با این 10 مکمل طبیعی از عوارض مکمل‌های بدنسازی بازاری دور بمانید


			
		با این 10 مکمل طبیعی از عوارض مکمل‌های بدنسازی بازاری دور بمانید
0
بهترین مکمل‌های بدنسازی   برخی افراد با وجود تمرینات حرفه‌ای و مداوم بدنسا...



بهترین مکمل‌های بدنسازی

 

برخی افراد با وجود تمرینات حرفه‌ای و مداوم بدنسازی به اندام مورد نظرشان نمی‌رسند. یکی از دلایل رایج نرسیدن به اهدافی که برای تناسب اندامتان در نظر دارید برنامه غذایی نا مناسب است. و ممکن از این جهت به مکمل‌های غذایی که ممکن است با عوارض بالا در بازار وجود داشته باشد رو بیاورید. ما در این بخش از بیتوته به معرفی بهترین مکمل‌های طبیعی بدنسازی پرداخته‌ایم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مواد مورد نیاز برای عضله سازی بدنتان را تامین و از عوارض مکمل‌های بازاری در امان بمانید.

پیدا کردن و طراحی یک برنامه غذایی که شما را به اهداف تناسب اندامی تان برساند،کار خیلی دشواری نیست اگر این مقاله بتوته را دنبال کنید و از مواد معرفی شده در برنامه غذایی‌تان بهره لازم را ببرید.

 

تخم مرغ یکی از ضروری ترین‌های عضله سازی

تخم مرغ یکی از کاملترین و متنوع ترین مواد غذایی است که در دسترس ماست. این ماده غذایی در داشتن یک رژیم غذایی سالم برای همه افراد و به ویژه بدن سازان نقش بسیار مهمی دارد. همه ما می دانیم که در فرایند عضله سازی، پروتئین چقدر اهمیت دارد، و بدون آن عضلات شما اصلا رشد نمی کنند.

 

در هر تخم مرغی، ۶ گرم پروتئین با کیفیت عالی وجود دارد؛ کیفیت این پروتئین اینقدر بالاست که از آن به عنوان استاندارد برای سنجش پروتئین سایر مواد غذایی استفاده می شود. همچنین، تخم مرغ منبع سرشاری از ویتامین هاست، از جمله ویتامین آ، ای، کا و گروه ویتامین های بی، از جمله ویتامین بی ۱۲ (انرژی)، ریبوفلاوین و اسید فولیک. همچنین، در تخم مرغ هشت نوع اسید آمینه اصلی وجود دارد که برای بازسازی بهتر عضلات و ساخت مواد معدنی مهم مانند کلسیم، روی و آهن لازم و ضروی هستند.

 

شیر منبع پروتئین و کلسیم

یکی از دو پروتئینی که در شیر پیدا می شود، پروتئین وی است. این پروتئین در ترکیب با تمرینات قدرتی یک بدنساز، به صورت فوق العاده ای عمل می کند. تحقیقات بسیاری نشان داده اند، مصرف این مکمل قبل و بعد از تمرین باعث بهبود عملکرد و قدرت و افزایش حجم عضلانی می شود.

 

تحقیقات نشان می دهند که کلسیم بدن را تشویق می کند تا چربی بسوزاند. اگر شما مقدار کافی کلسیم دریافت نکنید، بدن هورمون پارا تیروئید را ترشح می کند که باعث تحریک تولید چربی در بدن می شود! پس کلسیم می تواند در کنترل میزان چربی بدن تاثیر گذار باشد.

 

روغن ماهی

مهم ترین ترکیب در روغن ماهی امگا 3 است. امگا 3 شامل اسید چرب به نام های EPA و DHA است. این دو اسید چرب برای اینکه بدن ما سالم کار کند بسیار ضروری هستند و از همه مهم تر این که بدن ما قادر به تولید آن ها نیست. امگا 3 در کاهش درد و ورم ها بسیار موثر هستند، مخصوصاً برای دوران ریکاوری بعد از تمرین! روغن ماهی همانند BCAAs جلوی شکسته شدن عضلات را می گیرند.

مکمل های بدنسازی,بهترین مکمل های بدنسازی,تغذیه مناسب برای بدنسازی

عضله‌هایتان را با این مواد بسازید

 

پتاسیم مورد نیاز بدنتان را با موز تامین کنید

اگر شما اهل تمرین کردن در باشگاه باشید، به مقدار پتاسیم بیشتری نیاز دارید. باید بعد از تمرین پتاسیم مصرف کنید چرا که بدن از این عنصر ارزشمند خالی شده است. اگر به بدن خود پتاسیم نرسانید، دچار گرفتگی عضلات میشوید و حس ضعف و خستگی خواهید کرد. موز را می‌توان یکی از بهترین منابع پتاسیم دانست.

 

روی هویج به عنوان منبع ویتامینA حساب کنید

تنها نصف فنجان هویج خام، مقداری بیشتر از نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

ویتامین A از دو ترکیب مهم تشکیل شده است: رتینوئید و بتا کاروتن : این دو ترکیب نقش بسیار مهمی در عملکرد کلی بدن بازی می‌کنند، مخصوصاً در مورد بحث روانی و فیزیکی بدن. سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنند و افرادی راکه باشگاه می‌روند، سرپا نگه می دارند!

 

آووکادو منبع دو ویتامین ضروری برای بدنسازی

در میان تمام ویتامین‌ها ویتامین‌های c و e مهمترین آن‌ها در بدنسازی به حساب می‌آیند هر دو اینها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و کمک می‌کنند به ریکاوری بهتر پس از تمرین .روزانه 1 تا 2 گرم ویتامین c و 400 تا 800 واحد ویتامین e مصرف کنید. آووکادو منبع خوبی از این دو ویتامین ضروری برای بدنسازی است.

 

سیب زمینی

در سیب زمینی ویتامین C، آهن، پتاسیم، و فیبر کافی وجود دارد. همچنین سیب زمینی بسیار مقوی و پر از ویتامین A می‌باشد به طوری‌که در هر سیب زمینی به طور متوسط ۹۰۰ میلیونوم گرم ویتامین آ وجود دارد.

 

افزایش حجم عضله با مصرف بادام زمینی

بادام زمینی منبع خوبی برای تامین انرژی اسن و دارای مقادیر زیادی از پروتئین است که در مصرف آن برای افزایش حجم عضله‌هایتان یک پیشنهاد عالی به حساب می‌آید. همچنین این ماده‌ی غذایی دارای نیاسین (ویتامین B3)، ویتامین E و چربی‌های مفید اشباع شده است.

 

از خواص بینظیر جوانه گندم در بدنسازی بهره ببرید

جوانه گندم منبعی فوق العاده از اسیدهای آمینه ضروری و مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

 

جو را در برنامه غذایی خود فراموش نکنید

جو منبع پروتئین است و دارای انواع مواد معدنی مثل آهن، روی، منگنز، منیزیوم و سلنیوم است. همچنین دارای ویتامین‌های ضروری از جمله ویتامین ‌های گروه B است. این ماده دارای فیبر زیادی نیز است. می‌توانید برای بهره بردن از این ماده در برنامه غذاییتان، نان جو را جایگزین نان گندم کنید.

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow