حرکت ورزشی نشر از جانب دمبل ؛ حرکتی برای تقویت ماهیچه های شانه آموزش نحوه اجرا حرکت نشر جانب دمبل 


			
		حرکت ورزشی نشر از جانب دمبل ؛ حرکتی برای تقویت ماهیچه های شانه 
		آموزش نحوه اجرا حرکت نشر جانب دمبل 
0
حرکت نشر از جانب دمبل باعث تقویت ماهیچه های شانه می شود   رشته های مختلف ورزش...



حرکت نشر از جانب دمبل باعث تقویت ماهیچه های شانه می شود

 

رشته های مختلف ورزشی در جهان وجود دارد و علاقه مندان زیادی در رشته های مختلف فعالیت می کنند. یکی از ورزش های موجود در جهان ورزش بدن سازی می باشد. ورزش بدن سازی یا تناسب اندام ورزشی است که فرد با انجام تمرین های مختلف قدرتی و استقامتی ، عضلات و ماهیچه های خود را تقویت می کند. در اینجا می خواهیم به انواع ورزش های بدن سازی به ویژه ورزش هایی که باعث تقویت ماهیچه های سرشانه می شود بپردازیم.

ورزش بدنسازی و فواید آن:

آن چیزی که باعث می شود شما کارهای روزانه خود را انجام دهید یا توان انجام این کارها را داشته باشید عضلات و ماهیچه های شما است. اگر عضلات و ماهیچه ها به اندازه کافی قدرتمند نباشند فرد در انجام کارهای مختلف دچار مشکل می شود. همچنین ورزش بدنسازی پیش نیاز رشته های ورزشی دیگر می باشد و فرد با تقویت ماهیچه های خود در بدنسازی توانایی انجام ورزشهای دیگر را پیدا می کند.

 

از فواید ورزش بدنسازی می توان به تناسب اندام اشاره کرد. زیرا انجام این ورزش در فرد باعث می شود که اندام های فرد دارای عضله های بزرگ تر و از طرفی چربی های اضافه بدن را از بین می برد و باعث زیبایی اندام در فرد می شود.

 

فایده دیگری که این ورزش برای بدن انسان دارد ، افزایش قدرت در همه اندام های فرد است . زیرا در این ورزش فرد با انجام حرکت های مختلف ماهیچه های مختلف بدن را درگیر کرده و تقویت می کند. 

مزیت دیگر، افزایش انعطاف پذیری بدن است . فرد با تمرین های مختلف که انجام میدهد به انعطاف پذیری بدن خود کمک کرده و باعث افزایش آن می شود. 

 

انجام ورزش بدن سازی بر اسکلت داخلی بدن نیز تاثیر می گذارد و باعث افزایش مقاومت استخوان های بدن می شود. زیرا زمانی که استخوان ها زیر تمرین های بدنسازی تحت فشار قرار می گیرند مقاومت آن ها در برابرتنش های بیرونی افزایش می یابد.

 

از طرفی ورزش بدنسازی مانند دیگر ورزش ها برسلامت روحی و روانی فرد تاثیر مثبت داشته و باعث شادابی و طراوت فرد می شود. با انجام فعالیت های ورزشی خون بیشتری به مغز فرد میرسد و این به این معنی است که شما آماده ی پردازش اطلاعات بیشتری هستید.

 

با انجام ورزش بدنسازی فرد کم کم به بدن زیبا و بدون چربی دست پیدا می کند و از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار می شود که در ایران نیز علاقه مندان زیادی دارد. ورزش بدنسازی به دلیل تقویت تمامی عضلات و ماهیچه ها که قبلا گفته شد باعث میشود که فرد عملکرد سریع تری دست پیدا کند و به بیان دیگر عکس العمل فرد افزایش پیدا می کند.

 

با انجام ورزش های تناسب اندام فشار خون فرد نیز تنظیم می شود و از نظر پزشکی این امر ثابت شده است. از طرفی انجام این ورزش ها باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر طبیعی انسان می شود. همچنین کاهش کلسترول مضر خون نیز یکی دیگر از مزایای ورزش تناسب اندام می باشد.

 

نشر از جانب دمبل

گاهی اوقات اتفاق می افتد که یک فرد یا یک ورزشکار نیاز دارد تا عضلات و ماهیچه های شانه را تقویت کند این نیاز ممکن است بر اثر بیماری ، موقعیت شغلی و یا نوع رشته ورزشی و موارد دیگر ایجاد شود.

 

برای مثال فردی که دوچرخه سواری را به عنوان ورزش خود انتخاب کرده و به صورت حرفه ای این ورزش را انجام می دهد عضلات ساق پا و ران های او در اثر دوچرخه سواری بسیار قوی می شود اما قسمت های دیگر بدن مانند عضلات شکم یا عضلات شانه و سایر عضلات دیگر این فرد قوی نمی شود و برای تقویت این عضلات نیاز است تا ورزش های بدنسازی را انجام دهد. در زیر می خواهیم مشخصا درباره ی تقویت عضلات و ماهیچه های شانه صحبت کنیم.

 

یکی از حرکاتی که در بدنسازی باعث تقویت ماهیچه های شانه می شود حرکت نشر از جانب دمبل می باشد. 

 

 نشر جانب دمبل دست جفت, حرکت نشر از جانب دمبل, نحوه حرکت نشر از جانب

برای انجام حرکت نشر از جانب دمبل باید صاف بایستید

 

نحوه انجام نشر از جانب  

ابتدا باید یک جفت دمبل داشته باشید. انتخاب دمبل بر اساس قدرت و توانایی فردی است. برای انجام حرکت صاف بایستید و سر و سینه را بالا نگه داشته و دنبل ها را دست بگیرید در حالی که صاف و بدون نوسان و حرکت ایستاده اید آرنجتان را کمی خم کنید و دستهایتان را به دو طرف کشیده و بالا بیاورید.

 

بالا آمدن تا جایی باید ادامه پیدا کند که دستها و بازوها موازی با کف زمین باشند. در هنگام انجام این حرکت تنفس باید به این صورت باشد ، زمانی که می خواهید دمبل ها را بالا بیاورید نفس خود را خالی کرده و بیرون دهید . برای چند ثانیه مکث کنید و با پایین آوردن دست ها نفس خود را داخل دهید.

 

پایین آوردن دستها نیز باید به آرامی صورت گیرد این حرکت را تا زمانی که می توانید ادامه دهید. توجه داشته باشید که حرکت از جانب دمبل هم به صورت نشسته هم به صورت ایستاده انجام می شود.

 

نشر از جانب دمبل چکشی, فواید نشر از جانب دمبل, نشر از جانب سیم کش از پشت

حرکت نشر از جانب دمبل به هر دو صورت نشسته و ایستاده انجام می شود

 

برای انجام حرکت نشر از جانب دمبل نشسته باید روی صندلی مناسب نشسته دمبل ها  را مانند حرکت قبل در دست گرفته و دست ها را بالا بیاورید. بالا آوردن دست ها در حرکت نشر از جانب دمبل نشسته بیشتر است. همچنین نفس کشیدن همانند حرکت قبل انجام می شود.

 

نشر از جانب سیم کش از پشت, نشر از جانب دمبل, نشر جانب دمبل دست جفت

نشر از جانب دمبل به صورت یک دست

 

نشر از جانب دمبل تک دست

در این حرکت دمبل را باید در دست بگیرید و با دست دیگر در حالی که ایستاده اید جسم ثابت یا سنگینی مانند میز یا جسم دیگری را بگیرید تا تعادل شما در هنگام انجام حرکت بهم نخورد. حالا دمبل را مانند دو حرکت قبل بالا بیاورید تا بازویتان موازی با زمین شود. نفس کشیدن هم مانند حرکت های قبل می باشد.

 

نکاتی که باید در هنگام نشر از جانب دمبل در نظر گرفته شود :

1. در هنگام انجام حرکت باید توجه داشته باشید تا تعادل هود را حفظ کنید. 

2. از تاب دادن بدن و حرکات اضافه برای بالا بردن دمبل خودداری کنید.

3. تمامی حرکات بالا بردن و پایین آوردن دمبل باید به آرامی و با تمرکز انجام شود و مراقب باشید که دمبل به بدن شما برخورد نکند.

4. از خم کردن دست ها بیش از حد در بالا بردن دست ها و پایین اوردن خودداری کنید.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow