با انجام چند حرکت وزشی ساده با این دردها خداحافظی کنی


			
		با انجام چند حرکت وزشی ساده با این دردها خداحافظی کنی
0
با انجام چند حرکت وزشی ساده با این دردها خداحافظی کنید     همه ما ممکن است دچا...



با انجام چند حرکت وزشی ساده با این دردها خداحافظی کنید     
همه ما ممکن است دچار دردهای مزمن یا ناگهانی شویم که دلایل آنها را ندانیم یا به علت هایی درباره آنها فکر کنیم که علت واقعی آنها دردها و ناراحتی ها نیستند. اما خیلی از اوقات شما با انجام چند حرکت ورزشی می توانید با این دردها خداحافظی کنید. این راهنمای ورزشی می تواند بسیار کاربردی باشد.
● ورزشی که درد گردن شما را آرام می کند
درد شانه و دست
خب، ساده ترین دلیل ممکن این است که کار زیادی از دست تان کشیده باشید یا شاید در حالت بدی خوابیده باشید و دست تان زیر شما مانده و حالا درد گرفته، اما اگر درد طولانی شد و...
علت مخفی درد: رشته های عصبی که از ناحیه گردن، شانه و پشت از نخاع خارج می شوند، مسئول حرکات و حس های قسمت بالایی بدن هستند. رشته های عصبی ناحیه گردن در این میان مسئول بخش های حرکتی و حسی دست ها و کتف ها هستند، اگر به هر دلیلی گردنتان تحت فشار قرار گیرد یا حرکت نامناسبی باعث کشش آن شود، ممکن است درد شدید شانه ها و بازوها رخ دهد.
درمان سریع: زمانی که درد شدید نیست، دستان تان را پشت گردنتان به هم قلاب کنید، سپس گردنتان را به سمت عقب ببرید و با بازکردن دستان به طور آهسته گردن و سرشانه هایتان را ماساژ دهید، سپس به حالت عادی برگردید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. زمانی که درد گردن، شانه و دست شما کاملا از بین رفت با انجام حرکات مناسب ورزشی و «مشابه همین حرکت» عضلات ناحیه گردن و سرشانه را تقویت کنید تا دیگر دچار این مشکل نشوید.
● کمپرس سرد، بعد کمپرس گرم
درد ناحیه کمر و پشت
ممکن است دچار دیسک مهره های کمری شده باشید یا دچار چسبیدن ستون مهره ها به هم اما قبل از آنکه خودتان را به تیغ جراحی بسپارید به علت های دیگر و احتمال های دیگر هم فکر کنید.
علت مخفی درد: اسپاسم ( یا آسیب) عضلات همستر، گلوتئوس و فلکسور هیپ (عضله بزرگ پشتی، عضله های نشیمنگاه و عضله های خم کننده کمر و...) می تواند باعث افزایش فشار روی ستون مهره ها و درد اسکلتی عضلانی باشد.
درمان سریع: سعی کنید تحرک داشته باشید. در ۴۸ساعت اول شروع درد می توانید از کمپرس یخ روی موضع آسیب دیده استفاده کرده و پس از این مدت هم می توانید از کمپرس گرم استفاده کنید. از داروهای مسکن ضدالتهابی (خانواده Nsatds مثل ایندومتاسین، ایبوپروفن و...) استفاده کنید. زمانی که درد کمتر شد به آرامی از عضلات پشت و کمر خودتان کار بکشید. پس از بهبود مشکلات با انجام تمرینات قدرتی و کششی مثلا حرکت اسکات و حرکات با وزنه به قدرت عضلات پشت و کمر خودتان بیفزایید.
● وقتی عضلات ناحیه شکم پاره می شوند
درد ناحیه کشاله بالای پا
خب، درد کلیه و مثانه و حتی مشکل دیسک کمر می تواند با دردهای ناحیه زیر شکم و کشاله بالای پا همراه باشد.
علت مخفی درد: شاید شما دچار فتق شکمی باشید. اگر ورزش سنگین می کنید یا بیش از حد چاق هستید یا اگر ناگهان ضربه سنگینی به شکم شما وارد شده است به احتمال فتق یا پارگی عضلات جدار شکم فکر کنید.
درمان سریع: این یک واقعیت است که بیشتر فتق های ناحیه شکم و کشاله بالای پا تنها به وسیله جراحی درمان می شوند اما مهم ترین نکته این است که از ایجاد این ضایعات پیشگیری کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه تقویت عضلات ناحیه شکم و کشاله بالای پاها را در برنامه ورزش خود بگنجانید. انجام روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه تمرینات ساده تقویتی عضلات این نواحی می تواند بدن شما را در مقابل این مشکل بیمه کند.
● وقتی کفش تان مقصر نیست
درد ناحیه مچ پا و پاشنه
اولین چیزی که خیلی ها به آن فکر می کنند، کفش نامناسب است. ممکن است هم فکر کنید به مشکل خار پاشنه دچار هستید.
علت مخفی درد: بافت محافظ انگشتان شما (پلانتار فاشیا) به استخوان مچ پا وصل می شود. در واقع اگر کل ساختار پا را در نظر بگیرید از تاندون آشیل در پشت پا تا بافت روی انگشتان حالت تقریبا یکپارچه دارند و برای همین هر مشکلی در یک ناحیه می تواند بافت های اطراف را هم آزرده کند.
درمان سریع: روی زمین بنشینید و یک بالش کوچک گرد زیر مچ پای راست تان بگذارید. پای راست باید کاملا کشیده باشد، بعد پای چپ را خم کنید و روی پای راست بگذارید (از روی پای راست عبور دهید)، سپس با گذاشتن دست ها روی زمین، خودتان را روی زمین بغلتانید تا بالش گرد زیر زانوهایتان بیاید، بعد از آن، این حرکت را برعکس انجام دهید. ۳بار برای هر پا این کار را تکرار کنید، تنها پس از چند روز خواهید دید که چقدر از میزان دردهایتان کاسته شده است.
● وقتی زانوی تان بار اضافی می کشد
درد ناحیه زانو
اولین احتمالی که به آن فکر می کنید، مشکل در مینیسک زانوهاست و شاید هم به پیچ خوردگی زانو فکر کنید.
علت مخفی درد: اگر شما به طور منظم ورزش نمی کنید یا اگر اضافه وزن دارید، ممکن است مشکل در کمر و عضلات کمری باشد که با حالت نامناسب فشار زیادی را به زانوهای شما وارد می کند. در این حالت شما به خصوص در زمان دویدن یا راه رفتن سریع دچار مشکل خواهید شد.
درمان سریع: شما برای این مشکل می توانید راه حل ورزشی پیدا کنید. کافی است تحت نظر یک مربی باتجربه اقدام به انجام ورزش های قدرتی انعطافی کنید تا هم قدرت و انعطاف عضلات کمر و عضلات ناحیه بالای پاها و پشت زانوهای شما تقویت شود. البته حواستان باشد که در آغاز فشاری روی زانوهایتان وارد نکنید. می توان حرکات اسکات، اسکات با پرش، پلانک و دراز و نشست را پس از گرم کردن بدنتان انجام دهید تا با تقویت عضلات پشت و شکم نحوه ایستادن شما اصلاح و فشاری که به زانوهایتان وارد می شود کم شود.

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow