رقص باله برای کودکان چیست و مزایای آن کدامند؟


			
		رقص باله برای کودکان چیست و مزایای آن کدامند؟
0
رقص باله   حتماً اسم رقص باله( ballet) را شنیده اید. رقصی بی همتا و زیبا که به علت خصوصی...



رقص باله

 

حتماً اسم رقص باله( ballet) را شنیده اید. رقصی بی همتا و زیبا که به علت خصوصیت هایی که دارد، میتواند بعنوان یک ورزش حرفه ای شناخته شود و قابلیت های ویژه ای را از سوی رقصنده ها به نمایش بگذارد.

رقص باله در کشور ما کم تر شناخته شده هست و کم تر کسی را می بینید که به تماشای این رقص برود ولی نمی توان گفت این رقص به طور کامل نادیده گرفته شده است برای این که در کشور ما هم کلاسهاي اموزش رقص باله کودکان و نوجوانان وجود دارد و آن ها می توانند در صورت علاقه به این رقص زیبا، راهی کلاسهای اموزشی شوند و خویش را در مسیر تبدیل شدن به یک بالرین حرفه ای قرار دهند. درصورتی که شما هم از آن گروه افرادی هستید که می خواهید بیش تر در مورد این و ویژگی های آن بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

آموزش رقص باله ,رقص باله ,  اموزش رقص باله

آموزش رقص باله

 

ورزش باله را چطور انجام می دهند ؟

وضعیت بدن، تنظیم، اقتدار، تعادل، حس و انعطاف پذیری از خصوصیت های این رشته هست. براي انجام این ورزش کلیه اندام بدن درگیر است و تمرکز مهم ترين مستلزم به کاربستن تمرینات و تکنیک هاست. براي ارتقای سبک های این رشته معمولاً ترکیبی از حرکات، روش ها و تمرینات سنتی و بومی کشورهای گوناگون با یکدیگر جابه جا یا ادغام و ترکیب میگردند. سبک ها گوناگونی و تکثر فوت و فن و روش های این ورزش سبب شده سبک های مختلفی ایجاد شود. بروز سبک های گوناگون، مرحله های و مراتب این رشته را بوجود آورده است بگونه ای که براي تعيين سطح فعالیت هر ورزش‌کار ازمونها و امتحان هایی در نظر گرفته ميشود .

 

انجمن ها و سازمان های مختلفی که مسئولیت این رشته را در کشورهای خویش برعهده دارند باتوجه به مرحله های اموزش و روش های عرضه شده ازمون هایی برپا نموده و به موافقت شدگان، طی اعطای گواهی نامه و جواز مربوطه اذن به کاربستن تمرین های و روش های مرحله های فراتر را صادر ميکنند . تمامی ورزشکاران و هنرآموزان موظفند بعد از طی کردن و فراگیری تمرین های و روش های مرحله های پائین تر و قبولی در ازمون مربوط به آن مرحله، وارد مرحله های بالاتر شوند. مراحل این رشته حاوی پیش مقدماتی، مقدماتی و مرحله های یک تا 8 میباشد .

 

سن آغاز رقص باله

بهترین سن آغاز یادگیری رقص باله چهار و پنج سالگی است. براي کودکان رقصیدن جلوی آینه و میله تازگی جالبی دارد. در این سن بدن کودک انعطاف پذیری زيادي دارد و همین مسئله یادگیری را ساده تر ميکند .

 

فواید باله

در رقص باله باید کودک به سخنان مربی با توجه گوش کند و دستورالعمل ها را تکرر کند. نظم را یاد می گیرد و براي حفظ اعتدال و کنترل بدن با حرکات باید تمرکز داشته باشد. اموزش جهات و یادگیری همکاري از فایده ها ديگر یادگیری رقص باله است. براي بچه ها خجول یک فرصتی است لغایت با ديگر دوست های در کلاس بتوانند ارتباط برقرار کنند و تعامل اجتماعي داشته باشند. فعال بودن کودک و داشتن تمرینهای ورزشی روزانه احتیاج به یک برنامه اموزشی دارای انسجام دارد که باله یکی از مورد ها است.

 

این فواید که به آن اشاره گردید تنها براي آغاز رقص باله است. هنگامی که بچه شما با ادامه دادن آن تبدیل به یک بالرین حرفه ای شود، شما باز نکات مثبت دیگری شاهد خواهید بود. بالاخص هنگامی که به سن نوجوانی و جوانی برسند، دارای ماهیچه های کشیده و قدرتمند و فزونی اعتماد به نفس فیزیکی هستند که از تمرین باله بدست آورده اند. یاد می گیرند چه طور سعی کنند تا به موفقیت برسند. در رقص باله لازم است لغایت با تغذیه سالم جثه مطلوب خویش را حفظ کنند بنابراين عادت های غذایی درست فواید ديگر آن است.

 

آموزش رقص باله ,رقص باله ,  اموزش رقص باله

عکس از رقص باله

 

براي آغاز رقصیدن چند پیشنهاد مفید براي شما داریم:

حتماً پیش از شرکت در کلاس رقص به پزشک خویش مراجعه کنید تا با به کاربستن یک چکاپ کلی از سلامت جسمی خویش و نداشتن اضافه وزن و مشکلات ديگر خاطرجمع شوید.

 

لباس گرم کن بپوشید تا بدن در موقع تمرین گرم بماند.

قبل از آغاز تمرین حتماً حرکات کششی انجام دهید و بدن خویش را گرم کنید.

قبل، بعد و حتی در موقع رقص باله آب کافی بنوشید.

بین جلسات تمرین رقص باله استراحت کافی داشته باشید.

براي یادگیری باله شتاب نکنید و بدن خویش را تحت فشار قرار ندهید.

حتماً براي تمرین های رقص باله از کفش مطلوب استفاده کنید.

با مربی باله خویش هماهنگ باشید تا حرکات را بدرستی انجام دهید.

 

قبل از رقص بنشینید و حرکات مربی را به خوبی مشاهده کنید. به یک باره آغاز به انجام حرکات جدید نکنید برای این که احتمال اسیب عضلات در این وضعیت زیاد هست.

 

تا جایی که میتوانید حرکات را به نرمي و آرامی انجام دهید.

بعد از تمرین باله براي سرد کردن بدن حرکات کششی پاياني را فراموش نکنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow