به نوک انگشتان دستتان خاتمه میابند تحریک شده و فعال می‌شوند. این نرمش همچنین به فرایند بهبود بیماری شما نیز کمک می‌کند! توسط انگشتان و کف دستتان توپ را فشار دهید و رها کنید. و این روند را تا جایی که می‌توانید تکرار نمایید.


توجه:
بیمارانی که بی حرکت در رختخواب بمانند، جریان خون در بدنشان به مشکل بر می‌خورد، که نهایتان ممکن است به زخم بستر دچار شوند. بنابراین برای بیمارانی که در رختخواب استراحت می‌کنند، مهم است که نرمش‌هایی داشته باشند تا دچار زخم بستر نشوند.

منبع : fitnessmagazine.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow