خصوصیات میز پینگ پنگ چگونه باید باشد؟ خرید انواع میز پینگ پنگ 


			
		خصوصیات میز پینگ پنگ چگونه باید باشد؟
		خرید انواع میز پینگ پنگ 
0
میز پینگ پنگ   پینگ پنگ ورزشی بسیار هیجان آور است. این ورزش در سطح های قهرمانی ...



میز پینگ پنگ

 

پینگ پنگ ورزشی بسیار هیجان آور است. این ورزش در سطح های قهرمانی و حرفه‌ای احتیاج به توانایی بالا، توجه بسیار و عمل و عکس‌العمل سریع دارد. هماهنگی، انعطاف‌پذیری و چابکی هم از دیگر موارد مورداحتیاج این ورزش هستند. موفقیت در ورزش پینگ پنگ به صورت کلی احتیاج به توانایی‌های جسمانی بالا، مهارت فردی و ابزار و وسایل ورزشی مناسب است.

مسابقات پینگ پنگ در هر سنی هرساله در دنیا اجرا می‌شود. موفقیت حرفه‌ای در این رشته به جز توانایی‌های جسمی بالا، احتیاج به وسایل ورزشی باکیفیت دارد. ورزش پینگ ‌پنگ که نام دیگر آن تنیس روی میز است با دو یا چهار بازیکن انجام می‌شود. برای انجام این بازی به میزی استاندارد احتیاج داریم که سطح سخت و رنگ مناسبی داشته باشد تا در اثر برخورد توپ صدمه نبیند.

 

خریدانواع میز پینگ پنگ ,میز پینگ پنگ,جنس و ابعاد میز پینگ پنگ استاندارد

خریدانواع میز پینگ پنگ 

 

میز پینگ ‌پنگ از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

میز پینگ ‌پنگ از یک صفحه صاف و پایه تشکیل‌شده است در ادامه قطعات یک میز پینگ ‌پنگ را معرفی می‌کنیم:

 

الف- صفحه روی میز پینگ ‌پنگ

یکی از شیوه های تشخیص کیفیت میز پینگ‌ پنگ، جنس و ضخامت صفحه روی میز پینگ‌ پنگ است.

 

جنس صفحه میز پینگ ‌پنگ 

صفحه ای که باید بر روی آن قرار بگیرد و به بازی کردن مشغول شوید از جنس های گوناگونی مثل نئوپان ، ملامین و ام دی اف تولید شده اند که شما باید جنس صفحه را از لحاظ مقاوم بودن و داشتن ضخامت مناسب چک کنید همین طور به خاصیت ضد رطوبت و ضد خش بودن روکش ضفحه توجه کنید.

 

ضخامت صفحه میز پینگ ‌پنگ

صفحه‌های میز پینگ‌ پنگ را می‌توانید با اندازه مختلفی مثل 30 میلی‌متر، 25 میلی‌متر، 16 میلی‌متر و 10 میلی‌متر در میزهای پینگ‌ پنگ ببینید. اغلب هر چه ضخامت صفحه میز پینگ ‌پنگ کمتر باشد، قیمت کمتر می شود. ولی میزهای باضخامت بالاتر دوام بیشتری دارند.

 

چرخ دار بودن

برخی از مدل های تنیس روی میز دارای چهار عدد چرخ یا بیشتر در زیر پایه ها هستند که شما به وسیله این چرخ ها میتوانید میز را خیلی راحت به هر جای دیگری از خانه خود که  بخواهید جابجا کنید بنابراین در موقع خرید به این خصوصیت توجه لازم را داشته باشید.

 

خریدانواع میز پینگ پنگ ,میز پینگ پنگ,میزهای کوچک پینگ پنگ

جنس و ابعاد میز پینگ پنگ استاندارد

 

ب- پایه و کلاف میز پینگ‌ پنگ

کیفیت این قسمت، حتما اثر مستقیم بر روی قیمت میز پینگ ‌پنگ و دوام آن دارد.

- سایز قوطی یا پروفیل استفاده شده در کلاف و پایه‌های میز پینگ ‌پنگ با اندازه‌های مختلفی مثل 20*20، 25*25، 20*40، 25*10، 30*50، 30*60 و ... در تولیدی‌ها استفاده می شود.

- رنگ کلاف نیز با توجه به قیمت نهایی میز پینگ ‌پنگ، می‌تواند الکتروستاتیک، روغنی و کوره‌ای یا چکشی باشد.

 

ج- تور میز پینگ‌ پنگ

دو قسمت میز پینگ ‌پنگ به وسیله تور از هم جداشده. در زمان خرید میز پینگ ‌پنگ به خصوصیات میز موردنظر توجه کنید زیرا برخی از میزها با تور و برخی بدون تور فروخته می شوند.

 

د- چرخ میز پینگ ‌پنگ

 میز پینگ‌ پنگ امکان دارد بدون چرخ باشند. میز پینگ ‌پنگ چرخ‌دار اغلب چهارچرخ یا هشت چرخ‌ دارند. میزهای هشت چرخ در زمان جمع شدن فضای کمتری را نسبت به میزهای چهارچرخ می گیرد.

 

خریدانواع میز پینگ پنگ ,میز پینگ پنگ,تور میز پینگ‌ پنگ

میز پینگ ‌پنگ از چه قسمت هایی تشکیل شده است

 

میزهای فضای داخل

این میزها باید در فضای داخلی منزل نگهداری شوند و چنانچه در معرض دمای متغیر قرار گیرند، سطح میزها تاب برداشته و قسمت ها از هم جدا می شوند.

 

میزهای فضای باز 

طراحی ویژه و متفاوت این میزها متناسب با فضای بیرون از منزل خیلی مهم است. بیشتر جنس آن ها از استیل، شیشه ،گالوانیزه و ملامین بوده و ضد آب و رطوبت هستند.

 

میزهای بدون پایه

این میزها تنها دارای یک صفحه می باشند به همراه یک تور کوچک در وسط آن. چنانچه در خانه خود فضای مناسبی برای یک میز پینگ پنگ ندارید، این میزها برای قرارگیری بر روی هر سطحی مناسب بوده و فضایی نمی گیرند.

 

این میزها از اندازه میز پینگ پنگ معمولی کوچکتر بوده و سرعت بازی در آن ها بیشتر است. حتی برای فضای باز نیز جداگانه طراحی شده اند. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع پایه از سطح زمین را دارند و می توانید ارتفاع میز پینگ پنگ را برای بازی کودکان هم تنظیم کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow