کنترل عصبانیت با ورزش


			
		کنترل عصبانیت با ورزش
0
کنترل عصبانیت با ورزش   هیچ یک از ما نمی تواند ادعا کند که تابحال عصبانی نشده ...



کنترل عصبانیت با ورزش

 

هیچ یک از ما نمی تواند ادعا کند که تابحال عصبانی نشده است. احساس خشم وعصبانیت مانند هر احساس دیگری طبیعی است ولی هنگامی که کنترل آن از دست برود، می‎‏تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی در محل کار، ارتباطات فردی و زندگی. ولی راهکار آن چیست؟ با ما همراه باشید.

همچنين عصبانیت میتواند این حس را در شما ایجاد کند که تحت تأثیر یک حس غیر قابل پیش‎بینی و قدرتمند قرار دارید که به شما اجازه می دهد هرکاری بکنید!

 

به ورزش کردن بپردازید. فعالیت جسمی به شما یاری میدهد که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید. با بیشتر شدن توان جسمی قدرت کنترل کردن شما، بر مدیریت کردن شما بر عصبانیت افزایش پیدا خواهد کرد.

 

پس توجه به آن و ارائه راهکارهای کاربردی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب بعضی حرکات ورزشی را که با انجام آنها می‎توانید عصبانیت خویش را کاهش دهید، معرفی می‎کنیم.

 

کنترل عصبانیت با ورزش میتواند شامل مراحلی مانند تمرین های فیزیکی، تمرین های روحی، تنظیم تنفس بدن، ایجاد مرحله های ارامش تصاعدی و انجام چند حرکت ساده یوگا باشد. ورزش هایی مانند بوکس، وزنه برداری، حرکات توپ پیلاتس و حتی دویدن در محیط های باز هم میتوانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند.

 

کنترل عصبانیت با ورزش,راهکارهایی برای کنترل عصبانیت با ورزش

راهکارهایی برای کنترل عصبانیت با ورزش

 

تمرین های ورزشی زیر برای زمان عصبانیت شما مناسب است.

 

بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس سبب سوختن کالری زيادي می شود و برای عصبانیت خوب است. توصیه می شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خارج شدن در انرژی منفی ضربه بزنید.

 

وزنه زدن

وزنه زدن کمک می کند تا ارامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خویش را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

 

استفاده از توپ پزشکی

توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مواظب باشید توپ را به صورت خود نزنید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

 

دویدن بر روی شیب

شما بعد از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما میتوانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت بدوید. شما میتوانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.

 

کنترل عصبانیت با ورزش,راهکارهایی برای کنترل عصبانیت با ورزش

کنترل خشم با ورزش

 

چرخش خوابیده

چنانچه بعد از بیدار شدن روز خویش را با حس عصبانیت و خشم بی‎ علت شروع کردید، میتوانید این نرمش را حتی در وضعیت خوابیده در رختخواب انجام دهید تا خشم پنهان تان را از بین ببرید.

 

روش انجام:به پشت روی کمر بخوابید، زانو های خود را به طرف قفسه سینه بالا بیاورید. دست ها را در بالا و کنار سر نگه دارید

 

بعد از آن به آرامی پا های خویش را به طرف کنار بدن، روی زمین پائین بیاورید. چنانچه نزدیک کردن پا ها به زمین برای شما مشکل است، یک بالشت زیر زانو های خویش بگذارید. در آخر پا ها را در این وضعیت، کنار بدن به مدت یک دقیقه نگه دارید و نفس عمیق بکشید بعد از آن این روال را برای سمت ديگر بدن تکرار کنید.

 

قوس رو به بالا

با انجام این تمرین، چرخش خون بدن را به طرف مغز افزایش دهید و استرس های ذهنی خویش را از بین ببرید.

 

شیوه انجام:یک بالشت یا شیء بی حرکت( به ارتفاع 10 تا 17 سانتی‎متر) روی زمین بگذارید. یک قوس در بدن خویش ایجاد کنید. فاصله ای راحت بین پا ها و دست ها پیدا کنید، طوری‎که سر به راحتی روی بالشت یا شیء بی حرکت قرار گیرد. سر خویش را روی بالشت قرار دهید و نفس خویش را ۳۰ ثانیه نگه دارید بعد از آن خارج کنید، این تمرین را به مدت دو دقیقه اجرا کنید.

 

خورشید نشسته

با تمرین مداوم این حرکت انرژی بخش و ایجاد تناوب بین تنفس های عمیق تا حد زيادي خشم، استرس و عصبانیت خویش را مهار کنید.

 

شیوه انجام:تمرین را با یک نشستن ساده و راحت روی زمین شروع کنید. دست های خویش را به آرامی بالا ببرید و در عین حال هوای تازه را به داخل شش های خویش وارد کنید. هم زمان با پایین آوردن دست ها هوای درون شش ها را خارج کنید. این حرکت را یک تا ۳ دقیقه تمرین کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow