راهنمای خرید فوتبال دستی؛ بازی جذاب و مهیج چگونه یک فوتبال دستی خوب و ایده آل بخریم؟


			
		راهنمای خرید فوتبال دستی؛ بازی جذاب و مهیج
		چگونه یک فوتبال دستی خوب و ایده آل بخریم؟
0
خصوصیات میز فوتبال دستی استاندارد    فوتبال دستی یک جعبه کوچک هیجان انگیز ا...



خصوصیات میز فوتبال دستی استاندارد 

 

فوتبال دستی یک جعبه کوچک هیجان انگیز است که میتواند بچه ها و بزرگسالان را مدت زیادی سرگرم نگه دارد و از  آنجا که در اندازه ها و با جنس های مختلف تولید می شود با هر بودجه ای میتوانید آن را تهیه کنید.

فوتبال دستی یکی از هیجان انگیز ترین بازیهای خانگی است که نیاز به فضای بسیار کمی دارد ولی میتواند جمع دوستانه یا خانوادگی را جذاب و مهیج کند.

تماشای هیجانی افرادی که دور فوتبال دستی جمع شده اند و با آدمک های کوچک ، توپ را در زمین مستطیلی شکل کوچک فوتبال هدایت می کند، جذابیت خاصی دارد. 

جعبه فوتبال دستی اندازه های مختلفی دارد ولی به طور کلی هر جعبه فوتبال دستی دارای هشت ردیف یا دسته است که هر تیم کنترل 4 دسته را بر عهده می گیرد. 

 

آدمک های روی میله ها در دو رنگ مختلف طراحی شده اند و به راحتی میتوانید تیم  خودتان را تشخیص دهیدف کافست با کنترل دسته ای که تحت اختیار شمماست ، توپ کوچک بازی را به دروازه حریف شوت بزنید یا به سمت هم تیمی های خود پاس بدهید. 

فوتبال دستی یک بازی جذاب برای همه گروه های سنی است. 

 

جذابیت این جعبه کوچک به قدری زیادی است که در جهان ، رقابت های حرفه ای فوتبال دستی هم برگزار می شود. 

فوتبال دستی یک سرگرمی جذاب برای مراکز تفریحی ، خانه ها ، زمان استراحت کارکنان ادری و غیره است.

 

انواع فوتبال دستی

یک مزیت بسیار مهم برای فوتبال دستی این است که با هر بودجه ای میتوانید از خرید آن لذت ببرید.شما با بودجه های مختلف میتوانید فوتبال دستی را در اندازه ها و شکل های مختلف تهیه کنید.

 

میز فوتبال دستی استاندارد

میز فوتبال دستی ، پایه دار است و معمولا از جنس چوب یا مواد سنگین دیگر است که در یک جای ثابت قرار می گیرد و امکان جا به جا کردن ان وجود ندارد و برای بازی کردن باید به صورت ایستاده دور میز قرار بگیرید. میز فوتبال دستی پایه دار اغلب از ترکیب چوب و ام دی اف تولید میشود تا سبک تر و ارزان تر باشد. 

 

اگر میخواهید میز فوتبال دستی را در تراس یا حیاط بگذارید بهتر است از انواع فلزی و ملامینی آن خریداری کنید که در مقابل باد و باران و آفتاب مقاومت کافی داشته باشند ، جنس چوبی میز فوتبال دستی برای مکان های سربسته مناسب است. 

اندازه میز فوتبال دستی تاثیر مستقیم روی قیمت آن دارد و هر چه میز بزرگتری بخواهید باید قیمت بیشتر برایش پرداخت کنید.

 

مینی فوتبال دستی یا فوتبال دستی رومیزی

فوتبال دستی رومیزی برای کسانی مناسب ایت که فضای اختصاصی برای قرار دادن میز فوتبال دستی ندارد. به فوتبال دستی رومیزی ، مینی فوتبال دستی هم گفته می شود که معمولا اندازه هایی کوچکتر دارند.

 

این نوع فوتبال دستی را میتوانید روی فرش یا زمین بگذارید و دورش بنشینید و بازی کنید یا این که روی میز غذاخوری یا میز کار بگذرید و به حالت ایستاده کنارش قرار بگیرید و بازی کنید.

از آنجا که معمولا مینی فوتبال دستی از جنس پلاستیک و مواد مصنوعی ساخته می شود و اندازه کوچکتری درد ، قیمتش مناسب تر است و همه میتوانند آن را تهیه کنند.

 

حتی در صورتی که میخواهید حرفه ای وارد دنیای فوتبال دستی شوید بهتر است  کارتان را از همین مینی فوتبال دستی ها شروع کنید تا با کمترین هزینه بتوانید تجربه کافی برای بازی بدست آورید. 

 

راهنمای خرید فوتبال دستی, خرید فوتبال دستی زمینی

فوتبال دستی ترکیبی

 

فوتبال دستی ترکیبی

این فوتبال دستی های هم حالت میز دارند و با کمی تغییر میتوانید با آنها بیلیارد یا هاکی هوایی بازی کنید. در این نمونه ها شما را خرید یک میز میتوانید چند بازی مختلف را انجام بدهید. 

میزهای ترکیبی قیمت بالاتری نسبت به میز استاندارد دارند ولی برای افرادی مناسبند که فضای کافی ندارند و میخواهد بازیهای مختلفی را انجام بدهند.

 

فوتبال دستی سکه ای یا ژتونی

فوتبال دستی سکه ای یا ژتونی برای مراکز خرید و مراکز بازی استفاده می شوند. برای بازی کردن با این فوتبال  دستی ها نیاز به سکه یا ژتون دارید و با انداختن شکه یا ژتون  خریداری شده در محل تعبیه شده روی دستگاه میتوانید برای مدت زمانی مشخص از فوتبال دستی استفاده کنید.

 

نکات لازم برای خرید فوتبال دستی

حالا که با انواع مختلف فوتبال دستی های موجود در بازار آشنا شدید بهتر است قبل از خرید به ویژگی های و نکاتی که برای انتخاب نهایی لازم است دقت نمایید.

 

اندازه فوتبال دستی

برای خرید فوتبال دستی باید به فضایی که میخواهید از آن استفاده کنید دقت زیاید داشته باشید.مثلا در خانه های آپارتمانی کوچک امکان قرار دادن میز بزرگ پایه دار برای فوتبال دستی وجود ندارد.

علاوه بر ابعاد خود جعبه فوتبال دستی باید به دسته ها هم توجه داشته باشید ، چون بخشی از دسته ها بیرون از جعبه قرار می گیرند و فضا اشغل می کنند.

 

میز فوتبال دستی استاندارد, نکات لازم برای خرید فوتبال دستی, بهترین فوتبال دستی های خانگی

میز فوتبال دستی استاندارد

 

تعداد دروازه بان

اغلب نمونه های فوتبال دستی فقط یک ادمک مقابل دروازه دارند ولی برخی نمونه ها 3 آدمک دروازه بان دارند که امکان محافظت از دروازه را راحت تر می کنند. انتخاب تعداد دروازه بان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. 

 

سرعت بازی در فوتبال دستی هایی که سه آدمک در ردیف دروازه بان دارند بیشتر است ضمن این که دفاع از دروازه در این مدل کار بسیار راحت تری است  و البته گل زدن به همان نسبت سخت تر می شود. 

بازیهای سه دروازه بانه برای کودکان مناسب تر است . 

بنابراین اگر خیلی حرفه ای هستید و هیجان گل زدن بیشتر را دوست دارید بهتر است از نمونه های یک دروازه بانی استفاه کنید.

بازی کردن با یک دروازه بان میتواند مهارت شما را افزایش دهد.

 

جنس آدمک ها 

اگر به دنبال بازی سرعتی و پویا هستید هر چه جنس آدم ها سبک تر باشد ، سرعت بازی بالاتر می رود بنابراین بهترین گزینه برای شما آدمک های پلاستیکی است.

ولی اگر میخواهید ضربه های قدرتی بزنید هر چه آدمک ها سنگین تر باشند امکان ضربات قدرتی تر را به شما میدهند بنابراین میتوانید از آدمک های فلزی و دسته های توپر برای فوتبال دستی استفاده کنید. 

 

جهت آدمک ها

آدمک های جعبه باید به سمت دروازه حریف زاویه داشته باشند.

در نمونه هایی که آدم که کاملا صاف روی میله قرار می گیرند و بدنشان به سمت دروازه مقابل زاویه ندارد ، چرخاندن و حرکت دادن کمی مشکل است و میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کرد. 

 

البته این نمونه ها معمولا قیمت بسیار پایین تری دارند و برای مصارف غیر حرفه ای یا بازی بچه ها مناسبند.

بعضی فوتبال دستی ها به تراز مجهزند تا بتوانید راستای جعبه را تنظیم کنید و هر دو سمت بازی کاملا در یک راستا قرار بگیرد و شیب اضافی به سمت یکی از دروازه ها نباشد.

اگر زمین بازی به یک سمت شیب باشد ، توپ به راحتی قل می خورد و فشار اضافه بر یکی از تیم ها وارد می شود. 

 

 بهترین فوتبال دستی های خانگی, عکس فوتبال دستی, بهترین فوتبال دستی های ایستاده

جنس و جهت آدمک های فوتبال دستی

 

دسته های بازی

میله هایی که آدمک ها رویشان سوار شده اند در قسمت بیرونی جعبه به یک دسته منتهی می شوند که میتوانید با کنترل دسته ها بازی را شروع کنید.

اگر میله ها توخالی و سبک باشند ، سرعت چرخاندن دسته ها بیشتر خواهد بود و پویایی بازی و سرعت بازی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

راحت قرار گرفتن دسته ها دردست و راحت و سریع و چرخاندن آن ها هم اهمیت زیادی دارد بنابراین قبل از خرید باید به صورت عملی این دو مورد را حتما چک کنید.

جنس دسته ها باید ضد  تعریق و غیر قابل لغزش باشند که به راحتی بتوانید آن ها را با سرعت و شدت دلخواهتان بچرخانید. 

 

جنس فوتبال دستی

جعبه فوتبال دستی ها را معمولا از جنس چوب ، نئوپان یا کامپوزیت می سازند.

گران ترین فوتبال دستی ها از جنس چوب و ارزان ترین آن ها از جنس نئوپان هستند. 

فوتبال دستی های چوبی برای مناطق مرطوب مناسب نیستند و در صورتی که در آب هوای مررطوب زندگی میکنید بهتر است از جنس کامپوزیت استفاده نمایید که در مقابل رطوبت دوام بیشتری دارد. 

 

نئوپان با این که استحکام خوبی ندارد ولی سبک و ارزان قیمت است و تا چند سال میتواند جوابگوی بازی بچه ها باشد بنابراین برای مصارف غیر حرفه ای کاملا مناسبند.

کف زمین بازی برای این که دوام بالایی داشته باشد باید لمینت باشد یا این که رنگ شده باشد.

 

اگر کف زمین بازی برچسبی باشد یا ورقه ای چسبی کف زمین چسبانده باشند خیلی زود از سطح چوب کنده می شود. 

لمینت دوام بسیار بالایی دارد و البته به همان نسبت باعث افزایش قیمت فوتبال دستی خواهد شد. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow