بدنسازی در ماه رمضان


			
		بدنسازی در ماه رمضان
0
تمرین کردن در ماه مبارک رمضان باید با شرایط خاص خود باشد‎   بسیاری از بدنسازا&#...



تمرین کردن در ماه مبارک رمضان باید با شرایط خاص خود باشد‎

 

بسیاری از بدنسازان فکر می کنند اگر دو ساعت در روز وزنه نزنند، قدرت عضلاتشان کم خواهد شد. ماه رمضان فرصت خوبی برای تغییرکامل برنامه ورزشی است

ماه مبارک رمضان شرایط ویژه‌ای را برای ورزشکاران به وجود می‌آورد.می‌دانید که تمرین کردن در ماه‌های غیر از ماه رمضان به علت ۵ یا ۴ نوبته بودن وعده‌های غذایی صبح‌ها، میان وعده صبح و ظهر، نهار، عصرانه، وعده‌های قبل و بعد از تمرین و شام را دارا است. 

 

بدن در طول روز با مصرف این وعده‌های غذایی در ساعات مختلف می‌تواند به راحتی تمامی مواد لازم جهت ترمیم، رشد و ریکاوری عضلات را دریافت کند در صورت وجود برنامه غذایی خوب و می‌توان گفت که هر سیستم تمرینی با شرایط بدنی و هدف، فرد اجرا کرد.

 

همچنین بدن در طول روز نیز از نظر مایعات آب به طور عالی هیدراته می‌شود. با این شرایط عضلات در آغاز تمرین سرشار از انرژی با توجه به تغذیه و استراحت خوب که در طول روز به دست آورده، آماده استارت تمرین خوب است.

 

تمرین کردن در ماه مبارک رمضان باید با شرایط خاص خود باشد، میدانید که شما در طول روز هیچ مایعی وارد بدنتان نمی‌شود و از این لحاظ بدن نمی‌تواند به تمرینات با شدت بالا جواب دهد. شما باید فقط یک هدف را دنبال کنید آن هم حفظ حجم به دست آمده قبل از این ماه است سعی کنید برنامه تمرینی خود را برای این یک ماه عوض کنید و به عضلات و مفاصل خود استراحت دهید. 

 

عواقب وزنه نزدن در ماه رمضان بسیار بیشتر از وزنه زدن است ، به این دلیل که ممکن است بخاطر عدم تمرین درصد زیادی از توان و قدرت خود را از دست بدهید و این در حالی است که عضله از دست داده اید ، پس برای اینکه عضله از دست ندهید در ماه رمضان حتما حداقل 30 دقیقه تمرین وزنه بعد از افطار داشته باشید.

 

سعی کنید که در ماه رمضان ست های خود را بیش از حد نکنید و تعداد حرکات در هر ست را 6 حرکت حداکثر قرار دهید ، طی تحقیقاتی در آمریکا این نوع سیستم تمرینی کمک به افزایش تستوسترون ، حفظ عضله و چربی سوزی باورنکردنی می شود.

 

در فاصله بین افطار تا سحر باید سعی کنید بیشترین میزان آب را دریافت کنید، حتی اگر نتوانید خوب بخوابید و زیاد آب خوردن اذیت تان کند.

 

کم آب شدن بدن

به یاد داشته باشید که تشنه شدن، نشان دهنده کم آبی شدید بدن است. بهتر است بدانید هیدراته شدن کامل بدن، زمان بر است و ممکن است چندین ساعت به طول انجامد؛ به‌خصوص اگر هنگام صبح احساس خشکی دهان به شما دست بدهد موضوع را پیچیده تر خواهد کرد. سعی کنید پیش از سحر حداقل ۱ تا ۲ لیتر آب بنوشید.

 

روزه گرفتن برای بدنسازان

برای یک بدنساز، نوع غذا از زمان خوردن آن مهمتر است‎

 

چه غذاهایی بخوریم

برای یک بدنساز، نوع غذا از زمان خوردن آن مهمتر است؛ برای مثال زمانی که شما تمرینهای هوازی و میزان کالری مصرفی خود را کمتر کنید از تجمع چربی در بدن جلوگیری خواهید کرد.

 

می‌توانید کالری مواد غذایی را با استفاده از بانک کالری محاسبه کنید تا کالری اضافی دریافت نکنید. وقتی پس از افطار احساس گرسنگی شدیدی داشتید، آب بهترین چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند.

 

پیش از اینکه چیزی بخورید، حداقل یک لیتر آب بنوشید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس غذا بخورید؛ بهترین غذایی که می توانید بلافاصله پس از باز کردن روزه بخورید تعدادی خرما است.

 

زمانی که روزه هستید بدنتان نسبت به مواقع دیگر سال به تغذیه مناسب تری نیاز دارد؛ پس حتماً از خوردن شیرینی و خوراکیهای مضر جداً خودداری کنید. اگر همیشه دوست داشتید غذاهای سالم تری مصرف کنید، ماه رمضان بهترین زمان برای عملی کردن این کار است.

 

سعی کنید بیشتر، مواد غذایی سالم مصرف کنید و پروتئین و سبزیجات بیشتری را در برنامه غذایی خود بگنجانید. همه چیز بستگی به کنترل میزان پروتئین مصرفی شما دارد.

 

چه تمرینهایی انجام دهیم

بسیاری از بدنسازان فکر می کنند اگر دو ساعت در روز وزنه نزنند، قدرت عضلاتشان کم خواهد شد. ماه رمضان فرصت خوبی برای تغییرکامل برنامه ورزشی است؛ اگر شما هر روز فقط تمرینهای اسکات، ددلیفت و پرس سینه انجام می دادید، می توانید با همین تمرینها یک تمرین ساده و کامل ۴۵ دقیقه ای طراحی کرده و سه بار در هفته انجام دهید. سعی کنید در این یک ماه به کلی سبک تمرین کردن خود را متنوع کنید و تغییر دهید.

 

خواب

اگر می خواهید در ماه رمضان حجم عضلات تان را بیشتر کنید و قویتر شوید، لازم نیست از زمان خوابتان کم کنید؛ زیرا با این کار کمبود کالری پیدا کرده و حجم عضله بیشتری از دست خواهید داد. سعی کنید در مجموع ۷ تا ۸ ساعت در روز استراحت کنید.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow