حرکت شنا شیب منفی حرکت شنا شیب منفی


			
		حرکت شنا شیب منفی
		حرکت شنا شیب منفی
0
شنا روی زمین شیب منفی   حرکت شنا شیب منفی یک نوع حرکت قدرتی که از وزن بدن استفا...



شنا روی زمین شیب منفی

 

حرکت شنا شیب منفی یک نوع حرکت قدرتی که از وزن بدن استفاده می شود. این تمرین ورزشی از سطح متوسط برخوردار بوده و عضلات سینه را نیز درگیر می‌کند.

حرکت ورزشی شنا روی زمین با شیب منفی یک نوع دیگر از تمرین های شنا روی زمین می باشد که برای تقویت قسمت بالایی عضله سینه ای بزرگ استفاده می شود. در این تمرین پاهایتان را بالاتر از سطح دستانتان بگذارید، مثلا روی صندلی یا تخت اتاقتان. آنگاه تمرین را به صورت شنای معمولی انجام دهید.

 

حرکت شنا شیب منفی,شنا روی زمین شیب منفی,حرکت شنا شیب منفی

حرکت شنا شیب منفی

 

حرکت شنا روی زمین برای پهن شدن سینه 

چنانچه تصمیم به ساختن عضلات سینه پهن و کشیده دارید این تمرین را با دستان باز و با فاصله از هم انجام دهید. ولی دقت کنید که انجام این تمرین با دستان باز احتیاج به قدرت بالایی دارد و برای این کار عجله نکنید. رمز موفقیت در این تمرین این است که موقع پایین آمدن باید سرعتتان را کنترل کنید و تا جای امکان سینه تان را به زمین نزدیک کنید.

 

تمرین شنا شیب منفی برای حجیم دادن سینه 

عضله سینه یکی از عضلات بزرگ بدن می باشد به همین علت برای حجم دهی و عضله سازی احتیاج به دقت بیشتری دارد. شما می توانید در دوره هایپرتروفی برای عضله سینه تان این تمرین را به کار ببرید. نکته ای که به افزایش حجم سینه تان کمک می کند این است که در موقع انجام این تمرین دستان تان به اندازه عرض شانه تان باز باشد، نه بیشتر و نه کمتر.

 

حرکت شنا شیب منفی,شنا روی زمین شیب منفی,تمرین حرکت شنا شیب منفی

شنا سوئدی با شیب منفی

 

شیوه انجام حرکت شنا شیب منفی

یک جعبه یا میز با ارتفاع کم را بر روی زمین بگذارید و از آن چند قدم فاصله بگیرید و در وضعیت حرکت شنا یا همان پوش آپ قرار بگیرید و پنجه پا را بر روی باکس یا میز قرار دهید و دستان خود را قدری بیشتر از اندازه عرض شانه باز و در برابر سینه بر روی زمین بگذارید. این نقطه آغاز خواهد بود.

 

همانگونه  نفس خود را به داخل می‌دهید، به آهستگی به پایین رفته تا سینه تقریبا به زمین برسد. همانطور که نفس خود را به بیرون می‌دهید به نقطه آغاز برگردید و یک مکث نموده و عضله سینه را منقبض کنید. بعد از یک ثانیه مکث مجددا به پایین رفته و همین کار را با دقت به تعداد تکرار انجام دهید.

 

حرکت شنا شیب منفی,شنا روی زمین شیب منفی,آموزش حرکت شنا شیب منفی

تمرین حرکت شنا شیب منفی

 

در این تمرین عضلات اصلی درگیر کدامند؟

عضلات اصلی به عضلاتی می گویند که نقش اصلی را در تمرین دارند و مسئول اصلی حرکت در مفاصل می باشند. در بعضی از تمرینات ورزشی، عضلات ثانویه به کمک عضلات اصلی می آیند تا حرکت آسان تر و با ثبات بیشتری انجام گردد.

 

عضلات ثانویه درگیر در این تمرین کدامند؟

عضلات ثانویه به عضلاتی می گویند که نقش اصلی را در تمرین ندارند و نقش کمکی را دارند. بعضی از این عضلات نقش پایداری را در زمان تمرین برعهده دارند، یعنی سبب حفظ وضعیت بدن می شوند. بعضی دیگر هم با عمل عکس دو به دو سبب کمک کردن به انجام تمرین می شوند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow