بي‌تحرکي را ساده نگيريد!


			
		بي‌تحرکي را ساده نگيريد!
0
      بي‌تحرکي همچنين مي‌تواند منجر به ضعف عضلات و بدفرم شدن عضلات شود. ورزش کر...



 

 

 

بي‌تحرکي همچنين مي‌تواند منجر به ضعف عضلات و بدفرم شدن عضلات شود. ورزش کردن منظم به کاهش سفتي مفاصل کمک مي‌کند و سبب رشد عضلات شده و در مجموع آمادگي بدن را تقويت مي‌کند. با انجام ورزش منظم شما مي‌توانيد احساس قدرت بيشتر و خستگي کمتري کنيد. اما در ابتدا و قبل از اينکه ورزش کنيد حتما با پزشک خود مشورت کنيد.

 

1. تقويت عضلات و استخوان‌هاورزش‌هاي مقاومتي دو تا سه بار در هفته براي بهبود تقويت عضلات و تحرک و کاهش درد مفاصل مفيد است. عضلات قوي‌تر درد مفاصل را با حمايت بهتر مفاصل کاهش مي‌دهد. ورزش‌هاي تقويت کننده همچنين متابوليسم‌تان افزايش داده و به پيشگيري از افزايش وزن کمک مي‌کند.براي اين‌کار: از يک باند انعطاف‌پذير يا يک ماشين براي افزايش مقاومت استفاده کنيد، از آموزشگر بخواهيد که به شما ياد دهد چطور از اين ماشين استفاده کنيد.

 

2. شنا کردن شنا کردن يک راه خوب براي افزايش قدرت همه مفاصل است. با شنا کردن عضلات پشتتان را تقويت مي‌کنيد بدون اينکه فشار زيادي به مفاصلتان وارد شود.براي اين‌کار: به آرامي و با چند دقيقه در استخر آب گرم شروع کنيد. به تدريج سعي کنيد به مدت 30 دقيقه شنا کنيد. فعاليت جسماني خود را افزايش دهيد تا با هر دوره ورزش تا به هدف اصلي خود برسيد.

 

3. بدن سالم، قلب سالم ورزش‌هاي هوازي در ايجاد بدن و قلب سالم و قوي‌ کمک مي‌کند. افراد مبتلا به آرتريت روماتوئيد بيشتر در معرض خطر بيماري‌ قلبي هستند. در هر حال با ورزش کردن قلبتان را به پمپ کردن بهتر و بيشتر وا مي‌داريد و خطراتي که قلبتان را تهديد مي‌کند را کاهش مي‌دهيد. خوب است بدانيد که ورزش‌هاي هوازي فشار خون را کاهش داده و کلسترول خون‌تان را هم پايين مي‌آورد.به دليل اينکه پوکي استخوان غالبا با آرتريت رومائيد همراه است، ورزش‌هاي تحمل وزن مثل پياده روي حرکات موزون و بالا رفتن از پله به پيشگيري از پوکي استخوان کمک مي‌کند.


4. ورزش‌هاي ايزومتريک وقتي انجام فعاليت هاي منظم براي مفاصل‌تان دردناک است ورزش‌هاي ايزومتريک راه ديگري براي ساخت عضلات است. ورزش‌هاي ايزومتريک شامل انتقباض عضلات بدون حرکت قابل ديد است.

 

5. فشار ايزومتريک در قسمت سينهبراي اين کار بازوهايتان را در حالي که در سطح قفسه‌سينه نگهداريد و کف‌ دست‌هايتان را تا جايي که مي‌توانيد، به هم فشار دهيد. اين فشار را به مدت 5 ثانيه نگهداريد و سپس به مدت 5 ثانيه استراحت کنيد، 5 ثانيه ديگر دست‌هايتان را به هم فشار دهيد و 5 ثانيه ديگر استراحت کنيد. 5 بار اين‌کار را تکرار کنيد. به آرامي اين فشار را به مدت 10 تا 15 ثانيه در زمان برسانيد. اگر اين ورزش به مفاصلتان آسيب وارد مي‌کند از يک آموزشگر بخواهيد تا ورزش‌ديگري را به شما ياد دهد.

 

6. انعطاف‌پذيري پاهاروبروي ديوار بايستيد، کف دست‌هايتان را به ديوار فشار دهيد طوري که يک پايتان به جلو و يک پايتان به عقب باشد پايي که عقب است را کاملا بکشيد و به مدت 30 ثانيه در همين وضعيت نگهداريد اين کار را تکرار کنيد سپس اين کار را براي پاي مقابلتان تکرار کنيد.

منبع: webmd

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow