بهترین و ساده ترین روش کاهش وزن


			
		بهترین و ساده ترین روش کاهش وزن
0
لاغری با پیاده روی   زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به &...



لاغری با پیاده روی

 

زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می‌کنند. در این بخش با بیتوته همراه باشید تا با راهکارهایی که به شما ارائه داده‌ایم، شور و هیجان را به زندگی زناشویی‌تان هدیه کنید.

یکی از آشکارترین مزایای پیاده ‌روی روزانه این است که شما می‌توانید به‌تدریج وزن اضافی خود را کاهش دهید.

 

اگر شما سرعت مناسبی داشته باشید، و هر روز دست کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه راه بروید، متوجه خواهید شد که لباسهای‌تان کمی گشادتر شده‌اند. همین‌طوری ادامه بدهید و ممکن است به یک سری رخت و لباس جدید نیاز داشته باشید.

 

پیاده روی یک ورزش عالی است و به کاهش وزن کمک می کند . دانشمندان آمریکایی آزمایشی را طراحی کردند که در آن بیماران چاق با هم قدم می زدند پس از 8 هفته، وزن آن ها بررسی شد و بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان به طور متوسط 5 پوند وزن از دست دادند. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که به جای رانندگی با اتومبیل، به مقصد نزدیک پیاده روی کنید.

 

پیاده روی هم مثل سایر کارها باید با دقت و درست انجام شود. اینکه ما فکر کنیم همین راه رفتن ساده می‌تواند دو سه روزه شکم ما را لاغر و اندام را مناسب کند باور غلطی است. برای شروع یک پیاده روی خوب با یک میزان متناسب و نسبتاً کوتاه، شروع کنید، برای مثال ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط راه بروید.

 

پیاده روی ,نحوه پیاده روی صحیح,لاغری با پیاده روی

پیاده روی بهترین روش کاهش وزن

 

پیاده روی کردن و اهمیت آن

تقریبا دو میلیون از مرگ و میرهای جهانی بر اثر بی تحرکی اتفاق می افتد . طبق مطالعات انجام شده، تغییرات در سبک زندگی می توانند عاملی برای کاهش خطرات زیادی از جمله موارد زیر باشند:

 

- کاهش مرگ و میر

- پیشگیری از بیماری های قلب و عروق

- دیابت

- چاقی

- سرطان

- فشار خون بالا

- پوکی استخوان

- افسردگی

- اضطراب

 

از طرفی پیاده روی کردن به مدت 30 دقیقه با سرعت معمولی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهد و از بیماری های زیادی جلوگیری کند .اما این روش ساده کاهش وزن ، دارای اصول و قوانینی است که با استفاده از آنها می توان به راحتی به نتیجه دلخواه رسید.

 

قدم زدن می‌تواند سایز کمرتان را کم کند

اگر متوجه شده‌اید که سایز دور کمرتان بزرگ‌تر شده‌است، با یک پیاده ‌روی تند و سریع روزانه می‌توانید از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوید. با یک برنامه‌ی پیاده‌روی منظم خیلی زود سایز دور کمرتان کم خواهد شد.

 

مهمترین چیزی که باید در یادتان بماند این است که روش پیاده ‌روی باید صحیح باشد. سر خود را بالا نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، نه به زمین.

 

گردن، شانه‌ها و پشت‌تان نباید منقبض شده باشد. پیاده‌روی در صورتی که بدن‌تان شق و رق باشد خیلی دشوار است و بعد از آن بدن‌درد خواهید گرفت.

 

دست‌های‌تان را به طور طبیعی و در حالی که آرنج‌تان کمی خم است در کنار بدن‌تان تاب بدهید. فقط کمی عضلات شکم‌تان را سفت کنید. نفس عمیقی بکشید و لذت ببرید.

 

مثلا اگر چند ساعت از روز را به پیاده روی اختصاص داده اید اما هنوز به وزن ایده آل نرسیده اید شاید قوانین آن را به درستی رعایت نمی کنید .پیاده روی به آمادگی نیاز دارد و اگر حتی اهل ورزش باشید ممکن است تمام اصول پیاده روی را ندانید.

 

پیاده روی ,نحوه پیاده روی صحیح,لاغری با پیاده روی

پیاده روی ساده ترین روش کاهش وزن

 

سرعت و مسافت پیاده روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدنتان باشد

کف پا را زمین نکوبید. با گام‌های منظم سرعتتان را یکنواخت کنید. در پنج دقیقه آخر پیاده‌روی، به تدریج قدم‌ها را کوتاه و سرعتتان را کم کنید تا به سرعت اولیه زمان گرم کردن برسید. پیاده‌روی خود را با انجام تعدادی حرکت کششی تمام کنید. این کار ماهیچه‌ها را از انقباض خارج کرده و ضربان قلب را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

 

کفش و لباس مناسب

برای پیاده‌روی بهتر باید لباس مناسب پوشیده باشید. راه رفتن با هر کفش و لباسی می‌تواند برعکس برای شما خسته کننده و بی تأثیر باشد. از یک جفت کفش راحت و کاملاً اندازه شروع کنید. همه فروشگاه‌ها کفش‌های مخصوص پیاده‌روی دارند. می‌توانید از یک فروشگاه مطمئن کفش مناسب تهیه کنید. کفش، کف طبی متناسب با گودی کف پا و کناره‌هایی محکم داشته باشد.

 

در روز چقدر پیاده روی برای کاهش وزن لازم است؟

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته پیاده روی کنید.

 

البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید.

 

چگونه برای پیاده روی انگیزه داشته باشید؟

- از دوست خود بخواهید در برنامه جدید شما بپیوندد.

- برای قدم زدن با دوستان یا خانواده عصر یا بعد از شام بروید.

- به نزدیک ترین مغازه خواربار فروشی یا یک مکان نزدیک بروید.

- در مورد پولی که می توانید از قدم زدن پس انداز کنید ، فکر کنید.

- هر روز راه های مختلفی را کاوش کنید.

- به گروه پیاده روی بپیوندید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow