تفاوت های برجسته بین UFC و MMA بررسی یو اف سی و ام ام ای و تفاوت های آنها


			
		تفاوت های برجسته بین UFC و MMA
		بررسی یو اف سی و ام ام ای و تفاوت های آنها
0
ورزش رزمی ام ام ای   مسابقات ام ام ای MMA رقابت های هنرهای رزمی ترکیبی است که زیر ...



ورزش رزمی ام ام ای

 

مسابقات ام ام ای MMA رقابت های هنرهای رزمی ترکیبی است که زیر نظر سازمان یو اف سی UFC با عنوان مبارزات قهرمانی نهایی برگزار می شود.

تفاوت یو اف سی UFC و ام ام ای MMA در ماهیت آن ها است ؛ ام ام ای MAA یکی از سریعترین و آزاد ترین ورزشهای جهان است ولی یو اف سی UFC نام یک سازمان ورزشی است. رقابت های MAA یا هنرهای رزمی ترکیبی زیر نظر یو اف سی UFC برگزار می شود. 

هنرهای رزمی ترکیبی از دهه 80 میلادی مورد توجه قرار گرفت و ردپای این رشته ورزشی در سراسر ژاپن ، اروپا و حاشیه اقیانوس آرام مشهود است. 

جف بلانتیک ، صاحب مدال طلای المپیک و کشتی گیر سابق یوانی – رومی نام ام ام ای MMA را بر این ورزش نهاد. 

 

تفاوت یو اف سی و ام ام ای, آموزش یو اف سی,فرق بین یو اف سی UFC و ام ام ای MMA

فرق بین یو اف سی UFC و ام ام ای MMA

 

تفاوت یو اف سی UFC و ام ام ای MMA

MMA به معنی هنرهای رزمی ترکیبی است و UFC به معنی مبارزه قهرمانی نهایی است. ام ام ای مسابقات تکنیک های رزمی است و یو اف سی نام سازمانی است که مسابقات این ورزش را سازماندهی کرده و برگزار می کند. 

 

MMA مخفف عبارت Mixed Martial Arts به معنی هنرهای رزمی ترکیبی است که به عنوان یک ورزش واحد در نظر گرفته می شود. 

UFC نام یک سازمان و مخفف عبارت Ultimate Fighting Championship به معنی مبارزه قهرمانی نهایی است. اگر بخواهید تفاوت یو اف سی UFC و ام ام ای MMA را به درستی درک کنید باید بگوییم که این دو درست مانند NBA و بسکتبال هستند. اولی نام سازمان و دیگری نام یک رشته ورزشی است. 

 

تفاوت یو اف سی و ام ام ای, آموزش یو اف سی, ام ام ای MMA چیست

ام ام ای MMA چیست

 

MMA چیست؟

ام ام ای ترکیبی از چند هنر رزمی با حرکات تکنیکی از جمله مشت زدن  ، خاک کردن ، پرتاب کردن  گلاویزی ، ضربه به ران و غیره است البته حمله به نقاط حساس بدن از جمله چشم ها مجاز نیست. ام ام  ای ورزشی با حداقل محدودیت و قانون است.

 

ام ام ای ترکیبی از تکنیک های بوکس ، کیک بوکسینگ ، کشتی ، جودو ، جوجیتسو ، کاراته ، موی تای و غیره است که در ابتدا یک ورزش خونین وحشیانه و بدون قانون بود که بعدا به دلیل مورد انتقاد قرارگرفتن به تدریج محدود شد و در اوایل قرن 21 به عنوان یکی از سریع ترین ورزشهای جهان مطرح گردید و بسیار پرطرفدار شد.

 

در این رقابت ها دو حریف به داخل رینگی محصور شده می روند و بدون سلاح از هر تکنیکی برای خاک کردن حریف استفاده میکنند. با وجود محبوبیت مسابقات MMA دربسیاری از کشورها ، این ورزش در تمام ایالت های آمریکا تحریم شده است ولی مسابقات آن همچنان به صورت زیرزمینی با جوایز نقدی بسیار ارزشمند برگزار می شود. 

 

معرفی سازمان یو اف سی UFC

یو اف سی سازمانی مستقر در ایالات متحده آمریکا است که دفتر مرکزی آن در لاس وگاس قرار گرفت است و با هدف ارتقا هنرهای رزمی فعالیت میکند. 

سازمان سو اف سی در سال 1993 تاسیس شدن و محبوبیت زیادی پیدا کرد. 

 

تفاوت یو اف سی و ام ام ای, آموزش یو اف سی, سازمان یو اف سی UFC

سازمان یو اف سی UFC  

 

تاریخچه MMA

ریشه هنرهای رزمی ترکیبی به بازی های المپیک باستانی در سال 846 میلادی برمیگردد. زمانی که پانکراسیون ( رشته ورزشی رزمی ارتش یونان ) به عنون ورزش رزمی یونان باستان در نظر گرفته شد و تبدیل به محبوب ترین مسابقات المپیک باستان گردید. 

این مسابقات وحشیانه ترکیبیاز کشتی ، بوکس و مبارزات خیابانی بود که در آن لگد زدن و ضربه زدن به حریف خاک شده کاملا مجاز بود.

 

تنها ممنوعیت این مسابقات ، گازگرفتن و کندن چشم بود. 

در پایان مسابقه یکی از مبارزان باید شکست را می پذیرفت یا بیهوش می شد و گاهی جنگجویان در طول مبارزه جانشان را از دست می دادند. 

در سال 393 بعد از میلاد تئودوسیوس اول ، امپراتور روم ، بازی های المپیک و پانکراسیون را ممنوع اعلام کرد. 

 

این سبک مبارزه در قرن بیستم توسط برادران کارلوس و هلیو گریسی که در سال 1925  مدرسه حوجیتسو در ریو دوژانیرو راه اندازی کرده بودند، به نام ورزشی رزمی ویل تادو vale tudo به معنی هر چیزی که می رود ، گسترش پیدا کرد و به چالش گریسی معروف شد.

 

چالش گریشی با تبلیغ در روزنامه ها با شعار ، اگر دست یا دنده شکسته می خواهید با کارلوس گریسی تماس بگیرید ، به قدری محبوب شد که مجبور شدند مسابقات را به استادیوم های فوتبال منتقل  کنند تا بتوانند جمعیت تماشاچی را در خود جای دهند. 

 

تفاوت یو اف سی و ام ام ای, آموزش یو اف سی, تاریخچه ام ام ای MMA

تاریخچه ام ام ای MMA

 

ورود MMA به مسابقات UFC

بعد از این که خانواده گریسی تصمیم گرفتند جوجیتسو برزیلی که سبک اختراعی خودشان بود را در دهه 1990 در ایالات متحده به نمایش بگذارند ، مورد توجه زیادی در آمریکای شمالی قرار گرفتند و در سال 1993 تورنمنت بزرگی را در شهرهای دنور و کلرادو برگزار نمودند. 

مسابقات برگزار شده در این شهرها به نام UFC1 نامیده می شدند. 

 

اولین هدف از مسابقات UFC قرار گرفتن مبارزان سبک های مختلف در مقابل هم بود مثلا یک کشتی گیر در مقابل یک بوکسور یا یک کیک بوکسور در برابر یک جودوکا. 

در ابتدا تنها قانون حاکم بر این مسابقات ، گاز نگرفتن و ضربه نزدن به چشم بود و مسابقه زمانی پایان پیدا میکرد که یکی از مبارزان تسلیم یا ناتوان شود. 

رویش گریسی توانست قهرمانی رویداد UFC1 را بدست آورد. 

 

فینال این مسابقات در یک قفس حلقه ای در مک نیکولز آرنا در شهر دنور برگزار گردید و اولین مسابقه ای شد که تماشای آن در تلویزیون پولی بود. 

این مسابقه به عنوان اولین مسابقه تلویزیون کابلی UFC شد و توانست 86 هزار بیننده را جذب کند.

 

به تدریج تعداد بینندگان این مسابقات در رویداد سوم به عدد 300 هزار نفر رسید. 

سازمان UFC در ابتدا MMA را به عنوان ورزشی بدون قانون که ممکن است هر اتفاقی در آن رخ دهد ، پذیرفت ولی وحشیگری های این ورزش باعث خشم تعدادی از دولت مردان از جمله سناتور جان مک کین شد. 

سناتورجان مک کین مبارزات داخل قفس را ، جنگ خروس های انسانی نامید و به دنبال ممنوعیت این ورزش بود. 

 

در سال 2001 مدیریت جدید UFC قوانینی برای کاهش خطر این رشته ورزشی ایجاد کرد و رده های وزنی ، راندها و محدودیت های زمانی برایش ایجاد نمود و انواع خطاهای ممکن پیش بینی شد. بعد از آن مبارزانی که وارد این رشته ورزشی می شدند بوکسورها ، کشتی گیران و ورزشکاران هنرهای رزمی بودند. 

 

در ایالات متحده آمریکا، این ورزش توسط نهادهایی که ورزش بوکس را ارائه می کردند تحت نظارت قرار گرفت و در سال 2007 سناتور مک کین مخالفت خود را با MMA کنار گذاشت و بیان کرد که این ورزش پیشرفت چشمگیری داشته است. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow